مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

گازرسانی به مرتفع ترین شهر ایران با سی‌ان‌جی

گازرسانی به مرتفع ترین شهر ایران با سی‌ان‌جی

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، برای نخستین بار در کشور، شهر رینه لاریجان آمل به عنوان مرتفع ترین شهر ایران، با سی‌ان‌جی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گازرسانی شد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن ایرانول در سراسر ایران

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، دولت تدبیر و امید در مازندران کارهای بزرگی در امر توسعه گازرسانی انجام داده که پروژه گازرسانی به حدود 700 روستای این استان با هزینه یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از جمله همین اقدام‌هاست.

محمود آستانه، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی در مراسم افتتاح گازرسانی به شهر کوهستانی رینه لاریجان آمل با بیش از هزار خانوار به عنوان مرتفع ترین شهر ایران در پای قله دماوند با گاز طبیعی فشرده (CNG)، که با حضور سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، محمداسماعیل ابراهیم زاده، مدیرعامل سابق شرکت گاز استان مازندران و مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی در شهر رینه آمل برگزار شد، اظهار کرد: اکنون که برای نخستین بار در ایران، با روش سی‌ان‌جی گازرسانی شده، دیگر مطمئن هستیم که با فرارسیدن فصل سرما، سه استان شمالی کشور و دیگر مناطق مرتفع، با کمبود گاز رو‌به‌رو نخواهند شد.

وی، هزینه اجرای تقویت خط انتقال گاز قوشه، دامغان، کیاسر، ساری را 850 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این خط، مشکلات گازرسانی به استان‌های شمالی مرتفع شد.

بر اساس این گزارش، برای گازرسانی به بخش لاریجان، 22 هزار اشتراک پیش بینی شده و هم‌اکنون عملیات لوله‌گذاری در بسیاری از مناطق این بخش در حال اجراست و پیمانکاران مشغول به‌کار هستند و دو روستا با اشتراک 250 خانوار نیز به این شهر اضافه می شود. 

شرکت گاز استان مازندران برای این شهر 20 کیلومتر شبکه‌گذاری و 850 انشعاب انجام داده که تاکنون اشتراک پذیری 150 خانوار انجام و از این تعداد کنتور گاز  120 خانوار نصب شده است.

شهر رینه برای نخستین بار در کشور به روش CNG با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی با مدل قراردادی BOOT گازرسانی شده است. اجرای این طرح با مشکلات زیادی همراه بوده و تأمین تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور  انجام گرفته است.

بر اساس روش گازرسانی با سی‌ان‌جی ، هر روز از طریق 2 دستگاه کامیون همراه سبد، مخازن طراحی شده از منطقه گیلاوند شهر دماوند به شهر رینه تخلیه و پس از کاهش فشاری که از طریق دستگاه PRU (bar 220 به bar 4) صورت می‌گیرد وارد شبکه گاز شهری می‌شود.

هزینه مصرف سوخت این نوع گاز همانند گاز طبیعی است، این طرح برای شهر کوهستانی کجور و پول در نوشهر نیز در حال اجراست. هزینه هر مترمکعب گاز برای شرکت گاز  بالغ بر پنج هزار و 480 ریال است که با مدل مالی طراحی شده به سرمایه گذار به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود و برای هر خانوار شهر رینه بر اساس تعرفه‌های شرکت ملی گاز محاسبه می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این منطقه با مشکلات زیادی روبرو بودیم، گفت: یک دهه پیش در شهرستان آمل فقط چهار روستا از نعمت گاز بهره مند بودند، اما هم اکنون همه مناطق دشت و جلگه ای آمل گازرسانی شده‌اند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که در همه مناطق دشت و جلگه هر انشعاب برای شرکت گاز سه میلیون تومان هزینه داشته اما در منطقه کوهستانی لاریجان 27 میلیون تومان هزینه دارد، افزود: از وزارت نفت سه سال پیش مجوز گازرسانی به بخش لاریجان را اخذ کردیم ولی به دلیل هزینه زیاد این طرح کنار گذاشته شده بود.

وی با بیان این‌که دمای منطقه لاریجان تا 30 درجه زیر صفر می رسد خواستار محسوب شدن آن جزو مناطق سردسیر از نظر تعرفه گاز شد.

طبق آمارهای رسمی، 99 درصد از شهرها و حدود 90 درصد از روستاهای مازندران به شبکه گازرسانی متصل هستند و تا پایان سال 97 طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان، همه روستاهای بالای 20 خانوار مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.



این مطلب مفید بود ؟
9 2