مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

نفت و خوزستان جدایی ناپذیرند، آدرس غلط ندهید

نفت و خوزستان جدایی ناپذیرند، آدرس غلط ندهید

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، یک منبع آگاه در وزارت نفت با اشاره به سوء استفاده برخی افراد از معضل ریزگردها در خوزستان و تلاش برای ایجاد تقابل میان صنعت نفت و مردم این استان تصریح کرد: صنعت نفت و خوزستان جدایی ناپذیرند و نمی توان با آدرس غلط این همبستگی را به بیراهه کشاند.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن دنده سنتتیک در سراسر ایران

به گزارش شانا، این منبع آگاه در وزارت نفت افزود: مشکلات گریبانگیر خوزستان در ماه های اخیر که برای مردم همیشه صبور این استان دردسرساز شد، صنعت نفت را نیز با چالش هایی مواجه کرد. قطع آب، برق و انتشار ریزگردها که در این ایام کام مردم خوزستان را تلخ کرد، صنعت نفت را نیز بی نصیب نگذاشت.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد نفت کشور در میادین تحت مدیریت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود و غالب این میدان ها نیز در گستره عملیاتی استان خوزستان قرار دارند؛ تصریح کرد: اثرپذیری صنایع نفت و گاز و کارکنان مشغول کار در آن از مشکلات اخیر خوزستان اجتناب ناپذیر است و از این رو می توان رابطه بین مسائل صنعت نفت ناشی از ریزگردها و مشکلات مردم خوزستان را از یک جنس دانست.

این مقام مسئول اظهار کرد: «اثرپذیری صنعت نفت از مشکلات زیست محیطی و قطعی آب و برق استان خوزستان» به همان اندازه که آرامش مردم این استان را سلب کرد صنعت نفت را نیز تحت تاثیر قرار داد و در یک روز مبلغ قابل توجهی عدم النفع ایجاد کرد. بنابراین صنعت نفت هم به واسطه توقف تولید بر اثر قطع برق و هم به دلیل دشواری فعالیت کارکنان به ویژه در مناطق بیابانی بیشترین آسیب را از بحران ریزگردها متحمل شده است.

وی یادآور شد: اما موضوع دیگری که متاسفانه همیشه کمتر مورد توجه رسانه ها و مردم قرار می گیرد، «اقدامات صنعت نفت برای کاهش مخاطرات زیست محیطی استان خوزستان» است؛ اقدام هایی که شاید اگر انجام نمی شد، خوزستان هوای تیره و تارتری را تجربه می کرد.

این مقام آگاه با بیان اینکه در این شرایط برخی مقام های دولت قبل که ریشه بسیاری از مشکلات فعلی به دلیل بی تدبیری آنها در گذشته، امروز گریبانگیر مردم شده است، این روزها در پس پرده قرار گرفته و با اظهاراتی که به قصد تسویه حساب سیاسی عرضه می دارند، اذهان عمومی و سلامت روان مردم را مورد هجوم مطالب نادرست، واهی و بدون سند خود می کنند تا خود را از پاسخگویی در برابر اقداماتشان برهانند، افزود: آنها به گونه ای با آدرس غلط از مخالفت وزارت نفت با توزیع مالچ رایگان برای بیابان زدایی دم می زنند که گویی کسی جز خودشان به آرشیو اخبار گذشته دسترسی ندارد.

وی افزود: وزارت نفت از سال 1346 استفاده از مالچ نفتی را برای تثبیت شن های روان با همکاری اداره کل منابع طبیعی آغاز کرد که در این زمینه به عنوان نمونه می توان به طرح تثبیت 350 هکتاری از اراضی حمیدیه در اهواز و یا حدود 2 هزار هکتار از اراضی البراویه الباجی خوزستان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این همکاری تا پایان سال 1386 ادامه داشت یعنی به مدت 40 سال و پس از آن متوقف شد. دلیل توقف هم این بود که به موجب رای هیئت مستشاری دیوان محاسبات کشور، اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به دلیل واگذاری رایگان مالچ محکوم و ملزم به پرداخت جریمه شدند. بنابراین دولت نهم تحویل مالچ رایگان را از سال 86 متوقف کرد.

این مقام آگاه افزود: اکنون در صورت هماهنگی و اقدام لازم از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری برای تخصیص بودجه مذکور امکان تحویل مالچ به هر میزان که لازم باشد، وجود دارد چنانکه سال گذشته نیز با تصویب مجلس معادل 10 هزار تن مالچ رایگان در اختیار اداره کل منابع طبیعی قرار گرفت.

وی با تشریح اقدامات وزارت نفت برای کمک به حفظ محیط زیست در خوزستان گفت: با اجرای طرح های کلان دیگری از جمله طرح جمع آوری گازهای همراه نفت موسوم به آماک که در آستانه بهره برداری دارد از ورود روزانه 18 میلیون فوت مکعب گاز اسیدی به هوای اهواز جلوگیری می شود.

وی با شاره به طرح های جامع درختکاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست برای احیای تالاب هورالعظیم که به موجب آن اکنون 70 درصد حجم تالاب احیا و یکی از کانونهای اصلی ریزگردها خنثی شده است، اظهار کرد: بر این باوریم اقدامات گسترده تری برای بهبود وضعیت زیست محیطی خوزستان باید انجام گیرد و پیرو همین باور صنعت نفت مانند همیشه در کنار مردم خوزستان قرار داشته و از هیچ اقدامی برای بهبود شرایط زیستی در این خاک قهرمان پرور مضایقه نخواهد کرد.



این مطلب مفید بود ؟
3 2