مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

تعامل ایران با جهان روز به روز در حال گسترش است

تعامل ایران با جهان روز به روز در حال گسترش است

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، معاون وزیر نفت با بیان این که برجام توطئه ایران هراسی را شکست،گفت: در حال حاضر تعامل خوبی با کشورهای دنیا داریم.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت شل در سراسر ایران

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی امروز (شنبه، ١٤ اسفندماه) در کنفرانس برجام و اقتصاد مقاومتی به مقایسه شرایط تحریم و جنگ پرداخت و گفت: شرایط تحریم به مراتب سخت تر از زمان جنگ تحمیلی بود زیرا در زمان تحریم پروژه ایران هراسی دنبال می شد و وقتی کشوری می‌خواست به ما کالا بدهد احساس می‌کرد که با کشوری روبرست که بمب اتمی می‌سازد لذا افکار عمومی بر علیه ما بود.

وی افزود: در زمان تحریم عده‌ای می‌گفتند که تحریم‌ها هیچ تاثیری ندارد و ما باید مقاومت کنیم و اهمیتی به آن ندهیم تا به استقلال برسیم اما باید گفت که استقلال پایان کار نیست بلکه مقدمه‌ای است که بتوانیم تعامل جهانی داشته باشیم.

گاز نباشد، رفاه نیست

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که برجام توانست توطئه ایران هراسی را شکست دهد و اکنون ما می‌خواهیم با دنیا تعامل کنیم و این بستر نیز فراهم شده است، تصریح کرد: در حال حاضر تعامل خوبی با کشورهای دنیا داریم، اما در داخل کشور خودمان هنوز انسجام لازم در بهره برداری  با موفقیت‌های برجام برقرار نشده است.

عراقی، اقتصاد مقاومتی و برجام را به هم متصل دانست و گفت: نباید انکار کنیم که اقتصاد ما متکی به نفت است اما در این بین مساله گاز متفاوت است. این کالا قبلا بی‌خاصیت بود اما امروز وارد اقتصاد شده و اقتصاد کشور ما مبتنی بر آن است.

به گفته معاون وزیر نفت، اگر گاز نباشد رفاه وجود ندارد، کارخانه و صنایع و نیروگاه نیز از کار می‌افتد و به این ترتیب می‌بینیم که 70 درصد سبد انرژی کشور از گاز است لذا یکی از وظایف اصلی ما تامین گاز خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها است.

وی با بیان این که اگر چه انتقاداتی بر توسعه گاز رسانی وجود دارد اما برنامه مجلس، دولت و رهبری تاکید بر توسعه آن است، تاکید کرد: ایران دارای میدان‌های مشترکی است که باید از آن سریعتر برداشت کند و آن را تبدیل به ارزش افزوده و یا به ذخایر نفتی تزریق کند. همچنین برای ایجاد تعامل 2جانبه و صادرات به دیگر کشورها استفاده شود.

اقتصاد مقاومتی و گاز

معاون وزیر نفت در مورد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز، توضیح داد: احداث خط لوله و ایجاد امکان صادرات گاز به کشور عراق، ادامه خط لوله هفتم سراسری جهت گاز رسانی به چابهار و صادرات به پاکستان، گاز رسانی به یک میلیون و 200 مشترک جدید روستایی و شهرهای کوچک و مرزی و کاهش نیم واحد درصد هدر رفت گاز طبیعی از گاز فراورش شده پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت ملی گاز است.

وی به صادرات گاز به عراق بعنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: بر این اساس قرار است  روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز به عراق (بغداد) صادر شود اما اکنون منتظر باز شدن ال سی هستیم زیرا بنا نداریم که گاز مجانی به هیچ کشوری بدهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز در مورد گاز رسانی به بصره توضیح داد: اوایل سال آینده نیروگاه بصره می توانند از ایران گاز وارد کنند. در مجموع عراق ۵۰ میلیون مترمکعب از ایران گاز وارد خواهد کرد.

اقتدار ایران در مقابل ترکمنستان

عراقی با اشاره به این که یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی تعامل با کشورها و پیدا کردن مشتریان راهبردی و تنوع در پروژه است، گفت:‌ در موضوع قطعی گاز از سوی ترکمنستان ما مقتدرانه و محکم به این کشور گفتیم که گاز شما را بر اساس رفع نیاز نمی‌خواهیم بلکه بر اساس مناسبات اقتصادی و همسایگی می‌خریم و سوآپ می‌کنیم.

وی با یادآوری قطع گاز در ژانویه هر سال از سوی ترکمنستان برای بالا بردن قیمت گاز اظهار کرد: ایران به دلیل افزایش تولید گاز، امسال در مقابل زیاده خواهی ترکمنستان ایستاد و توانست روزهای سرد سال را بدون قطع گاز سپری کند.

به گفته معاون وزیر نفت، وقتی اقتدار داشته باشیم و از این موضع مذاکره کنیم تعامل 2جانبه خواهد اما زمانی که وابسته باشیم تعاملی در کار نیست و یک طرف اعمال فشار می‌کند و در حال حاضر نیز در ارتباط با قضیه ترکمنستان اصرار ما این است که هم قیمت‌ها و هم شرایط عوض شود.

گاز رسانی به زاهدان باورپذیر نبود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه این برنامه، به موضوع گاز رسانی به زاهدان پرداخت و گفت: کسی باور نمی‌کرد بتوانیم از ایران‌شهر به زاهدان گاز رسانی کنیم، اما این پروژه هفته گذشته افتتاح شد حتی برخی افراد باور نمی‌کردند و می‌گفتند کپسول گاز است که من هم گفتم درست است اما کپسولش بزرگتر از مقیاس ذهنی شماست و آن هم میدان مشترک پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: نماینده کمیسیون انرژی مجلس از این خط پنج ماه گذشته بازدید کرد و گفته بود اگر این در خردادماه سال ۱۳۹۶ افتتاح شود شاهکار کرده‌اند که ما زودتر از تاریخ مذکور پروژه به بهره برداری رسید.

ثبت رکورد جدید در گاز رسانی

وی، از گاز رسانی به 48 شهر، 5608 روستا (3 هزار مورد آن اجرایی شد) و یک میلیون و 900 هزار واحد جدید در طول یکسال بعنوان یک رکورد جدید در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ثبت این رکورد در طول یکسال در تاریخ 50 ساله صنعت گاز بی سابقه بوده است.

عراقی، میزان صرفه جویی حاصل از گاز رسانی به نیروگاه ایرانشهر را در طول یکسال 130 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: از محل ارسال گاز به جای مازوت و گازوئیل به نیروگاه‌ها 13.6 میلیارد دلار صرفه‌جویی داشته‌ایم و در حال حاضر فقط هفت درصد گازوئیل و مازوت در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود.

به گفته وی، ارزش سالانه صرفه جویی حاصل از  اجرای پروژه های بند«ق» تبصره 2 قانون بودجه 93، سالانه 2 میلیارد و 480 میلیون دلار است.



این مطلب مفید بود ؟
0 3