مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

وعده وزیر نفت به مردم در پارس جنوبی محقق می‎شود

وعده وزیر نفت به مردم در پارس جنوبی محقق می‎شود

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، وعده وزیر نفت به مردم درباره افزایش برداشت گاز از میدان گازی پارس جنوبی در دولت یازدهم، امسال بطور کامل عملی می‎شود.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت shell در سراسر ایران

به گزارش شانا، محمد مشکین‎فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: وزیر نفت سه سال پیش، وعده افزایش برداشت ٣٠٠ میلیون متر مکعبی گاز از پارس جنوبی را به مردم داده بود که این وعده با تلاش وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای طرح های درحال توسعه و پیمانکاران داخلی بطور کامل عملی شده است.

وی افزود: حدود ١٠٣ میلیون متر مکعب گاز در سال ٩٣ و حدود ٥٧ میلیون متر مکعب در سال ٩٤ به ظرفیت تولید گاز میدان پارس جنوبی اضافه شد و امسال نیز ١٤٠ میلیون متر مکعب دیگر به این رقم افزوده می‎شود که در نوع خود یک رکورد در تولید گاز کشور است.

وی با بیان این‎که از آغاز امسال تاکنون ٩٥ میلیون متر مکعب از این میزان تولید (١٤٠ میلیون متر مکعب) محقق شده، یادآور شد: به این ترتیب با رسیدن به ظرفیت فوق، تولید پارس جنوبی به حدود 2 برابر رقم تولید سال ٩٢ افزایش می‎یابد.

وی با اشاره به این‎که در مدت 15 سال از توسعه این میدان کارهای عظیمی صورت گرفته است، افزود: تولید گاز از ١٠ فاز نخست پارس جنوبی در سال ٩٢، حدود ٢٨٥ میلیون متر مکعب بوده که این میزان با بهره برداری از ١١ فاز جدید پارس جنوبی به ٥٤٠ میلیون متر مکعب در روز می‎رسد.

اهم اقدامات انجام شده و فعالیت‎های پیش رو در پارس جنوبی

مشکین‎فام با بیان این‎که فعالیت‎های شرکت نفت و گاز پارس در بخش توسعه‎ای در کشور کم نظیر و در حوزه های صنعتی، کاری با این وسعت بی سابقه بوده است، ادامه داد: میدان عظیم پارس جنوبی شامل ١٣ پالایشگاه بزرگ گازی و ٤٠ سکوی تولیدی خواهد بود که از این تعداد تاکنون ١٠ پالایشگاه در بخش خشکی و ٢٥ سکو در دریا تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به فعالیت‎های باقیمانده این شرکت در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: در مجموع کار ساخت سه پالایشگاه دیگر هم در حال انجام است و از ١٥ سکوی فازهایی که باید تکمیل و آماده راه اندازی شوند، هم‎اکنون ١٢ سکو در کارخانه شرکت‎های سازنده در حال ساخت است و 2 سکو نیز از طرح توسعه فاز ١١ در مدت ٢ سال آینده و پس از نهایی شدن قرار داد توسعه این طرح ساخته خواهد شد.

مشکین‎فام با اشاره به این‎که بخش عمده‎ای از فعالیت‎های انجام شده در پارس جنوبی در دریا صورت گرفته و قابل رویت نیست، افزود: تاکنون عملیات اجرای 2 هزار و 400 کیلومتر از میزان سه هزار و ١٥٠ کیلومتر خط لوله٣٢ اینچی که باید در بستر دریا کشیده شود، انجام شده وعملیات اجرای ٧٥٠ کیلومتر دیگر نیز طی دو سال آینده محقق می‎شود.

این مقام مسئول درباره وضعیت حفاری چاه‎های تولیدی درمیدان پارس جنوبی گفت: در مجموع برای کل میدان پارس جنوبی٤١٥ حلقه چاه تعریف شده که از این میزان ٢٨٥ حلقه چاه حفاری شده و ١٥٧ حلقه چاه باقیمانده هم پس از تکمیل، به مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس به عنوان بهره‎بردار میدان مشترک تحویل خواهد شد.

درآمدزایی کلان برای کشور با بهره‎برداری از تمام فازهای پارس جنوبی

مشکین‎فام به تولید تجمعی گاز در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: از سال 81 تا 94، ٨٧٩ میلیارد متر مکعب گاز در میدان پارس جنوبی تولید شده که ارزش محصولات تولیدی آن طی این مدت، معادل ٣٧٨ میلیارد دلار بوده است.

بر پایه گزارش شرکت نفت و گاز پارس، بر اساس بودجه مصوب برای توسعه کل میدان پارس جنوبی، 91 میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز است که حدود 31 میلیارد دلار آن در پروژه های خاتمه یافته صرف شده و از 60 میلیارد دلار باقیمانده نیز تاکنون 30 میلیارد دلار در طرح‎های در حال انجام هزینه شده است.

با بهره‎برداری از کل منابع گازی پارس جنوبی در مدت یک سال، ٩٠ میلیارد دلار ارزش از محل این تولیدات به دست می‎آید که این رقم معادل حدود کل سرمایه‎گذاری صورت گرفته از ابتدای توسعه این میدان تا اتمام طرح‎های باقیمانده خواهد بود.

مشکین‎فام گفت: ظرفیت تولید گاز ایران در حال افزایش است و با تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی تا پایان سال 97، ظرفیت تولید گاز کشور در این میدان به حدود 725 میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.



این مطلب مفید بود ؟
2 2