مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

وزارت نفت  آماده همکاری با بخش خصوصی است

وزارت نفت آماده همکاری با بخش خصوصی است

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: : وزارت نفت استفاده حداکثرسازی از توان و ظرفیت داخلی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته را به عنوان یک راهبرد عملی در همه جریان‎های توسعه ای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی مطرح و مدنظر قرار داده است.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت توتال در سراسر ایران

به گزارش شانا، حبیب الله بیطرف روز چهارشنبه (20 بهمن‎ماه) در آیین گشایش مخازن ذخیره سازی نفت خام با ظرفیت 10 میلیون بشکه در محدوده دیلم و گناوه استان بوشهر که ازسوی بخش خصوصی اجرا شده است، گفت: صنعت نفت ایران به عنوان یکی از صنایع زیربنایی و پایه ای اقتصاد کشور، امروز افزون بر اهتمام به سیاست توسعه ظرفیت‎های تولید و بهره‎برداری از منابع نفت و گاز و توسعه صنایع پایین دستی با هدف توانمندی اقتصادی، ایجاد اشتغال و گسترش فناوری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: توسعه نفت و گاز در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی از مسائل ملی است و برای این‎که بتوانیم مخازن ذخیره سازی نفت را توسعه و توان انتقال این کالای راهبردی را افزایش دهیم باید دو نیاز اصلی سرمایه و فناوری در بدنه آن گنجانده شود.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به طول عمر مخازن نفتی و مقرون به صرفه نبودن روش‎های قدیمی برداشت نفت از آنها، باید ضریب بازیافت از این مخازن افزایش یابد و این امر نیازمند فناوری‎های نو است، از این رو استفاده حداکثر از توان و ظرفیت‎های داخلی وانتقال فناوری به عنوان دو پیوست جدید به الگوی جدید قراردادهای نفتی افزوده شده است.

بیطرف گفت: برای تحقق این دو پیوست، مقررشده در امضای قراردادهای توسعه میدان‎های نفت و گاز، ‎شرکت‎های ایرانی به عنوان شریک خارجی‎ها در قراردادهای اصلی حضور داشته باشند.

وی افزود: با توجه به این‌که شرکت های اکتشاف و تولید نفت در دنیا توان و فناوری بالایی دارند، سیاست ایران این است که درصورت حضور هر شرکت که با خود سرمایه و فناوری می آورند باید یک شریک ایرانی با توانمندی بالا داشته باشند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: معاونت مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت مسئولیت و ماموریت دارد که در همه فعالیت‎های صنعت نفت این دو محور را به‎منصه ظهور برساند.

بیطرف تصریح کرد: برای تحقق این هدف، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت باید ظرفیت‎های داخلی را شناسایی و ارزیابی و با همکاری آنان و تشکل‎های حرفه ای بتواند گواهینامه کیفیت لازم را برای حضور در مناقصات اصلی پیدا کند.

وی افزود: ایران از نظر توان، استقلال و خوداتکایی اقتصادی مسیر بسیار شکوهمندی را پیموده و شکوفا کرده است.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: اگر اقتصاد ما با توانمندسازی بتواند مقاومت و پایداری را در فراز و نشیب‎های جهانی و در ارتباط با نیازهای داخلی پیدا کند به اهداف اصلی و پایه ای انقلاب اسلامی دراین زمینه دست می‎یابیم.

بیطرف با بیان این که مخازن ذخیره سازی نفت خام گناوه از نظر تقویت تاسیسات ذخیره سازی، نقش کلیدی در برنامه های نفتی دارد، عنوان کرد: با اجرایی شدن این پروژه مهم حدود 18 درصد به ظرفیت مخازن در حال بهره برداری ایران افزوده می شود.

وی تاکید کرد: وزارت نفت برای همکاری با بخش خصوصی در اجرای طرح‎های مختلف آمادگی کامل دارد و از آنان دعوت می کند.

