مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

کنسرسیوم پرگاس برای همکاری با شرکت‎های E&P ایرانی اعلام آمادگی کرد

کنسرسیوم پرگاس برای همکاری با شرکت‎های E&P ایرانی اعلام آمادگی کرد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، کنسرسیوم بین‎المللی پرگاس برای همکاری با شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی و نقش آفرینی به عنوان هاب انتقال فناوری به این شرکت‎ها اعلام آمادگی کرد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس گرافیت در سراسر ایران

به گزارش شانا، مسعود بشارتی، مدیر دفتر ایران کنسرسیوم پرگاس روز یکشنبه (16 اسفندماه) در یک نشست خبری که در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، از تمایل و اعلام آمادگی این کنسرسیوم برای همکاری با شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی خبر داد و گفت: این کنسرسیوم متشکل از شرکت‎هایی در حوزه های مختلف است و برای سرمایه گذاری، آموزش و انتقال فناوری در صنعت نفت و گاز ایران آمادگی دارد.

کنسرسیوم بین‎المللی پرگاس، متشکل از شرکت AGR نروژ، شرکت SPEC، شرکت ملی نفت فیلیپین، شرکت Byrne Looby انگلستان، شرکت First Commissioning Service انگلستان، شرکت Northstar کانادا، شرکت Influit انگلستان، شرکت Tarpon Energy کانادا، شرکت Progetti ایتالیا، شرکت انگلیسی Strand Hanson، شرکت HSEC، شرکت بین المللی SGC، شرکت Canaccord Genuity کانادا، شرکت GMP Securities کانادا و دانشگاه صنعتی شریف است.  

نقش اصلی شرکت AGR نروژ در این کنسرسیوم، مهندسی و مدیریت مخزن و مدیریت حفاری است و این شرکت در حفاری سازندهای با فشار بالا به منظور کاهش ریسک، تجارب بسیاری دارد.

به گفته بشارتی، این شرکت نروژی سابقه همکاری مستمر با شرکت استات‏‎اویل، آموزش کارکنان شرکت بریتیش پترولیوم، انجام بیش از هزار مطالعه مخزن و حفاری بیش از 500 حلقه چاه را در کارنامه دارد.

وی درباره شرکت اسپک (SPEC) نیز اظهار کرد: این شرکت از بهترین شرکت های پالایشگاه‎ساز دنیاست و در زمینه ساخت تجهیزات سطح الارضی فعالیت می کند. شرکت اسپک با کنسرسیوم پرگاس در زمینه ساخت و نصب تجهیزات سطح الارضی و فراورش گاز و نفت و ساخت کمپرسورها همکاری می کند.

شرکت ملی نفت فیلیپین یکی دیگر از شرکت‎های این کنسرسیوم بین المللی است که به گفته بشارتی، با توجه به اینکه این شرکت ساخت پالایشگاهی به ظرفیت 400 هزار بشکه را در دستور کار دارد برای تامین نیاز این پالایشگاه به نفت ایران احتیاج دارد. این شرکت در زمینه های متعدد از جمله اکتشاف، انتقال، توسعه و مدیریت منابع، سوخت های جایگزین و انرژی های نو فعالیت می کند و آماده سرمایه گذاری در بخش بالادستی و میان دستی صنعت نفت و گاز خاورمیانه است. این شرکت برای ساخت یک واحد ال‎ان‎جی نیز در ایران اعلام آمادگی کرده است.

بشارتی در ادامه، به حضور برخی شرکت ها در این کنسرسیوم با هدف تامین منابع مالی اشاره کرد و افزود: شرکت انگلیسی Strand Hanson، شرکت Canaccord Genuity کانادا و شرکت GMP Securities کانادا از آن جمله‌اند.

هدفگذاری برای توسعه میدان‎های نفت و گاز در خاورمیانه

مدیر دفتر ایران کنسرسیوم بین المللی پرگاس، هدف اصلی شکل‎گیری این کنسرسیوم را ورود به فعالیت های توسعه ای میادین نفت و گاز در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: در این میان با توجه به ورود ایران به دوران پسابرجام و گشایش دروازه های همکاری، این کشور بازار هدف بسیار مناسبی برای فعالیت های پرگاس است.

وی به تفاهم‌نامه همکاری مشترکی که ماه نوامبر سال گذشته میلادی بین کنسرسیوم پرگاس و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در قالب چارچوب قراردادی این شرکت امضا شد، اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، میدان‎های کرنج و شادگان را در دست مطالعه داریم.

بر اساس این گزارش، نخستین تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانگی در چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با هدف مطالعه ٢ میدان کرنج (مخازن آسماری، پابده و خامی) و شادگان (مخازن آسماری و بنگستان)، سوم آذر ماه امسال میان بیژن عالیپور، مدیرعامل این شرکت و نمایندگانی از کنسرسیوم پرگاس امضا شد.

بشارتی همچنین از همکاری با دانشگاه صنعتی شریف در مطالعه میدان کوپال خبر داد و افزود: همچنین از آنجا که شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا برای توسعه چند میدان از جمله کوپال با شرکت ملی نفت ایران توافقنامه همکاری امضا کرده است، با این شرکت نیز با محوریت میدان کوپال در حال مذاکره ایم.

دانشگاه صنعتی شریف از جمله دانشگاه هایی است که با شرکت ملی نفت ایران برای مطالعه فناورانه میدان‎های نفتی همکاری می کند و بر اساس قرارداد امضا شده میان طرفین، مطالعه میدان کوپال را در دست اقدام دارد.

وی یادآور شد: کنسرسیوم بین‎المللی پرگاس آماده است با دیگر شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی نیز همکاری و به عنوان هاب انتقال فناوری به این شرکت‎ها نقش‎آفرینی کند.

نگران بازگشت تحریم‎ها نیستیم

بازگشت تحریم ها و واکنش کنسرسیوم بین المللی پرگاس در قبال این موضوع، سئوال خبرنگاران بود که بشارتی در پاسخ به آن عنوان کرد: شرکت‎های بزرگ نفتی دنیا تابع شرایط سیاسی هستند، اما این کنسرسیوم رویکرد سیاسی ندارد و از این رو نگران بازگشت تحریم‎ها نیستیم.

وی با بیان این که برخی شرکت های زیرمجموعه این کنسرسیوم در دوران تحریم با ایران همکاری می کردند، ادامه داد: اگر تحریم‎ها برگردند، ما استراتژی‎ها و شرایط خود را برای انطباق با بازار هدفمان یعنی ایران تغییر می دهیم؛ این انعطاف‎پذیری از شاخص های کاری پرگاس است.

کالین رولی، رئیس کنسرسیوم پرگاس نیز که در این نشست حضور داشت، در تایید صحبت‎های مدیر دفتر ایران این کنسرسیوم، به قابلیت سازگاری بالای پرگاس اشاره کرد و گفت: کسی قادر به پیشگویی آینده نیست و با اینکه بسیار غیرممکن به نظر می رسد، اما حتی اگر تحریم‎های ایران بازگردند، این کنسرسیوم به همکاری خود با شرکت‎های ایرانی ادامه می دهد.

وی افزود: سرمایه گذاران ما اروپایی و کانادایی هستند و علاقه زیادی به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران دارند.



این مطلب مفید بود ؟
9 1