مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

آخرین عرشه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نصب شد

آخرین عرشه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نصب شد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، آخرین عرشه فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی با وزن دو هزار و ٣٠٠ تن، بامداد امروز (پنجم دی‎ماه) در موقعیت سکوی 17B با موفقیت نصب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت وگاز پارس، حسن بویری، مجری طرح توسعه فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی، با اشاره به اجرای دقیق و بدون حادثه نصب عرشه ١٧B در موقعیت مخزن، گفت: از ماه گذشته این عرشه آمادگی کامل به منظور نصب روی جکت را داشته است، اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی، اهمیت رعایت الزام‎های ایمنی و توجه به شاخص‌های استانداردسازی مراحل لیفت و نصب، به محض دریافت گزارش وضعیت پایدار دریا و سرعت جهت باد و موج دریا، این عملیات بامداد امروز انجام شده است.

بویری پیشرفت فیزیکی سکوی ۱۷B را ۹۸ درصد بر شمرد و عنوان کرد: نصب این عرشه با ظرفیت تولید روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب معادل ١٤ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب توسط شناور HL۵۰۰۰ شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های هوک آپ و اتصالات سکوی ١٧B در مورد زمان راه‌اندازی این سکو، گفت: با راه‌اندازی سکوی 17B تا پایان امسال، فازهای ١٧و١٨ در بخش فراساحل و پالایشگاه خشکی با ظرفیت طراحی شده به بهره‌برداری کامل می رسد.

بویری به انجام همزمان عملیات لوله‌گذاری درون میدانی خط لوله ۲۰ اینچ از سکوی ۱۷B به سکوی ۱۷A اشاره کرد و گفت: این عملیات توسط شناور سی مستر شرکت تأسیسات دریایی تا پایان دی‌ماه انجام شده و سپس نصب اسپول‌ها و هیدروتست آن هم تا اواخر بهمن ماه به پایان می رسد.

مجری فازهای ١٧و١٨ پارس جنوبی افزود: سکوی ١٧B همچون دیگر سکوی اقماری این طرح (١٨B) توسط متخصصان توانمند ایرانی در یارد صنعتی ایزوایکو در بندرعباس ساخته شده است.

شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای طرح‌های میدان مشترک پارس جنوبی به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، بر اجرای این پروژه نظارت داشته است.

هم اکنون با توجه به بهره‌برداری از سکوی اقماری ١٨B، مجموع تولیدات بخش فازهای ١٧و١٨ به ۴۶میلیون مترمکعب در روز رسیده است و با بهره‌برداری از سکوی ١٧B، تولید گاز این فاز در حوزه فراساحل به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.

مجری فازهای ۱۷و۱۸ در زمان بهره‌برداری از سکوی ١٨B عنوان کرد: از آغاز راه اندازی مرحله‌ای این فازها تاکنون، حدود ۱۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات گازی، ٢٦٠ هزار تن اتان و حدود ٣٠٠ هزار تن پروپان و بوتان تولید شده است.



این مطلب مفید بود ؟
9 0