مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

گازرسانی پایدار و افزایش جمعیت بهره‎مند از گاز تا پایان امسال

گازرسانی پایدار و افزایش جمعیت بهره‎مند از گاز تا پایان امسال

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از عملیات بدون مشکل گازرسانی به همه نقاط کشور خبرداد و اعلام کرد که تا پایان امسال درصد برخورداری شهرها و روستاهای کشور از نعمت گاز افزایش می‎یابد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن CLP در سراسر ایران

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح امروز (سه‎شنبه، پنجم بهمن ماه) به مناسبت دهه فجر در نشستی با اصحاب رسانه ضمن اظهار تاثر و تاسف و ادای احترام به جان باختگان و شهدای آتش نشان در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو تهران، روند فعالیت‎های اخیر شرکت ملی گاز ایران را تشریح کرد.

وی ضمن تشریح توقف صادرات گاز ترکمنستان به ایران، از آغاز پویش و کمپین ملی و مردمی «دو درجه کمتر» که در سراسر کشور به دست اصحاب رسانه کلید خورد و با استقبال مردمی ادامه یافت، قدردانی کرد.

اهم محورهای سخنان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست با خبرنگاران به شرح زیر است:

تداوم عملیات گازرسانی

- شاهد هستیم با وجود قطع واردات گاز ترکمنستان و سرمای زمستان، مشکلی برای گازرسانی به بخش‎های خانگی وجود ندارد.

- حجم گازرسانی به شهرها و روستاها پارسال و امسال بی سابقه بوده است؛ این در حالی است که هزینه گازرسانی به این مناطق از منابع دولتی تامین نشده، بخشی از این منابع از بند «ق« و جایگزینی سوخت میان تقطیر بوده است.

- حدود سه هزار و 400 روستا امسال از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

- گازرسانی به زاهدان و همچنین آغاز عملیات اجرای خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار پروژه دیگری است که در تامین پایدار گاز در کشور نقش خواهد داشت.

افزایش خطوط انتقال گاز در دو سال اخیر

- خط لوله رشت- سنگر یکی از خطوط انتقال گازی است که پانزدهم آذرماه امسال به بهره برداری رسید، از طریق این خط لوله تامین گاز استان مازندران با اطمینان انجام می شود.

- ایستگاه تقویت فشار منطقه دشت که روی خط اینچ سرخس- نکا واقع شده است هم امسال به بهره برداری رسید و در تامین و پایداری گاز کشور تاثیر زیادی داشته است.

- خط لوله انتقال گاز نکا به دامغان تیرماه سال 96 به بهره‎برداری می رسد افتتاح خواهد شد که با وجود آن، شبکه گاز کشور در هیچ نقطه ای ضعف نخواهد داشت، این خط لوله گاز مرکز کشور را به استان مازندران وصل می کند و این استان را از وابستگی به استان‎های همسایه خارج می کند.

- خط لوله ششم سراسری هفته آینده ازسوی بیژن زنگنه، وزیر نفت افتتاح خواهد شد که سبب تامین گاز مجموعه شهرهای غربی کشور می‎شود.

- حدود پنج ایستگاه تقویت فشار و تکمیل پنج ایستگاه دیگر نیز از دیگر اقدام‎های شرکت ملی گاز ایران در بهمن ماه امسال خواهد بود، این پروژه قرار است از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شود.

تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی» در شرکت ملی گاز ایران

- افتتاح فاز نخست خط لوله گاز صادرات به عراق در هفته آینده و اجرای فاز بعدی آن سال آینده یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی در شرکت ملی گاز ایران بوده است.

- اقدام‎های شرکت ملی گاز درباره جمع آوری گازهای گمشده بخشی از روند اجرای اقتصاد مقاومتی در این شرکت بوده است، تغییر کنتورها به کنتورهای ارتقا یافته و تبدیل آنها به کنتورهای هوشمند در آینده از جمله این اقدام‎ها به شمار می‌آید.

آثار برجام در صنعت گاز

- پس از برجام کالاهای مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران بسیار راحت تر و ارزان تر از گذشته خریداری می شود.

- محصولات و تولیدات شرکت ملی گاز  پس از اجرای برجام بسیار راحت تر و با قیمت مناسب و بالاتر فروش می‎رود؛ این در حالی است که در زمان تحریم این امکان وجود نداشت.

- پس از برجام بسیاری از شرکت‌های صاحب فناوری برای مذاکره با شرکت ملی گاز پیشقدم شده اند و همکاری و مشارکت پیشنهاد کرده‎اند.

پرونده گازی ایران و ترکمنستان

- قرارداد گازی ایران و ترکمنستان یک قرارداد بلندمدت بود که در زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی امضا شد و به نوبه خود قرارداد خوبی بود.

- نخستین بار در سال 86 صادرات گاز ترکمنستان به ایران قطع شد که کشور را در آن زمان با بحران رو‎به‌رو کرد، در پی آن به مدت 6 ماه، هر هزار متر مکعب گاز وارداتی به ایران 350 دلار از سوی ترکمنستان قیمت گذاری شد که در واقع 8 تا 9 برابر پیش از آن بود.

- در مدت تحریم‎ها، شرکت ملی گاز برای پرداخت بدهی کشور به ترکمنستان روش‌های مختلفی ز جمله پرداخت با طلا و انتقال چمدانی پول نقد به کار برد تا گاز ترکمنستان قطع نشود، اما این روش‎ها متوقف و قرار شد از راه‎های دیگری بدهی ایران پرداخت شود.

- پرداخت از طریق بانک‎ها یا از طریق ارائه کالا و خدمات فنی و مهندسی شرکت‎های ایرانی و خارجی به ترکمنستان و دادن پول این شرکت‎ها از سوی ایران، روش جدیدی بود که به منظور ادامه انتقال پول واردات گاز ترکمنستان به ایران انتخاب شد.

- مقدار بدهی کشور در پرونده گازی ایران و ترکمنستان هنوز کاملا مشخص نیست و در حال بررسی است، اما این پرونده با قطع گاز از سوی ترکمنستان صورت دیگری به خود گرفت که هم اکنون در حال طی روند داوری است.

-مراحل داوری مشکل گازی ایران و ترکمنستان در سوئیس آغاز شده است، البته مذاکرات نیز همزمان در حال انجام است و در صورتی که مذاکرات به سرانجام برسد، وارد مراحل آخر داوری نخواهیم شد.



این مطلب مفید بود ؟
0 4