همزمان با گرامیداشت دهه فجر روز چهارشنبه در آیینی با حضور معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، پروژه مخازن ذخیره سازی 10 میلیون بشکه ای نفت خام (امید) در شمال استان بوشهر به عنوان بزرگترین مجموعه مخازن بخش خصوصی کشور به بهره برداری رسید.

این پروژه در محدوده شهرستان‎های گناوه، دیلم به‎دست متخصصان، مدیران و کارگران ایرانی با اعتبار هفت هزار و 280 میلیارد ریال طراحی، نظارت و اجرا شده است.

لزوم تمرکز بر پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای در شرکت‎ها

بیطرف همچنین روز پنجشنبه (21 بهمن‎ماه) در آئین گشایش پروژه‌های دهه مبارک فجر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: ابتکار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال 75 مطرح شد و شرایط آن زمان این موضوع را تاکید می‌کرد و امروز این منطقه رشد یافته است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در به نتیجه رساندن طرح‌ها، یادآور شد: نمی‌توان این موضوع را نفی کرد؛ تیم مدیریت منطقه ویژه پارس جوان و پر انرژی است و آنان فکر و ایده های نو دارند که این موضوع می تواند در توسعه منطقه نقش موثری ایفا کند.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با اشاره به این‌که موضوع اطلاعات مکانی کاری مطلوب و نیاز آینده کشور است، افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان با خلاقیت و نوآوری خدمات سنتی را تغییر می‌دهند و در مسیر بهبود شرایط مانند اجرای طرح اطلاعات مکانی، گام بر می ‎دارند.

 بیطرف با اشاره به این‎که وزارت نفت در پژوهش گام‌های بزرگی برداشته است، ادامه داد: در این زمینه دستورعمل و نظام‌نامه‎ها باید تغییر کند و به شرکت‌های ملی و استانی اختیارات بیشتری واگذار شود.

 وی افزود: هدف از این کارها این است که پژوهش‌های واقعی به وجود بیاید که معضلاتی که با بررسی فنی از میان نمی‌رود را رفع کند و پژوهش‌های بنیادین به طور جدی دنبال شود و در این صورت است که فعالیت‎ها مبنای علمی خواهد داشت.

 معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: وقتی که گزارش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ را می‌بینیم، رقم‌های بالایی را در پژوهش صرف کرده‌اند که متاسفانه در ایران در مقایسه با آن شرکت‎ها رقم بودجه های پژوهشی بسیار پایین است.

 وی با بیان این‎که اجرای پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای نیاز شرکت‌های ماست، اظهار کرد: بهره‌برداری اهمیت زیادی دارد اما متاسفانه در کشور ما این موضوع به درستی انجام نشده است.

بیطرف با اشاره به این‎که بهره‌برداری صحیح، بهره‌وری را افزایش می‌دهد، افزود: بهره‌برداری یک نظام علمی و بلندمدت است؛ صنایع باید رویکردی علمی و بنیادین در حوزه بهره‌برداری داشته باشند.

حمایت وزارت نفت از توسعه پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت در حاشیه بازدید از مجتمع‎ها و طرح های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس اظهار کرد: عسلویه به دلیل دارا بودن زیرساخت‎های مطلوب، محلی مناسب برای توسعه صنعت پتروشیمی است و باید از ظرفیت‎های موجود در این منطقه به‎طور کامل استفاده کرد.

وی افزود: ‎ها به دلیل تولید محصولات نهایی و تکمیل زنجیره ارزش اهمیت فراوانی دارند و استفاده از فناوری‎های نو و دانش روزآمد جهان سبب ایجاد ارزش افزوده بالایی در این صنعت خواهد شد و نقش پژوهش و فناوری در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

بیطرف در بازدید از مجتمع‎های پتروشیمی نوری، جم، کاویان و نیز پایانه‎ها و مخازن پتروشیمی (بندر پارس) در جریان وضع تولید و صادرات محصولات پتروشیمی قرار گرفت، همچنین بازدید از طرح‎های پتروشیمی بوشهر و دماوند نیز از دیگر برنامه های وی در منطقه ویژه پارس بود.



این مطلب مفید بود ؟
4 1