مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

آمار دقیق ذخایر هیدروکربوری ایران اعلام شد

آمار دقیق ذخایر هیدروکربوری ایران اعلام شد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، مجموع ذخایر هیدروکربوری قابل برداشت ایران مشتمل بر نفت، گاز، مایعات و میعانات گازی، معادل 345.52 میلیارد بشکه نفت خام است.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن دنده در سراسر ایران

به گزارش شانا، کریم زبیدی، مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، امروز (شنبه، 16 بهمن ماه) در نشست خبری مدیرعامل این شرکت که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، به اعلام رقم دقیق ذخایر هیدروکربوری ایران پرداخت و گفت: ذخایر نفت خام درجای کشور 711.53 میلیارد بشکه است که از این رقم، 102.44 میلیارد بشکه قابل استحصال است.

وی با بیان این که تاکنون حدود 72.95 میلیارد بشکه نفت خام برداشت شده است، افزود: میانگین ضریب بازیافت نفت خام در کشور 24.65 درصد است.

زبیدی درباره ذخایر هیدروکربوری مایع کشور (نفت خام و مایعات و میعانات گازی) گفت: ذخیره درجای هیدروکربوری مایع 836.47 میلیارد بشکه است که از این میزان، 157.23 میلیارد بشکه قابل برداشت است.

وی میانگین ضریب بازیافت هیدروکربور مایع را در کشور 28.58 درصد عنوان کرد.

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران به ذخایر گازی کشور اشاره و اظهار کرد: از مجموع 55.33 تریلیون متر مکعب ذخیره گاز درجای کشور، 33.72 تریلیون متر مکعب قابل برداشت است و میانگین ضریب بازیافت گاز در ایران 69.62 درصد است.

زبیدی گفت: در صورتی که کل ذخایر هیدروکربوری کشور را معادل نفت خام حساب کنیم، 1140.2 میلیارد بشکه معادل نفت خام ذخایر هیدروکربور مشتمل بر نفت، گاز، مایعات و میعانات گازی در ایران وجود دارد که از این میان، 345.52 میلیارد بشکه قابل برداشت است.

به گفته وی، ضریب بازیافت نهایی مجموع ذخایر هیدروکربوری کشور معادل 39.81 درصد است.

این مقام مسئول یادآور شد: 10 تا 12 درصد نفت خام ایران از محل میدان‎های مشترک برداشت می شود اما در حوزه گاز، بخش عمده ای از گاز تولیدی از محل میدان‎های مشترک است، به‎طوری‎که هم اکنون حدود 60 درصد گاز کشور از میدان گازی پارس جنوبی برداشت می‌‎شود.



این مطلب مفید بود ؟
9 3