مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

خط لوله هفتم و گاز رسانی به سیستان و بلوچستان در یک نگاه

خط لوله هفتم و گاز رسانی به سیستان و بلوچستان در یک نگاه

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، شرکت ملی گاز ایران اواخر سال ٨٤، طرح انتقال گاز به مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور را تحت عنوان خط انتقال گاز هفتم سراسری در دستور کار قرار داد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس SKF در سراسر ایران

به گزارش شانا، هدف خط انتقال گاز هفتم سراسری، گاز رسانی به نیروگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی در استان‌های واقع در طول مسیر بویژه گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

خوراک این خط انتقال گاز از پارس جنوبی تامین می شود و در مرحله نخست، ٦٠ میلیون مترمکعب در روز برای تامین گاز جنوب استان کرمان، هرمزگان و گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده بود.

فاز نخست این طرح بزرگ حدفاصل پارس جنوبی تا ایرانشهر به طول ٩٠٧ کیلومتر و قطر ٥٦ اینج با فشار عملیاتی یکهزار و ٣٠٥ پوند بر اینچ مربع، در استان‌های بوشهر (٤٥ کیلومتر)، فارس (٧٥ کیلومتر)، هرمزگان (٤٣٥ کیلومتر)، کرمان (١٥٠ کیلومتر)، سیستان و بلوچستان (٢٠٢ کیلومتر) امتداد دارد و در نهایت به شهرستان ایرانشهر منتهی شد.

عملیات اجرایی این فاز از سال ٨٥ آغاز و پس از عبور از مناطق سخت گذر و حل معضلات و مشکلات پروژه در سال ٨٩ با اعتبار ١٧ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و امکان تامین گاز واحدهای مسکونی- صنعتی و نیروگاه‌های شهرستان ایرانشهر و مناطق مجاور آن فراهم شد.

پس از اجرای فاز نخست، احداث فاز دوم خط انتقال گاز هفتم سراسری در دستور کار قرار گرفت و در راستای پوشش حداکثری گاز رسانی در شهرها و روستاهای باقیمانده استان سیستان و بلوچستان و تامین کامل گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها و صنایع این استان، با استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری تعریف شده در بند "ق" تبصره ٢ قانون بودجه سال ٩٣، مناقصه ای برای انتخاب سرمایه گذار برگزار شد.

هدف از اجرای این پروژه، گاز رسانی به حدود ٣٠٠ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستان‌های زاهدان، چابهار، خاش و زابل؛ همچنین گاز رسانی به نیروگاه‌های حرارتی ایرانشهر گازی، ایرانشهر بخاری، زاهدان و چابهار و صنایع موجود در استان سیستان و بلوچستان است.

نیروگاه‌های سطح استان سالانه نزدیک به دو میلیارد دلار فرآورده مصرف می کنند که با گاز رسانی به این واحدها از مصرف این مقدار سوخت جلوگیری و صرفه جویی قابل توجهی به دست می آید.

این پروژه، صرفه‌جویی ارزی معادل سالیانه ٦٦٠ میلیون دلار را از طریق جایگزینی گاز با سوخت های مایع به همراه خواهد داشت به طوری که با اجرای این طرح، زمینه توسعه و رونق اقتصادی، اشتغال، افزایش امنیت ملی و منطقه‌ای و گسترش رفاه اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان فراهم خواهد شد.

برای احداث ٢٦2 کیلومتر خط انتقال گاز ٣٦ اینچ ایرانشهر – زاهدان، هفت ایستگاه شیر بین راهی، پنج ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه فرستنده و یک ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک، یک ایستگاه کنترل فشار و سیستم مخابراتی ساخته شده است.

هدف از اجرای این پروژه، گاز رسانی به نیروگاه‌های ایرانشهر و زاهدان و صنایع آن، همچنین گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی منطقه است.



این مطلب مفید بود ؟
6 3