مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

طرح توسعه جفیر با رویکرد هوشمندسازی ارائه شده است

طرح توسعه جفیر با رویکرد هوشمندسازی ارائه شده است

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مرجع هوشمندسازی چاه‎های نفتی در کشور، سناریوی توسعه میدان جفیر را با رویکرد هوشمندسازی (Intelligent Attitude) ارائه داده است.

به گزارش شانا، تورج بهروز، رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان‎های پردیس بالادستی نفت در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه به عنوان نخستین ارگان صنعت نفت در زمینه هوشمندسازی مخازن ورود کرد و به همت محققان و متخصصان خود توانست نخستین پایلوت چاه هوشمند در ایران و خاورمیانه را طراحی کند و بسازد.

وی افزود: پژوهشگاه در این حوزه با شرکت‎های مختلف از جمله شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت نفت و گاز اروندان مذاکرات و فعالیت‎های مشترکی داشته است.

بهروز ادامه داد: استفاده از فناوری مخازن هوشمند، نگرش جدیدی در دنیاست و ویژگی‎هایی مثل لحظه ای بودن (Real Time)، کنترل از راه دور، نبود حضور شخص در محل و متعاقب آن کاهش خطرات فردی، تصمیم‎گیری سریع، کاهش هزینه‎های سرمایه گذاری و عملیاتی و افزایش بازیافت از مخازن از مزیت های مهم این روش است.

پیشرفت چشمگیر عمان و عربستان در هوشمندسازی چاه‎های نفتی

وی گفت: در این زمینه رقبای منطقه‎ای ما نظیر عربستان و عمان پیشرفت خیره کننده ای داشته‎اند؛ به‎طوری‎که عربستان با داشتن بزرگترین میدان نفتی در دنیا از طریق این فناوری و از فاصله 350 کیلومتری چاه‎های خود را کنترل می‎کند.  

بهروز درباره جزئیات فعالیت‎های مشترک پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت‎های تابعه نفت درباره فناوری هوشمند سازی گفت: پروژه ای برای شرکت نفت مناطق مرکزی دنبال می‎شود و میدان های آنها را اولویت بندی کرده ایم که یک میدان برای اجرا انتخاب شده و مذاکرات برای پیاده‎سازی عملیات در حال انجام است. پروژه بعدی با شرکت نفت و گاز اروندان است که در آن برای میدان جفیر سناریوی توسعه میدان با دید هوشمند سازی (Intelligent Attitude) ارائه شده است و مذاکراتی هم برای پیاده‎سازی فناوری‎های هوشمند در فرایند ذخیره‎سازی گاز با شرکت ملی گاز داشته ایم؛ انجام پروژه طراحی هوشمند توسعه ساختار یورتشا یکی از پروژه های این گروه بود.

وی یادآور شد: درباره همکاری‎های مشترک با شرکت‎های خصوصی و بعضا خارجی2 رویکرد وجود دارد؛ ابتدا اینکه بتوانیم از دانش آن شرکت‎ها استفاده کرده و آن را دراختیار بگیریم و دوم، زمانی که قسمتی از یک پروژه در اولویت دانشی و کاری ما نیست ترجیح می‎دهیم برون‎سپاری کنیم؛ گاهی اوقات هم با شرکت‎های داخلی و خارجی در نوشتن پروپوزال مشترک همکاری داریم.

تاکید بر به‌کارگیری فناوری برای بازیافت حداکثری از مخازن

به گفته بهروز، از جمله شرکت‎هایی که در زمینه توسعه میدان‎ها و مطالعات مخازن می‎توانند همکاری داشته باشند و پژوهشگاه صنعت نفت نیز با بعضی از آنها تفاهم‎نامه امضا کرده است، می‎توان به IFP فرانسه، دانشگاه کرتین استرالیا و چند شرکت و دانشگاه داخلی یا خارجی دیگر اشاره کرد.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میادین پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که در مطالعات مخازن، عمده کار مغزافزاری و نرم‎افزاری است و خیلی مبتنی بر تجهیزات نیست، افزود: پژوهشگاه در بحث‎های مطالعات مخازن و توسعه میدان‎ها در دنیا چیزی از شرکت‎های مطرح دنیا کم ندارد و دائما در حال بروز رسانی دانش خود است و از روزآمدترین نرم افزارهای دنیا استفاده می کند.

بهروز، تولید نفت و بازیافت حداکثری از مخازن به کمک فناوری را دغدغه اصلی پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میادین پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد و گفت: برآنیم تا با بهره‎مندی از روزآمدترین دستاوردها و فناوری های دنیا و آموزش نیروهای این پژوهشکده در حین انجام پروژه‎ها، با شرکت‎های تراز نخست دنیا در این زمینه همکاری کنیم.



این مطلب مفید بود ؟
5 2