مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

پیشگام در تولید صیانتی؛ همگام با توسعه پایدار

پیشگام در تولید صیانتی؛ همگام با توسعه پایدار

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت خام ایران، جایگاه ویژه ای در تامین انرژی و گردش اقتصادی کشور دارد. وجود صدها پروژه فعال در این شرکت، علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار و رونق اقتصادی، نقش مهمی در تحقق اهداف عالی نظام در زمینه پیشرفت و تعالی کشور و دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه دارد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت فوکس در سراسر ایران

به گزارش شانا به نقل از نشریه مشعل، نگاهی به عملکرد موفق شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در یک‌سال گذشته، بیانگر عزم و اراده و همت و پشتکار مجموعه مدیریت و کارکنان این شرکت برای افزایش و استمرار تولید و دستیابی به اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده منطبق با برنامه ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران است. آنچه در پی می آید، مهم ترین سرفصل‌ها و عناوین دستاوردهای این شرکت از هفته دولت 1395 تا هفته دولت 1396 است:

استمرار تولید نفت خام در مرز 3 میلیون بشکه در روز

در یک‌سال گذشته با استمرار تولید حدود 3 میلیون بشکه‌ای، به طور میانگین، نزدیک به 100 درصد برنامه‌های تولید نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محقق شد. این شرکت حدود 83 درصد نفت و 16 درصد گاز کشور را تولید می‌کند و تامین خوراک پالایشگاه‌ها و بخش اعظم واحدهای پتروشیمی را عهده دار است.

راه‌اندازی واحد نمک زدایی هفتکل و نفت سفید

واحد نمکزدایی 45 هزار بشکه‌ای  هفتکل و نفت سفید به منظور کیفیت افزایی و فراورش نفت نمکی میدان‌های هفتکل و نفت سفید احداث و در سال 1396 راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این واحد، مجتمع جدید فرآورش نفت خام هفتکل و تکمیل واحد در حال احداث بهره‌برداری نفت سفید، تاسیسات قدیمی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجد سلیمان با تاسیسات جدید جایگزین می‌شوند.

راه‌اندازی واحد نمکزدایی شماره 3 گچساران

واحد نمکزدایی شماره3 گچساران با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز راه‌اندازی شد. هدف از احداث این كارخانه، افزایش ظرفیت فراورش نفت نمکی میدان گچساران است؛  هیتر، دیسالتر، مخازن تحت فشار، کوره‌های پیش گرمکن نفت غیر مستقیم و ساختمان‌ها و تاسیسات جانبی، از مهم‌ترین تجهیزات این کارخانه محسوب می‌شود.

اجرای طرح فرازآوری طبیعی با گاز، برای اولین بار در کشور

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اجرای طرح فرازآوری طبیعی با گاز، امکان برداشت نفت خام از چاه رگ سفید 99 را فراهم کرد.  با اجرای طرح فراز آوری طبیعی با گاز که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است،  چاه رگ سفید 99 که به دلیل افت طبیعی امکان برداشت طبیعی نفت از آن میسر نبود، به تولید رسید و با اجرای این روش علمی و فنی، امکان تولید روزانه 2 هزار بشکه نفت از آن فراهم شد. پس از این موفقیت، برنامه‌ریزی لازم برای 12 حلقه چاه دیگر در میدان رگ سفید به منظور دستیابی به تولید 17 هزار بشکه در دستور کار قرار گرفت. این طرح همچنین روی میدان‌هایی که دارای شرایط مناسب هستند، اجرا خواهد شد.

طراحی نرم‌افزار بومی« تحلیل خواص سنگ مخزن» در مناطق نفتخیز جنوب

با تلاش کارشناسان سیستم‌های مهندسی مخازن شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نرم‌افزار تخصصی «تحلیل خواص سنگ مخزن» (ROCSEL) طراحی و تهیه شد. مراحل توسعه این نرم‌افزار در گروه برنامه‌نویسی اداره سیستم‌های مهندسی مخازن معاونت مهندسی نفت در مدیریت امور فنی انجام شد. به این منظور ابتدا فاز طراحی الگوریتم‌ها و روش کار نرم‌افزار و پس از آن فاز برنامه‌نویسی و توسعه کد نرم‌افزار صورت گرفت.

افزایش ظرفیت انتقال و فراورش نفت و کاهش گازسوزی در شرکت نفت و گاز کارون

با اجرای چند اصلاحیه فرآورشی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، ظرفیت فرآورش و انتقال نفت نمکی میدان بنگستان منصوری به مجموعه شماره یک اهواز افزایش و میزان گازسوزی در حومه اهواز کاهش یافت. این طرح به منظور تفکیک کامل گاز از نفت نمکی بنگستان منصوری در مبدأ و سپس انتقال آن به نمکزدایی شماره یک اهواز در کوتاه ترین زمان و با استفاده از امکانات و منابع موجود در شرکت کارون، برنامه ریزی و انجام شد. در نتیجه اجرای این طرح، ظرفیت انتقال نفت به حدود 45 هزار بشکه در روز افزایش و میزان گازسوزی در واحد بهره‌برداری شماره یک اهواز در مجاورت کلانشهر اهواز کاهش یافت.

برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان

هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با حضور 250 شرکت سازنده و دانش بنیان داخلی به مدت چهار روز در آبان ماه 1395 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان خوزستان در اهواز برپا شد. رونمایی از تجهیزات ساخت داخل، انعقاد قرارداد با سازندگان داخلی و برگزاری سمینارهای تخصصی، از رویدادهای این نمایشگاه بود.

رونمایی از 7 کالای راهبردی صنعت نفت

به همت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 7 کالای راهبردی صنعت نفت بومی سازی و در آبان ماه 1395 رونمایی شد. این تجهیزات شامل دستگاه فوران‌گیر چرخشی مدل شیفر، پمپ‌های فرآیندی، flame tube توربین گازی رستون، پمپ تراک سیمان کابین‌دار، پکیج پمپاژ تزریق پساب کارخانجات استحصال نفت، رتور کمپرسور الیوت و روتور توربین نیروی  GEC است.

افزایش ظرفیت جمع‌آوری 8.5 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت در مارون

ظرفیت جمع‌آوری گازهای همراه نفت در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به میزان هشت میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز افزایش یافت. ظرفیت دریافت گازهای همراه نفت در کارخانه گاز و گاز مایع شماره 400 با هدف جمع‌آوری و دریافت بخشی از گازهای مازاد در حال مشعل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون و جلوگیری از گازسوزی به میزان هشت میلیون و 500 هزار فوت مکعب در روز آزادسازی شد.

نوسازی ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب

با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و تاخیرها و کنترل آلاینده‌های زیستی، با خرید 240 دستگاه انواع ماشین‌آلات و خودروهای سبک و سنگین، ، ناوگان ترابری مناطق نفت خیز جنوب نوسازی شد. همچنین با هدف افزایش سطح کیفی خدمات حمل و نقل و افزایش رضایت  مندی مشتریان، تجهیزات کارگاهی مدیریت ترابری در بخش خطوط معاینه فنی سبک و سنگین و دستگاه تست ترمز سنگین ارتقا یافت و نوسازی شد.  ارتقا و رفع نقایص موجود در تریلر‌های حامل دکل‌های 101 و 106، بازسازی و راه‌اندازی دستگاه ‌هات تپ 2400
اجرای پروژه بهسازی جایگاه سوخت رسانی شهید الماسی و تجهیز ناوگان ستاد بحران مناطق نفت خیز جنوب از اهم فعالیت‌های مدیریت ترابری مناطق نفت خیز جنوب در سال 1395بوده است.

انعقاد 8 تفاهم نامه همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی برای توسعه 4 میدان نفتی

با هدف توسعه 4 میدان نفتی کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان شامل 9 مخزن، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب 8 تفاهمنامه با شرکت‌های خارجی و داخلی امضا کرد. این تفاهمنامه‌ها با کنسرسیوم پرگس، شلمبرژه، شرکت توسعه انرژی پاسارگاد، شرکت توسعه انرژی نفت نوین کیش (تنکو)، گروه مپنا، توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا، شرکت تات نفت روسیه و زاروبژنفت روسیه امضا شد که پس از ارائه پیشنهادها و بررسی‌های فنی- تخصصی با شرکت‌های واجد شرایط برای توسعه میدان‌ها قرارداد منعقد  می شود.

راه‌اندازی سومین دستگاه تفکیک گر سیار (MOS ) در شرکت آغاجاری

سومین مجموعه تفکیک گر سر چاهی سیار (MOS ) به همت کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ساخته شد و در مدار عملیات قرار گرفت.  این دستگاه به منظور فراورش نفت، روی چاه‌هایی که افت فشار پیدا کرده و یا پس از اسیدکاری چاه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از جداسازی گاز، نفت خروجی از طریق خطوط جریانی به واحدهای بهره‌برداری مربوطه انتقال می‌یابد.

تکمیل فاز نخست پروژه دانش فنی طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت خام

فاز نخست پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سیار نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام با حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تکمیل شد. این طرح با هدف  ارزیابی و بهینه سازی واحدهای موجود نمکزدایی در گستره عملیاتی این شرکت و ارزیابی اولیه مواد تعلیق شکن نمکزدایی تعریف و اجرایی شده است. این پروژه از اسفند 1392 و  با همکاری دانشگاه شیراز آغاز شد و فاز نخست آن با اعتبار 2 میلیارد و 980 میلیون ریال در سال 1395 به اتمام رسید. بهبود کنترل برای بهینه سازی شرایط عملیات فراورش نفت نمکی، امکان ارتقای وضعیت نمکزدایی موجود و افزایش بازدهی آنها، امکان استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش توان فنی مهندسی و کاهش هزینه‌های تولید، از دیگر دستاوردهای این پروژه است.

