مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در آستانه راه اندازی است

واحد بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس در آستانه راه اندازی است

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، واحد تصفیه نفتا (NHT) در طرح افزایش ظرفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس با موفقیت راه اندازی شد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن ترانس در سراسر ایران

به گزارش شانا، واحد تصفیه نفتا (NHT- Naphta Hydro Treating) به عنوان تامین کننده خوراک بخش بنزین سازی و برای حذف ترکیبات آلی نیتروژن دار، گوگرد دار، اکسیژن دار، اشباع هیدروکربن‎های غیر اشباع (الفینی) و حذف سموم اضافی مانند آرسنیک و سرب که برای بخش بنزین سازی ضرر دارد، تعبیه شده است.

هاشم نامور، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد بنزین سازی طرح افزایش ظرفیت را می توان به چهار بخش تصفیه نفتا، اکتان افزا، احیای کاتالیست و تثبیت کننده تقسیم کرد که در فاز نخست بخش تصفیه نفتا (NHT) به بهره برداری رسید و دیگر بخش‎های این واحد نیز در مرحله راه اندازی قرار دارد.

وی با بیان این‌که طرح افزایش تولید بنزین از طرح‎های مهم کشور و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در سیاست‎های کلان کشور است، افزود: به منظور تحقق این رویکرد و رفع نیاز کشور، جلوگیری از خام فروشی و توسعه ظرفیت پالایشی، حفظ منافع ملی و بهره‎گیری از سرمایه گذاری‎های انجام شده با همت کارکنان متعهد و انجام برنامه ریزی دقیق و منسجم در فاز نخست واحد تصفیه نفتا راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای شتاب بخشی به روند عملیات اجرایی پروژه گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی طرح افزایش ظرفیت بنزین، در ماه‎های اخیر گروهی متشکل از کارکنان و متخصصان پالایشگاه نفت بندرعباس در این طرح حضور یافتند و در دو شیفت کاری به شکل تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل در کنار کارکنان پیمانکار مشغول به فعالیت شدند.

نامور افزود: ظرفیت واحد جدید بنزین سازی 25 هزار بشکه در روز است که سبب تولید روزانه سه میلیون لیتر بنزین با کیفیت مطابق با استانداردهای یورو 4 و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه تا سقف 12 میلیون لیتر در روز می‎شود.

وی با اشاره به اقدام‎های انجام شده به منظور راه اندازی واحد NHT گفت: به منظور راه اندازی این واحد به عنوان واحد پیشرو، همه مراحل آماده سازی از قبیل تامین آب، برق، بخار که شامل تامین انواع بخار و آب مورد نیاز، گاز مصرفی و همچنین راه اندازی کمپرسور که از بخش‌های مهم این واحد بود با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس با اشاره به اینکه هم اکنون این واحد در مدار تولید قرار دارد، افزود: بخش‎های اکتان افزا، احیای کاتالیست و تثبیت کننده واحد بنزین سازی نیز در مراحل پایانی آماده سازی قرار دارند.

نامور از جمله عوامل تسریع در روند اتمام پروژه را مشخص نمودن حجم دقیق فعالیتهای باقی مانده و تعیین تقدم و تاخر آنها و تهیه برنامه زمانبندی صحیح، تخصیص منابع مالی به صورت هدفمند و در راستای تکمیل فعالیت های اولویت دار، استقرار دفتر پیمانکار در سایت برای رفع مشکلات کارگاهی و اصلاح نقشه های اجرایی، برگزاری جلسه‎های روزانه و انجام کار مطابق با استانداردهای لازم عنوان کرد.

وی یکی از مهمترین ویژگی های پروژه افزایش ظرفیت و تفاوت آن با دیگر پروژه‎ها را اجرای کار و راه اندازی واحد های جدید عملیاتی، توسط خود کارکنان پالایشگاه نفت بندرعباس بیان کرد و افزود: در بسیاری از پروژه‎ها، پیمانکار پس از اتمام کار و راه اندازی واحدها از سوی یک تیم راه انداز، کار را به شکل کامل در اختیار بهره بردار قرار می دهد اما در این طرح خود کارکنان پالایشگاه در حال آماده سازی و راه اندازی طرح افزایش ظرفیت هستند.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در ادامه با اشاره به اینکه حضور کارکنان پالایشگاه در اتمام و راه اندازی پروژه تجربه بسیار خوب و ارزنده ای است، تصریح کرد: طراحی مجدد، رفع اشکال و نصب پمپ خوراک واحدهای جدید که یکی از بخش های مهم و حیاتی به منظور راه اندازی بود با همت و تلاش کارکنان و متخصصان پالایشگاه بندرعباس با موفقیت انجام شد.

نامور گفت: آنچه مسلم است اجرای موثر، کارآمد، موفقیت آمیز و همزمانی راه اندازی واحد تصفیه نفتا (NHT) با دیگر فعالیت‎های واحدهای عملیاتی، با برنامه ریزی، اعمال نظارت و کنترل دقیق، پایش مستمر و روزانه پیشرفت کار، شناسایی انحراف‎ها و ارائه راهکار برای تسریع در کار با حداکثر بهره گیری از پتانسیل های موجود و بسیج کلیه امکانات شرکت و با مشارکت، همکاری، همدلی و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحد های مهم این طرح به شمار می‎روند.



این مطلب مفید بود ؟
7 0