مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

نخستین کوره بنزین‎سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد

نخستین کوره بنزین‎سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران از روشن شدن نخستین کوره بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبرداد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس لیتیم کمپلکس در سراسر ایران

به گزارش شانا، عباس کاظمی صبح امروز (چهارشنبه، 13 بهمن‎ماه) گفت: با بهره برداری از فاز نخست بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال و همچنین بهره‎برداری از طرح جدید پالایشگاه بندرعباس تولید بنزین یورو ٤ از ٣٥ درصد کنونی به دو برابر خواهد رسید.

وی همچنین از ورود نخستین کوره به واحد بنزین سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در روز سه شنبه (12 بهمن ماه) همزمان با آغاز دهه فجر خبرداد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اعلام این که نخستین کوره بنزین سازی این پالایشگاه روشن شد و ما امیدواریم امسال فاز نخست واحد بنزین سازی این پالایشگاه به بهره برداری برسد.

کاظمی ادامه داد: واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس چندی پیش راه اندازی شد و  هم اکنون نفتا در این واحد تولید می‎شود، همچنین نخستین محموله آن صادر شد.

وی افزود: هم اکنون٦١ میلیون لیتر بنزین پایه در کشور تولید می شود که با امتزاج به ٦٣ میلیون لیتر در روز می‎رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران، از این مقدار تولید هم اکنون روزانه ٢٥ تا 28 میلیون لیتر بنزین یورو ٤ است که سال آینده ٢٤ میلیون لیتر دیگر به این مقدار افزوده می‎شود.

کاظمی توضیح داد: نوسان تولید ٢٥ تا ٢٨ لیتر بنزین یورو ٤ به تعمیرات اساسی پالایشگاه‎ها مربوط می‎شود.

تداوم صادرات پایدار فرآورده های نفتی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی با بیان این‌که هم اکنون همه اسکله‎های نفتی اشغال است، افزود: صادرات پایدار فرآورده‎های نفتی ادامه دارد و هم اکنون در هر چهار اسکله موجود فعالیت بارگیری و صادرات انجام می‎شود

وی ادامه داد: قرار است دو اسکله جدید به اسکله‎های موجود اضافه شود تا این تعداد به 6 اسکله برسد.

کاظمی گفت: در هشت ماه ابتدایی امسال روزانه 400 هزار بشکه فرآورده از کشور صادر شده است و ما امیدواریم این رقم در 10 ماه نخست سال آینده به روزانه 600 هزار بشکه برسد.

به گفته وی، این رقم جدا از صادرات گاز مایع است که از طریق شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران انجام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی با بیان این‌که ایران در سال 1393 وارد کننده نفت گاز بود، افزود: هم اکنون صادرکننده این محصول شده ایم و بازارهای ما در خشکی (حمل زمینی) کشورهای عراق و افغانستان و در خارج از منطقه نیز دو کشور چین و هند هستند.

اصلاح پالایشگاه‌های موجود در حال پیگیری است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش با بیان این‌که الگوی پالایشگاه‎های ما قدیمی است، یادآوری کرد: به عنوان مثال طراحی پالایشگاه تهران برای سال 1344 شمسی است و هم اکنون مازوت زیادی تولید می‎کند و از آنجا که قیمت مازوت کمتر از نفت خام است، بنابراین طرح‎های ارتقای کیفیت در این پالایشگاه در حال انجام است.

به گفته وی، طرح‎های عمده ای برای پنج پالایشگاه آبادان، تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس، به ارزش کلی 14 میلیارد دلار تعریف شده که از این میان اقدام‎های جذب سرمایه و گشایش اعتبارات اسنادی (ال‎ سی) برای فاز یک پالایشگاه آبادان کلید خورده است.

کاظمی در همین باره اعلام کرد: امیدواریم ماه آینده با حضور مقام‎های ایران و چین پروژه توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان به طور رسمی راه اندازی شود.

وی ارزش طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان قرارداد پالایشگاه آبادان را سه میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: از این رقم 1.3 میلیارد دلار ال سی باز شده است که امیدواریم تا پایان بهمن ماه رقم این ال سی به 1.7 میلیارد دلار برسد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با بیان این‌که در سه پالایشگاه تهران، تبریز و بندرعباس مطالعات برای اجرای طرح انجام شده است، گفت: به منظور اجرای طرح‌های اصلاحی در پالایشگاه اصفهان نیز قراردادهایی به امضا رسیده است..

