مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

فهرست مشترک شرکت‎های EPC کار صنعت نفت تهیه می‎شود

فهرست مشترک شرکت‎های EPC کار صنعت نفت تهیه می‎شود

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: فهرست مشترک اولیه شرکت‎های ئی‎پی‎سی‎ کار فعال در صنعت نفت در دست تدوین است و شرکت های ایرانی صاحب صلاحیت برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید (E&P)، اجازه حضور در مناقصات بسته‎های کاری ئی‎پی‎سی را ندارند.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس کلسیم در سراسر ایران

به گزارش شانا، علی کاردر امروز (شنبه، 16 بهمن ماه) در نشستی خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، به پرسش‎های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره الزام شرکت‎های اکتشاف و تولید (E&P) ایرانی به ترک فعالیت‎های حوزه ئی‎پی‎سی گفت: پس از برگزاری مناقصه میدان، بسته‎های کاری مختلف تعریف می شود و بر آنیم این بسته‎ها به نحوی تدوین شود که شرکت‎های ایرانی بتوانند حداکثر نقش آفرینی را داشته باشند.

وی ادامه داد: فهرست مشترک شرکت‎های ئی‎پی‎سی کار را تدوین می‎کنیم و شرکت‎هایی که برای فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید صاحب صلاحیت تشخیص داده شده اند، به هیچ وجه اجازه حضور در مناقصات بسته‎های کاری ئی‎پی‎سی را نخواهند داشت.

کاردر با بیان این که در حوزه فعالیت‎های ئی‎پی‎سی نیز برای انتقال فناوری‌های روزآمد به داخل کشور برنامه ریزی کرده ایم، یادآور شد: شرکت‎های ایرانی فعال در حوزه اکتشاف و تولید باید تغییر راهبرد بدهند و این موضوع به آنان اعلام شده است.

دلیل آسیب دیدگی خطوط لوله پارس جنوبی در دست بررسی است

معاون وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره دلیل آسیب دیدگی خطوط لوله در پارس جنوبی گفت: این رویداد در حال بررسی است و تاکنون نتایج گزارش نهایی اعلام نشده است.

کاردر در واکنش به انتشار برخی خبرها مبنی بر توافق ایران و قطر در میدان گازی پارس جنوبی، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: سیاست مشارکت به جای رقابت (Unitization) در میدان‎های مشترک نفتی موضوعیت دارد اما در میدان‎های گازی آن‎ هم در پارس جنوبی به ویژه در شرایط کنونی که ایران در موقعیت قدرت قرار دارد و به زودی برداشت ایران با قطر برابر می شود، چنین توافقی موضوعیت ندارد.

نوسان قیمت نفت میان 50 تا 60 دلار در سال2017

وی درباره تاثیرپذیری مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت‎های بین المللی از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت: پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید این کشور، سفر هیئت‎های خارجی به ایران ادامه یافته است و تاکنون مشکلی در این زمینه مشاهده نکرده‎ایم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که شرکت‎های خارجی همچنان به حضور در مناقصات نفتی و همکاری با صنعت نفت ابراز تمایل می‎کنند، ادامه داد: نگرانی‎های ما بیشتر به مراودات بانکی باز می‎گردد.

کاردر درباره قیمت نفت گفت: پیش بینی می‎شود قیمت نفت در سال 2017 میان 50 تا 60 دلار در نوسان باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع تولید نفت خام ایران با توجه به توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: ایران در مسیر پایبندی به این توافق و برای حفظ تعهدهای خود، میانگین تولیدی را که متعهد شده است حفظ می‎کند و برای حفظ این تعادل، امکان کاهش تولید نفت در سال آینده وجود دارد.

مذاکره برای وصول طلب نفتی ایران از هند

کاردر گفت: نقل و انتقال درآمدهای صادرات نفت ایران مشکلی ندارد و هم اکنون وصول طلب 2 میلیارد یورویی ایران از هند باقیمانده است و چند شرکت خارجی دیگر نیز بدهی‎هایی دارند که مجموع این بدهی‎ها هم از 2.5 میلیارد تجاوز نمی کند.

به گفته وی، تیم شرکت ملی نفت ایران و بانک مرکزی ایران در حال مذاکره هستند و به زودی طلب ایران از هند وصول می شود.   

نتایج مطالعات شرکت های بین المللی ارائه شد

وی درباره فعالیت‎های جاری ازدیاد برداشت در شرکت ملی نفت ایران به تزریق آب و گاز به مخازن اشاره کرد و گفت: ازدیاد برداشت هدفی است که به‎طور جدی در قالب قراردادهای جدید نفتی دنبال می کنیم و نگاه و رویکرد ما در این قراردادها، افزایش ضریب بازیافت مخازن است.

کاردر درباره تفاهمنامه های امضا شده با شرکت‎های بین المللی گفت: شرکت های شل، او‎ام‎وی، اینپکس، پتروناس و لوک اویل از جمله شرکت‎هایی هستند که نتایج مطالعات و مشخصات فنی خود را ظرف 6 ماه آماده و به شرکت ملی نفت ایران ارائه کرده‎اند و این مطالعات در حال بررسی است.

وی جدی ترین گزینه پیش رو برای اجرا در قالب قراردادهای جدید نفتی را امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی عنوان کرد.

فهرست دوم شرکت‎های خارجی اکتشاف و تولید در حال تدوین است

معاون وزیر نفت درباره فهرست دوم شرکت های بین المللی مجاز به حضور در مناقصات نفتی ایران گفت: کمیته فنی و بازرگانی قراردادها در حال تدوین این فهرست است و شرکت‎هایی از جمله چند شرکت روسی در فهرست دوم قرار می گیرند.

وی درباره شرکت بی پی و دلیل نبودن نام این شرکت در فهرست مشترک نخست شرکت ملی نفت ایران گفت: این شرکت نسبت به ارائه اطلاعات درخواستی ما اقدام نکرد.

کاردر درباره الگوی قراردادی شرکت ملی نفتخیز جنوب اظهار کرد: این مدل در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی تعریف شده است و ماهیت مجزایی ندارد؛ ضمن آن‌که هر قراردادی در نفتخیز امضا شود باید به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران نیز برسد. شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این اختیار را دارد که با استفاده از یکی از سه مدل قراردادی بیع متقابل، بیع متقابل پیشرفته (مدل جدید) و EPCF فرایند توسعه میدان‎های خود را دنبال کند.

کاردر در پاسخ به پرسشی درباره استفاده کنونی از گاز سکوی سلمان گفت: بخشی از این گاز برای فرازآوری با گاز در میدان سلمان استفاده می‎شود؛ ضمن این‌که شرکت ملی نفت ایران برای تحویل گاز به امارات اعلام آمادگی کرده است و ارسال این گاز به پارس جنوبی نیز دیگر گزینه مطرح برای استفاده از گاز سلمان است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره فعالیت‎های این شرکت در حوزه مسئولیت‎های اجتماعی گفت: بسته‎های کاری مسئولیت اجتماعی برای غرب کارون و پارس جنوبی تعریف شده و مصوبه شورای اقتصاد را دریافت کرده است و امیدواریم با تصویب نهایی و اجرایی شدن این بسته‎ها، بتوانیم بخشی از این منابع را نیز در منطقه شرق کارون استفاده کنیم.



این مطلب مفید بود ؟
6 3