ثبت تأسیسات قدیمی صنعت نفت مسجدسلیمان در فهرست آثار ملی کشور

سازمان میراث فرهنگی کشور،ة کارخانه برق تمبی، تأسیسات نفتی بی بیان شامل پالایشگاه و کارخانه گوگرد سازی و کارخانه تقطیر مسجدسلیمان را در زمره آثار ملی کشور ثبت کرد. این تأسیسات بیش از 100 سال قدمت دارند.

افتتاح تلمبه خانه تقویت فشار نفت تمبی

تلمبه خانه تقویت فشار نفت تمبی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با ظرفیت 10 هزار بشکه در روز به بهره‌برداری رسید. پروژه احداث تلمبه خانه تقویت فشار نفت تمبی، بخشی از پروژه احداث واحد بهره‌برداری و نمکزدایی مسجدسلیمان است  که به منظور انتقال نفت میادین مسجدسلیمان و پرسیاه برای انجام مراحل تفکیک، جداسازی آب، نفت و 2S H به مرحله اجرا درآمده است. مهم ترین نتایج اجرایی شدن این پروژه، خارج ساختن تاسیسات نفتی فرسوده نمره 9 مسجدسلیمان و بهسازی فرایند تولید نفت است.

راه‌اندازی واحد بهره‌برداری آموزشی شهدای صنعت نفت

واحد بهره‌برداری آموزشی شهدای صنعت نفت در مجاورت مرکز علمی کاربردی مناطق نفت خیز جنوب در اهواز راه‌اندازی شد. این واحد آموزشی با هدف تامین نیاز‌های آموزشی دانشجویان مرکز علمی کاربردی مناطق نفت خیز جنوب، دانشجویان دانشگاه‌ها، کارکنان بدو استخدام، آموزش‌های حین خدمت و بازدیدکنندگان برون سازمانی احداث شد.

تعمیر اساسی  دکل حفاری106

با تلاش کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دکل حفاری 106 این شرکت تعمیراساسی شد. عملیات تعمیر اساسی این دکل با هدف نوسازی تجهیزات و سازه‌های فلزی دکل، انجام بازرسی و اطمینان از عملکرد تجهیزات سازه‌ها و لوله‌های تحت فشار و اصلاح و ترمیم سیستم تعلیق تریلرهای MAST UNIT صورت گرفته است.

راه‌اندازی مجموعه‌های بوستر کلاستر رگ سفید با نسل جدید پمپ‌های  انتقال نفت

با نصب نسل جدید پمپ‌های انتقال نفت(HPS )، مجموعه‌های بوستر کلاستر 71 میدان نفتی رگ سفید در مناطق نفت خیز جنوب بهینه سازی و راه‌اندازی شد.
پروژه‌ نصب این پمپ‌ها از خردادماه سال 95 آغاز و در مدت 9 ماه اجرا و راه‌اندازی شد. با احداث تأسیسات مورد نیاز و نصب این پمپ‌ها، ظرفیت انتقال نفت خام در  مجموعه‌های تفکیک 18 و 71 میدان رگ سفید در مجموع به میزان 16 هزار بشکه در روز رسید و زمینه افزایش فشاری از  PSI 250 به حدود  PSI 600 نیز فراهم شده است. پمپ‌های HPS نسل جدید پمپ‌های انتقال نفت است که  با فناوری پمپ‌های درون چاهی (EPS ) جایگزین سامانه‌های رایج افزایش فشار نفت شده است.

راه‌اندازی فاز دوم طرح آماک

فاز دوم طرح جمع آوری گازهای همراه نفت موسوم به آماک راه‌اندازی شد. با راه‌اندازی این فاز، ضمن فشار افزایی و ارسال روزانه 15 میلیون فوت مکعب گاز به پتروشیمی رازی و تولید روزانه 800 تن گوگرد، از سوزاندن  همین میزان گاز در روز جلوگیری می‌شود. فاز 2 یا فاز زیست محیطی آماک شامل احداث 96 کیلومتر خط لوله 12 اینچ انتقال گاز اسیدی و ایستگاه تقویت فشار و نمکزدایی گاز اسیدی و سامانه‌های فرایندی و ایمنی جانبی است. جلوگیری از سوزانده شدن گازهای ترش و انتشار مواد آلاینده اسیدی، مهم ترین هدف طرح آماک است.

افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی گچساران

عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی گچساران از پروژه‌های عام المنفعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به اتمام رسید و این بیمارستان برای استفاده عموم به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تحویل شد. این بیمارستان به نام بی بی حکیمه خاتون (س) با زیربنای 11 هزار متر مربع و اعتباری حدود 430 میلیارد ریال از سوی مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت احداث و تجهیز شد.

رونمایی  از نخستین مته حفاری دندانه ای ساخت داخل

با تلاش شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و جهاددانشگاهی خوزستان، دانش فنی و ساخت مته حفاری دندانه ای در کشور بومی سازی شد. این مته که در حفاری چاه‌های نفت و گاز کاربرد دارد، جزء کالاهای راهبردی و پرمصرف صنعت نفت است و ساخت آن با فناوری بالا در انحصار چند کشور معدود قرار دارد.  این مته پس از طراحی‌های پیچیده، ساخت و بررسی‌های آزمایشگاهی، در حفاری یکی از چاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت که پس از تأیید کارشناسان حفاری مناطق نفت خیز جنوب، به مرحله تولید انبوه رسیده است.

بومی سازی پمپ‌های فرآیندی چند مرحله‌ای(BB3 )

برای نخستین بار در کشور و با حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، پمپ های فرآیندی چند مرحله‌ای (BB3 ) بومی سازی شد. تمام مراحل تدوین دانش فنی، طراحی، ریخته گری و ساخت این نوع پمپ در داخل کشور صورت گرفته و نمونه ساخته شده تمامی آزمایش‌های عملکردی را با موفقیت طی کرده است که عملکرد و راندمان آن مطابق با استاندارد  API 610است. پمپ‌های گریز از مرکز چند مرحله‌ای (BB3 ) کاربری فراوانی در واحدهای نفت و گاز دارند و با بومی سازی آنها ضمن جلوگیری از خروج ارز، موجب ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع داخلی خواهد شد.

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی در شرکت نفت و گاز کارون

اولین نیروگاه خورشیدی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با توان تولید 5000 وات انرژی الکتریکی به بهره‌برداری رسید. این پروژه در قالب پروژه‌های بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان مرکزی این شرکت اجرا شد. این نیروگاه از نوع متصل به شبکه بوده که با تولید برق در محل مصرف، باعث کاهش تلفات در سیستم توزیع برق می‌شود و توانایی تولید  8 مگاوات برق در سال را دارد.

کسب تندیس طلایی عمل به مسئولیت‌های اجتماعی( CSR)

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، عالی ترین نشان برتر گزارش پایداری و عمل به مسئولیت اجتماعی را در سطح وزارت نفت کسب کرد. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که در بخش ارزیابی عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی سومین همایش مسئولیت اجتماعی وزارت نفت شرکت کرده بود، به انتخاب هیئت داوران، شایسته دریافت لوح سپاس و تندیس طلایی به عنوان عالی ترین نشان این همایش شناخته شد.

نصب کوره‌های حرارتی و نصب نمک گیر برقی

با هدف بهینه سازی و افزایش ظرفیت واحدهای نمکزدایی شماره 1 تا 4 اهواز، کوره‌های حرارتی و نمک گیر برقی در این واحدها نصب شد. این اقدام در چارچوب طرح جامع احداث و توسعه واحدهای نمکزدایی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به مرحله اجرا درآمد.

بهسازی و توسعه ظرفیت ایستگاه اندازه گیری پتروشیمی بندر امام

پروژه بهسازی و توسعه ظرفیت ایستگاه اندازه گیری پتروشیمی بندر امام به منظور افزایش ظرفیت و دقت سیستم انداره گیری این ایستگاه اجرا شد. این ایستگاه گاز مایع ارسالی از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به مجتمع پتروشیمی بندر امام اندازه‌گیری می‌کند و با انجام کارهای ساختمانی، مکانیکی، برقی و ابزار دقیق بهسازی آن صورت گرفت.

بازسازی و نوسازی توربوپمپ شماره 7 بوستر اهواز

بازسازی و نوسازی توربوپمپ شماره 7 بوستر اهواز در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از شمار پروژه‌های سرمایه‌ای نفت و گاز مدیریت مهندسی و ساختمان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با هدف افزایش ظرفیت انتقال نفت خام اجرا شد.

نصب کمپرسور هوا و دستگاه تولید نیتروژن کارخانه گاز و گاز مایع 900

نصب کمپرسور هوا و دستگاه تولید نیتروژن کارخانه گاز و گاز مایع 900 با هدف افزایش ظرفیت و توان تولید این کارخانه به اجرا درآمد؛ کارخانه گاز و گاز مایع 900 با ظرفیت اسمی روزانه یک میلیارد و 359 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی و 40 هزار بشکه میعانات گازی، در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران قرار دارد.



این مطلب مفید بود ؟
0 4