مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

فاز نخست طرح جایگزینی 140 هزار تاکسی تمام گازسوز کلید خورد

فاز نخست طرح جایگزینی 140 هزار تاکسی تمام گازسوز کلید خورد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت به تعداد 10 هزار دستگاه خودروی فرسوده، برای عملیاتی کردن فاز نخست طرح «جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا»، میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و اتحادیه تاکسیرانی‎های شهری کشور امضا شد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن کمپرسور سنتتیک در سراسر ایران

به گزارش شانا، قرارداد عملیاتی کردن فاز نخست طرح «جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا» صبح امروز (دوشنبه، 11 بهمن ماه) با حضور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، سید حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و اتحادیه تاکسیرانی‎های شهری کشور در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت امضا شد.

علی وکیلی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از این شرکت و مسعود طبیبی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی‎های شهری کشور به نمایندگی از این اتحادیه قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت به تعداد 10 هزار دستگاه خودروی فرسوده، برای عملیاتی کردن فاز نخست طرح «جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا» را امضا کردند.

طرح «جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز با پیمایش بالا» برای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با هدف کاهش مصرف سوخت (بنزین) و آلاینده‎های زیست محیطی متناظر با آن، از طریق جایگزینی تاکسی/ ون پایه گازسوز با تاکسی/ ون فرسوده، متنوع سازی سبد سوخت در بخش حمل و نقل عمومی و ارتقای راندمان پیمایش تاکسی/ ون، در شورای اقتصاد تصویب شده است.

از دیگر مزایای این طرح، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت با استفاده از جایگزینی خودروی فرسوده، با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات داخلی، افزایش ایمنی و همچنین افزایش توانمندی صادرات سوخت است.

اجرای این طرح از طریق جایگزینی 140 هزار تاکسی/ ون پایه گازسوز پیمایش بالا با تاکسی/ ون فرسوده است و تعهدهای موضوع آن متناسب با پیمایش هر دستگاه خودروی جایگزین، با اعلام متقاضی (سازمان شهرداری‎ها، اتحادیه تعاونی تاکسیرانی سراسر کشور و اتحادیه تاکسیرانی شهری) و تایید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و وزارت نفت، در سررسیدها از سوی شرکت ملی نفت ایران، تا سقف مبلغ 635 میلیون دلار از محل منابع حاصل از صادرات سوخت صرفه جویی شده، بازپرداخت می‎شود.

اجرا و بازپرداخت این طرح تا سال 1402 خواهد بود که کاهش بیش از 3200 میلیون لیتر بنزین و 1.54 میلیون تن معادل دی اکسید کربن را به همراه خواهد داشت.

همه مراحل اجرایی از ثبت نام سرمایه گذاران تا پایش میزان صرفه جویی محقق شده و محاسبه میزان بازپرداخت‎ها، نظام‎مند (سیستماتیک) خواهد بود که زیرساخت های موردنیاز و سامانه مربوطه ازسوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت طراحی شده و آماده بهره برداری است.

ارزش صرفه جویی محقق شده بر اساس قیمت میانگین نفت خام صادراتی در زمان بازپرداخت در مقاطع زمانی سه ماهه ازسوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت محاسبه و پرداخت می‎شود.

سازوکار محاسبه بازپرداخت طرح به سرمایه گذاران در سقف‎های مقرر متناسب با پیمایش هر دستگاه خودروی جایگزین، حداکثر تا سقف مبلغ کل سرمایه گذاری خواهد بود و واحد بازپرداخت به ازای تحقق هر کیلومتر پیمایش 1.1 سنت دلار برای هر دستگاه تاکسی (تا سقف 3780 دلار به ازای هر تاکسی طی 5 سال) و 1.55 سنت دلار برای هر دستگاه ون جایگزین (تا سقف 7810 دلار برای هر دستگاه ون طی 7 سال) در نظر گرفته می شود.

هم اکنون برای عملیاتی کردن فاز نخست این طرح، قرارداد پرداخت یارانه صرفه جویی سوخت به تعداد 10 هزار دستگاه خودروی فرسوده (شامل 200 تاکسی صندوق دار پایه گازسوز و 800 دستگاه ون پایه گازسوز) میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و اتحادیه تعاونی‎های تاکسیرانی سراسر کشور امضا شد.



این مطلب مفید بود ؟
5 1