مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

گسترش زمینه های همکاری ایران و عراق در زمینه نفت و انرژی

گسترش زمینه های همکاری ایران و عراق در زمینه نفت و انرژی

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از آمادگی ایران برای صادرات روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز به بغداد خبر داد و گفت: در آینده قرار است در مجموع حدود 55 میلیون مترمکعب گاز در روز به بغداد و بصره صادر شود.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت شل در سراسر ایران

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی نیا با اشاره به سفر روز دوشنبه (دوم اسفندماه) بیژن زنگنه، وزیر نفت و هیئت همراه به عراق که با استقبال جبار اللعیبی، وزیر نفت و قاسم الفهداوی، وزیر برق عراق در فرودگاه بغداد آغاز شد، افزود: استقبال بسیار خوبی از سوی عراقی‎ها صورت گرفته است و وزیر نفت عراق در تمام طول این سفره یک روز آقای زنگنه، را همراهی کرد.

وی با بیان این که مذاکرات خوبی با هیئت عراقی در این سفر انجام شد، به 2 تفاهم‌نامه ای که د‌‌ی‌ماه امسال نهایی شده بود، اشاره کرد و گفت: یک تفاهم‌نامه در زمینه توسعه 2 میدان کوچک مشترک پرویز (نفت خانه جنوبی) و خرمشهر (سندباد) و تفاهم‌نامه دیگر در زمینه سایر همکاری‌های صنعت نفت از جمله احداث خطوط لوله صادرات نفت خام و فرآورده میان 2 کشور، ساخت تجهیزات، صادرات گاز، نوسازی پالایشگاه های عراق و آموزش نیروی انسانی بوده است.

به گفته معاون وزیر نفت، تفاهم‌نامه نخست در زمینه میدان‌های مشترک بدون اصلاح، از سوی وزیران نفت 2 کشور امضا و قرار شد در این زمینه کمیته مشترک برای توسعه این میدان‌ها تشکیل شود.

وی، یکی از بخش‌های تفاهم نامه دوم را که درباره سایر زمینه‌های صنعت نفت بود، اتصال خطوط لوله نفت خام و فرآورده نفتی ایران و عراق عنوان کرد و در توضیح بیشتر گفت: با احداث این خطوط لوله امکان ارسال نفت خام بصره به آبادان و فرآورده‌های نفتی ایران به بصره فراهم می شود.

زمانی نیا، از خط لوله نفت کرکوک به ایران بعنوان یک ایده که در این دیدار مورد بررسی و توافق قرار گرفت یاد کرد و افزود: با احداث این خط لوله تا «تنگ فنی» امکان استفاده از نفت کرکوک در پالایشگاه‌های ایران و یا ارسال آن به مبادی صادراتی فراهم می شود.

وی ادامه داد: کمیته مشترکی قرار است در این زمینه تاسیس شود و وظیفه این کمیته این است از یک مشاور بین‌المللی استفاده کند تا امکان‌سنجی احداث پروژه را بررسی کند.

معاون وزیر نفت با بیان این که صادرات گاز ایران به بصره و بغداد نیز محور دیگر تفاهم‌نامه دوم است، که طبق آخرین برنامه قرار است پس از تکمیل پروژه در مجموع حدود 55 میلیون مترمکعب گاز در روز به نیروگاه‌های این 2 شهر صادر شود، تصریح کرد: با توجه به تکمیل فازهای اول و دوم گازرسانی به بغداد هم اکنون امکان صدور روزانه 14 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه‌های بغداد فراهم شده است.

وی یکی دیگر از محورهای دیدار وزیر نفت با همتای عراقی خود را مذاکره درباره پرداخت قیمت گاز عنوان کرد و گفت: چگونگی نحوه پرداخت در این دیدار و همچنین در دیدار با آقای حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور بحث و بررسی و قرار شد اقدام‎های لازم در این زمینه انجام شود.

تمایل عراق برای استفاده از توان سازندگان ایرانی

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که استفاده از خدمات فنی شرکت‌های ایرانی و تجهیزات ساخت ایران از جمله تفاهم‌های نفتی ایران با عراق بوده است، تصریح کرد: عراقی‌ها ابراز علاقه کردند که از تجهیزات سازندگان داخلی ایران استفاده کنند.

زمانی نیا همچنین از آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان عراقی و اهدای بورس بویژه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به آنها در رشته های مرتبط با نفت در دانشگاه‌های ایران خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد: وزیر نفت در این سفر یک روزه با نخست وزیر عراق نیز دیدار کرده و با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزیران نفت و برق این کشور بویژه بر حل مسئله مالی صادرات گاز ایران به عراق تاکید کردند.

زمانی نیا ادامه داد: نخست وزیر عراق نیز در همین راستا دستور تسریع در این موضوع را داده و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک صادرات گاز ایران به عراق عملیاتی شود.

به گفته زمانی نیا، وزیر نفت همچنین در این سفر یکروزه با آقای عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و با اشاره به مذاکرات انجام شده با نخست وزیر و وزیران نفت و برق این کشور بر گسترش همکاری فیمابین تاکید کرد و آقای عمار حکیم نیز با استقبال از موارد مطرح شده خواستار تداوم و گسترش همکاری ایران و عراق شد.



این مطلب مفید بود ؟
9 2