مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

وضع کنونی و چشم انداز سوخت‌های جایگزین در بخش حمل و نقل

وضع کنونی و چشم انداز سوخت‌های جایگزین در بخش حمل و نقل

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، نخستین نشست تخصصی هفتمین همایش و نمایشگاه بین المللی دوسالانه انجمن خودروهای گازسوز آسیا و اقیانوسیه (انگوا) با موضوع وضع کنونی و چشم‌انداز سوخت‌های جایگزین در بخش حمل و نقل برگزار شد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس آلومینیوم کمپلکس در سراسر ایران

به گزارش شانا، نشست تخصصی «وضع کنونی و چشم‌انداز سوخت‌های جایگزین در بخش حمل و نقل» روز سه‌شنبه (نهم آبان ماه) با حضور  هان از کره جنوبی، علی مهرابی، مدیر طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، امید شاکری، رئیس اداره کل امور پژوهش وزارت نفت، پرویز افشاری آغاجری، مسئول بخش خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و محمد مزیدی، پژوهنده ارشد پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

مدیر طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این نشست با بیان این‌که از ابتدای راه اندازی این طرح در کشور (سال 1381) تاکنون سه میلیارد دلار برای آن هزینه شده است، گفت: هم اکنون روزانه 21 میلیون مترمکعب سی ان جی در بخش حمل و نقل مصرف می شود.

وی با اشاره به این‌که احداث جایگاه های عرضه سی ان جی همواره رو به افزایش بوده است، افزود: هم اکنون 2400 جایگاه عرضه سی ان جی در 2200 نقطه کشور فعال است که 2 میلیون و 740 مترمکعب در ساعت از آن‌ها بهره برداری می‌شود.

مهرابی با بیان این‌که میزان خرابی جایگاه‌های عرضه سی ان جی سه درصد است، افزود: هم اکنون 97 درصد نازل‌های جایگاه‌های عرضه سی ان جی فعال است.

به گفته وی، از مصرف 21 میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور تنها 10 درصد آن به پایتخت تعلق دارد که این میزان برای کلانشهر تهران بسیار کم است.

وی از آذربایجان غربی و شرقی، میاندوآب، فارس و اهواز به عنوان استان‌های پرمصرف در سوخت سی ان جی نام برد و تصریح کرد: اگر این میزان مصرف سی ان جی در کشور وجود نداشت هم اکنون به جای میانگین مصرف 81 میلیون لیتری بنزین باید روزانه 102 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شد.

وی از کیفیت خودرو و خدمات پس از فروش به عنوان دو عامل مهم در تشویق مردم به استفاده از سوخت سی ان جی اشاره و اظهار کرد: اجرای قوانین و طرح‌های پایدار در قیمت سی ان جی نیز یکی از اقدام‌هایی است که باید برای آن فکری کرد.

امکان سنجی استفاده از اتانول سوختی برای حمل و نقل

امید شاکری، رئیس اداره کل امور پژوهش وزارت نفت درباره امکان سنجی اتانول سوختی برای حمل و نقل به عنوان سوخت جایگزین گفت: کشورهایی که این سوخت را وارد سبد انرژی خود کرده‌اند حدود 66 کشور هستند که بر پایه سیاست‌های دولتی خود در این مسیر گام برداشته‌اند.

وی افزود: 78 درصد از سبد انرژی دنیا را سوخت فسیلی، 2.5 درصد سوخت هسته ای و 19 درصد از این سبد را انرژی‌های تجدید پذیر تشکیل داده‌اند.

به گفته وی انرژی های تجدید پذیر به دو دسته سوخت‌های سنتی همانند چوب و هیزم (8.9 درصد) و دیگر سوخت‌ها (10.3 درصد) تقسیم می شود، افزود: هر کشوری باید سیاست‌های سوختی خود را متناسب با زیرساخت‌های خود تعیین کند.

شاکری اظهار کرد: به عنوان مثال سی‌ان‌جی در ایران یک مزیت رقابتی به شمار می‌آید که باید از آن بهره برد.

وی با بیان این‌که هم اکنون از 45 هزار خودروی گازسوز حمل و نقل، 40 هزار دستگاه آن اتوبوس است، تصریح کرد: باید راهبردی در نظر گرفته شود تا از سوخت سی‌ان‌جی در بخش حمل و نقل عمومی به‌ویژه حمل ونقل درون شهری استفاده بیشتری شود.

در ادامه این نشست پرویز افشاری آغاجری، مسئول بخش خودروی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره این‌که بهتر است چه نوع سوخت جایگزینی استفاده شود، گفت: بحث امنیت انرژی، آلودگی‌ها و ... ما را به سمت استفاده از سوخت‌های جایگزین هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه البته آینده متعلق به خودروهای هیبریدی_الکتریکی است، تصریح کرد: این بدان معنا نیست که سی ان جی را در برنامه نداشته باشیم.

افشاری با اشاره به این‌که تا افق 2050، سی ان جی درصد زیادی از سبد انرژی را به خود اختصاص خواهد داد، افزود: با توجه به اینکه هر سوختی معایب و مزایای خاص خود را دارد، هر کشوری نیز شرایط خاص خود را دارد؛ بنابراین باید به سوخت سی ان جی به عنوان یک مزیت در کشور نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 161 هزار خودروی گازسوز در کشور تولید شده است، ادامه داد: قرار بود این میزان 520 هزار دستگاه باشد که به دلیل استقبال نکردن به 161 هزار خودرو کاهش یافت.

افشاری آغاجری با تاکید بر این‌که باید تحریک تقاضا صورت بگیرد، افزود: در سند 2025 قرار است که سه میلیون خودرو در داخل تولید و یک میلیون از آن نیز صادر شود؛ بنابراین ما باید با برنامه ریزی های دقیق به این اهداف دست یابیم.

محمد مزیدی، پژوهنده ارشد پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان آخرین سخنران نشست تخصصی، ابتدا درباره سبد سوخت آینده جهان توضیح داد و گفت: همچنان تا سال 2035 سوخت‌های فسیلی مهم، سهم بسزایی را به خود اختصاص خواهد داد.

به گفته وی، سهم نفت و زغال سنگ در این سبد کاهش و سهم گاز افزایش خواهد داشت.



این مطلب مفید بود ؟
6 1