به گفته کاظمی، بر اساس قانون 59 اصلاح مصرف انرژی، دولت مکلف شده است که میزان تولید مازوت در کشور را به زیر 10 درصد برساند؛ این میزان هم اکنون در کشور 24 درصد است.

برند سازی جایگاه‎های سوخت یک ضرورت است

کاظمی با اشاره به طرح برندسازی جایگاه‎های عرضه سوخت در کشور گفت: مالک اصلی فرآورده‎ها ما هستیم اما عاملیت توزیع و فروش با صاحبان جایگاه‎های عرضه سوخت هستند، بنابراین برندهای حقوقی می توانند فرآورده را از ما تحویل بگیرند (از نخستین مرحله که شامل حمل و نقل می شود تا آخر) و خودشان نسبت به عرضه آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: البته سازمان تعزیرات و موسسه استاندارد نیز وظیفه نظارت بر برندها را بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران کاهش تعداد شرکت‌های حقیقی را که با مجموعه پالایش و پخش در ارتباط هستند به عنوان ضرورت ایجاد برندسازی در کشور مطرح کرد.

افزایش خطوط انتقال نفت و فرآورده در کشور

کاظمی در ادامه با بیان این‌که هم اکنون 14 هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت و فرآورده در کشور وجود دارد، گفت: از این میزان حدود چهار هزار کیلومتر مربوط به انتقال نفت خام و بقیه برای انتقال فرآورده نفتی است.

به گفته وی، برخی از این خطوط لوله قدیمی است که نیاز به نوسازی دارد اما برخی از خطوط لوله مانند خط لوله انتقال فرآورده از آبادان به تهران باید مسیر برگشت آن نیز طراحی شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش افزود: با تکمیل خطوط لوله جدید از تردد نفتکش های جاده پیما بیش از گذشته کاسته خواهد شد.

کاظمی همچنین با اشاره به طرح واریز سهمیه گازوئیل براساس پیمایش به خودروهای سنگین گفت: این طرح از مهرماه 94 آغاز شد که بر این اساس روزانه هفت میلیون لیتر نفت گاز کمتر به ماشین‌های سنگین تحویل داده شد که به همین نسبت نیز حجم قاچاق گازوئیل نیز کاهش یافت.

افزایش 9 درصدی بنزین منطقی بوده است

وی با اشاره به رشد پنج درصدی مصرف بنزین در 10 ماه امسال گفت: این رشد به دلیل افزایش 9 درصدی خودرو و موتورسیکلت در کشور و رشد چهار درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) بوده است که با این دلایل رشد مصرف بنزین در کشور منطقی به نظر می رسد.

کاظمی با اشاره به مصرف سی‌ان‌جی گفت: ظرفیت مصرف گاز طبیعی فشرده (CNG) در کشور 40 میلیون متر مکعب است اما هم اکنون، فقط 21 میلیون مترمعکب گاز سی‎ان‎جی در کشور استفاده می‌شود و در برخی شهرها ساعت کار نازل‎ها چهار ساعت و در شهر تهران 11 ساعت است.

سیراف تا 3 سال آینده تکمیل و راه اندازی می‎شود

کاظمی با اشاره به راه‌اندازی پالایشگاه‌های جدید گفت: زیرساخت‎های طرح فراگیر پالایشی سیراف متشکل از هشت پالایشگاه هر یک با ظرفیت پالایش روزانه 60 هزار بشکه در روز و مجموع روزانه 480 هزار بشکه میعانات گازی هم اکنون آماده است و مذاکرات با یک شرکت ژاپنی برای تامین دانش فنی (لیسانس) آن انجام شده که هر پروژه 400 میلیون یورو هزینه دارد و با توجه به روند کار انتظار داریم تا سه سال آینده این واحدها تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی از پالایشگاه بهمن گنو و آناهیتا نیز به عنوان دیگر طرح‎های پالایشی جدید در کشور نام برد و افزود: برای جذب سرمایه مذاکراتی انجام داده‎ایم.



این مطلب مفید بود ؟
1 0