مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

زنگنه: نباید در موضوعی که مختومه شده تردید ایجاد کنیم

زنگنه: نباید در موضوعی که مختومه شده تردید ایجاد کنیم

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، وزیر نفت گفت: در برابر انتقاد منتقدان از قراردادهای جدید نفتی انعطاف پذیری زیادی از خود نشان دادیم و گوش شنوایی در برابر انتقادها داشتیم و همه پیشنهادها لحاظ و موارد اشکال اصلاح شده و اکنون در موضوعی که خاتمه پیدا کرده دیگر نباید شک و تردید ایجاد کرد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت توتال در سراسر ایران

به گزارش شانا، مهندس بیژن زنگنه صبح امروز (یکشنبه، 20 فروردین ماه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس در خصوص قراردادهای جدید نفتی، گفت: زمانی که در آبان‎ماه سال 1394 الگوی جدید قراردادهای نفتی تصویب شد، ما برای مدت یک‎سال درگیر انتقادها بودیم، در این باره در سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دیگر سازمان ها و ارگان ها ساعت‎ها بحث و بررسی انجام دادیم.

وی افزود: تعجب می کنم که افرادی می گویند ما به منتقدان بی توجه هستیم، اگر قرار بود لجبازی کنیم، اصراری بر ادامه بحث‎ها نداشتیم، انعطاف پذیری زیادی از خود نشان می دهیم و گوش شنوایی در برابر انتقادها داشتیم.

وزیر نفت ادامه داد: پس از ساعت‎ها بحث و بررسی در جلسه‎های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، بحث منتقدان را شنیدیم و پیشنهادهای آنان لحاظ شد، در این باره نیز ده‌ها جلسه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

زنگنه تصریح کرد: در مرحله بعد، نامه ای از سوی مقام معظم رهبری درباره قراردادهای جدید نفتی که 15 اشکال به آن وارد شده بود، به دست ما رسید، البته آن 15 بند خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی بود نه به وزیر نفت، در باره تک به تک این 15 مورد و برای چگونگی اصلاح آنها بحث و اصلاحات روی آنها انجام و صورتجلسه ای نیز امضا شد.

وی تاکید کرد: من کوچکترین قدمی که مقام معظم رهبری در باره آن دغدغه ای داشته باشند، بر نخواهم داشت.

وزیر نفت در واکنش به سخنان حاجی دلیگانی درباره این که وزارت نفت، اطلاعات محرمانه میدان‎ها را در اختیار شرکت‎های نفت و گاز بین المللی قرار داده است، گفت: در بحث قراردادهای جدید نفتی، هفت یا هشت ماده مربوط به محرمانگی قراردادهای نفتی می شود که ما آن را برای شورای عالی امنیت ملی ارسال کرده ایم، من اجازه دستور دادن به شورای عالی امنیت ملی را ندارم، هر زمانی که آنان مصوب کنند ما نیز بحث محرمانگی را اجرایی خواهیم کرد.

زنگنه در این باره که گفته می شود وزارت نفت با برخی شرکت های ممنوع المعامله همکاری می‎کند، گفت: اگر سخنی یا حرفی می زنیم باید آن را اثبات کنیم، ما می توانیم با تعداد کمی از شرکت‎ها فعالیت داشته باشیم، در شرایط کنونی نمی توانیم خود تحریمی ایجاد کنیم، اگر به ما بگویند یا ابلاغ کنند که شرکتی ممنوع المعامله است ما با آنها همکاری نخواهیم کرد اما این موضوع هم باید اثبات شود.

وی ادامه داد: دو سال است که در تربیون های مختلف درباره قراردادهای نفتی به ما انتقاد می کننند، اما من به خاطر منافع ملی تحمل کرده ام و صبر و حوصله، گوش شنوا و سینه ای باز برای منتقدان داشتم.

وزیر نفت به لزوم حضور شرکت های خارجی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: حضور چنین شرکت‎هایی در کوتاه و بلندمدت سبب ثبات اقتصادی، پیشرفت صنعت نفت و دور شدن هر چه بیشتر دشمنان از ما خواهد شد.

زنگنه خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: آیا برای شما به عنوان نماینده ملت قابل قبول است که کشور همسایه بیش از جمهوری اسلامی ایران نفت صادر کند، آیا این برای ما افتخار است؟

وی افزود: مرجع قانونی یا غیرقانونی بودن یک مصوبه، رئیس مجلس است، ایشان عنوان کرده است که دیدگاه‎ها درباره قراردادهای جدید نفتی تامین شده است، من نیز بیان می کنم که ساختار این قراردادها به گونه ای است که در صورت اجرایی شدن 70 درصد نیروهای ایرانی وارد بازار کار می‎شوند، در شرایطی که آمریکا در حال سنگ اندازی به برخی منافع کشور و منطقه است؛ همه باید از این قراردادها حمایت کنند.

وزیر نفت با بیان این که در موضوعی که مختومه شده است، نباید شک و تردید ایجاد کرد، گفت: از رهبر معظم انقلاب نیز به دلیل محبت و ابراز رضایت از صنعت نفت که در روز آغازین سال 96 در حرم رضوی داشتند، تشکر و قدردانی می کنم.

حاجی دلیگانی پس از شنیدن سخنان وزیر نفت قانع نشد که در ادامه، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در کرسی ریاست حاضر بود، وارد بودن سوال از زنگنه را به رای گذاشت و در پایان نمایندگان مجلس با 56 رای موافق، 125 رای مخالف و 10 رای ممتنع از پاسخ های وزیر قانع شدند و سوال از وزیر نفت را وارد ندانستند.

وزیر نفت همچنین در پاسخ سوال ملی حاجی دلیگانی در باره تعهد وزارت به استخدام نخبگان، دانشجویان الف فارغ التحصیل دانشکده صنعت نفت گفت: بورسیه کردن یک دانشجو با تعهد استخدامی تناسبی ندارد.

وی ادامه داد: چند سالی است که موضوع استخدام به سازمان برنامه و بودجه و اکنون سازمان اداری و استخدامی واگذار شده است و شخص بنده به عنوان وزیر نفت دیگر نمی توانم اقدام به استخدام کنم.

وزیر نفت تصریح کرد: زمانی بود که تنها دانشگاه نفت، مهندسان صنعت نفت را تربیت می کرد، اما هم اکنون چند دانشگاه نفت در کشور در حوزه بالادستی دانشجو تربیت می‌کنند، دانشجویان نخبه صنعت نفت 900 نفر برآورد می شوند که ما از این تعداد درخواست استخدام 250 نفر را به سازمان امور استخدامی دادیم، این سازمان نیز با جذب 150 نفر موافقت کرد.

زنگنه تصریح کرد: مقررات قانونی به من اجازه استخدام نمی دهد، همچنین ما تصمیم گرفتیم که استخدام نخبگان و دانشجویان صنعت نفت از همه دانشگاه‎های کشور باشند.

وزیر نفت افزود: استخدام دولتی راه نجات کشور و اشتغال و تولید نیست، باید فعالیت‎های نفتی ایجاد کرد تا به وسیله آن دهها هزار شغل در کشور ایجاد شود.

حاجی دلیگانی پس از شنیدن سخنان وزیر نفت بازهم قانع نشد، که پزشکیان سوال از وزیر نفت را به رای گذاشت و در پایان نمایندگان مجلس با 83 رای موافق، 98 رای مخالف و 6 رای ممتنع بار دیگر از پاسخ وزیر نفت قانع شدند.



این مطلب مفید بود ؟
8 4