مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

تولید مواد افزودنی بازدارنده خوردگی در صنعت نفت و گاز بومی شد

تولید مواد افزودنی بازدارنده خوردگی در صنعت نفت و گاز بومی شد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، بومی‌سازی و تولید مواد افزودنی بازدارنده خوردگی برای استفاده در شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز و همچنین بهینه‌سازی خواص مواد افزودنی با استفاده از علم نانوفناوری و به‌کارگیری نانو مواد در دستور کار محققان پژوهشگاه صنعت نفت قرار گرفت.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت توتال در سراسر ایران

به گزارش شانا، در صنایع نفت و گاز، خوردگی فلزات یکی از مشکلات عمده به شمار آمده و سالانه مبالغ هنگفتی را به خود اختصاص می‌دهد، از این رو وقفه در تولید، زیان قابل توجهی چه از نظر تولید هیدروکربن‌های نفتی و چه از نظر هزینه تعمیرات در پی خواهد داشت.

بر همین اساس سلامت تجهیزات در طول عمر مفید آن‌ها یک مسئله اساسی است و گاز طبیعی استخراج شده از داخل چاه حاوی مقدار زیادی گازهای هیدروژن سولفید و کربن دی اکسید است و این امر سبب اسیدیته زیاد گاز می‌شود که به آن، گاز ترش می‌گویند، گاز ترش سبب بروز خوردگی­ در تجهیزات سرچاهی و لوله­­‌های انتقال گاز و در نتیجه خرابی سیستم­‌ها شده و سرانجام سبب بروز مشکلات اقتصادی زیادی می‌شود.

استفاده از بازدارنده‌های خوردگی سال‌هاست که به عنوان یکی از روش‌های کارآمد کنترل خوردگی در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود، بازدارنده خوردگی ماده‌ای است که به مقدار کم به سیستم افزوده می‌شود تا واکنش شیمیایی را کند یا متوقف کند و یکی از کارکرد‌های دیگر بازدارنده‌ها، کاهش قابل ملاحظه جریان الکتریکی از طریق افزایش مقاومت اهمی است، هم اکنون، شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز برای کنترل خوردگی از بازدارنده‌های خوردگی خارجی استفاده می‌کنند.

در همین باره و با هدف تلاش برای تولید داخلی بازدارنده‌های خوردگی مورد نیاز شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز، از سال 91 پروژه مشترکی بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت مناطق مرکزی (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق) آغاز شده است و انجام موفقیت آمیز این پروژه، گامی موثر برای خودکفایی و اجرایی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی است.

در این پروژه، تلاش بر این بود که علاوه بر بومی‌سازی تولید مواد افزودنی بازدارنده خوردگی برای استفاده در شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز، بهینه سازی خواص آنها با استفاده از نانوفناوری انجام شود.

بر همین اساس با انجام این پروژه، سه نوع بازدارنده­ خوردگی مخصوص سیستم سرچاهی (به مقدار 5 بشکه)، مخصوص سیستم پیوسته محلول در آب (49 بشکه) و مخصوص سیستم پیوسته محلول در روغن (10 بشکه) تولید شد و خوشبختانه آزمون نیمه میدانی را با نتایج موفقیت آمیز به ترتیب در چاه‌های 29، 36 و 38 منطقه خانگیران گذراند.

مرحله نخست آزمون میدانی نمونه بازدارنده خوردگی مخصوص سیستم پیوسته محلول در آب، به صورت آزمون جمع‌آوری در 9 چاه انجام شده است و اکنون پروژه در حال نهایی شدن آزمون میدانی نمونه مذکور تا پایان امسال است.



این مطلب مفید بود ؟
9 4