مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

پروژه‌های ازدیاد برداشت نفت با فناوری و سرمایه خارجی شتاب می‌گیرد

پروژه‌های ازدیاد برداشت نفت با فناوری و سرمایه خارجی شتاب می‌گیرد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، یک کارشناس پژوهشکده ازدیاد برداشت گفت: اگر بخواهیم در پروژه‌های ازدیاد برداشت نفت از صفر شروع کنیم، زمان را از دست خواهیم داد؛ بنابراین برای شتاب در به سرانجام رسیدن این طرح‌ها می‌توانیم از فناوری‌های نو و سرمایه‌های خارجی بهره‌مند شویم.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن کمپرسور هوا در سراسر ایران

محمد زاهدزاده، کارشناس مدیریت آب در پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز در حاشیه برگزاری سمپوزیوم افزایش ضریب بازیافت (EOR) که هفته گذشته در اتاق بازرگانی سفارت اتریش برگزار شد، به خبرنگار شانا گفت: آب در مدیریت مخزن اهمیت بسیار بالایی دارد، بنابراین برگزاری این نشست های تخصصی که بر مباحث مربوط به روش‌های افزایش ضریب بازیافت (EOR) با استفاده از تزریق آب تمرکز دارد، می‌تواند سبب ارتقای دانش و فناوری متخصصان و شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه شود.

وی در باره اجرای پروژه‌های تزریق آب به میدان‌های نفتی در ایران گفت: هم اکنون شرکت نفت فلات قاره در میدان اسفند و چهار تا پنج میدان دیگر با هدف نگهداری یا افزایش راندمان جاروبی در حال تزریق آب است.

این کارشناس ادامه داد: فناوری‌های تازه‌ای که شرکت‌های اتریشی در سمپوزیوم افزایش ضریب بازیافت (EOR) معرفی کردند مربوط به مراحل پس از تزریق آب یعنی افزودن مواد شیمیایی است که ما هم اکنون در این زمینه در حال تحقیق و مطالعه هستیم.

بر اساس این گزارش، نخستین سمپوزیوم انتقال فناوری اتریشی افزایش ضریب بازیافت نفت با استفاده از آب تصفیه،  روز سه‌شنبه (دوم آبان‌ماه) در محل اتاق بازرگانی سفارت اتریش در تهران برگزار شد، سه شركت اتریشی هات اینجینیرینگ (HOT Engineering)، آی ال اف کانسالتینگ اینجینیرز (ILF Consulting Engineers) و سونک اینجینیرینگ (SONNEK Engineering) از حامیان اصلی این سمپوزیوم بودند.

زاهدزاده در باره برگزاری این رویداد تخصصی گفت: شرکت اتریشی هات تاکنون برای بسیاری از شرکت‌‌های ایرانی فعال در صنعت نفت دوره‌های آموزشی برگزار کرده و فناوری‌های خود را معرفی کرده است، حضور هدفمند و با برنامه شرکت‌های اتریشی در این سمپوزیوم نشان از عزم آنها برای همکاری با صنعت نفت ایران در زمینه انتقال فناوری دارد.

وی تصریح کرد: در زمینه ازدیاد برداشت از مخازن نفت، زمان عامل بسیار مهمی است؛ بنابراین با توجه به این که تعداد زیادی از میدان‌های نفتی ایران در نیمه دوم عمر خود قرار دارند، اگر بخواهیم در این زمینه از صفر شروع کنیم، زمان را از دست خواهیم داد.

کارشناس مدیریت آب در پژوهشکده ازدیاد برداشت ادامه داد: استفاده از سرمایه و فناوری شرکت‌های خارجی در کنار شرکت‌های ایرانی سبب شتاب در تحقق اهداف پروژه‌های ازدیاد برداشت از مخازن از نفت و گاز کشور می‌شود.

زاهدزاده گفت: ما مراکز پژوهشی توانمندی در سطح کشور داریم که می‌توانند به صنعت نفت کشور کمک کنند، با این حال در برخی موارد برای شتاب بخشی به روند اجرای پروژه‌ها نیازمند همکاری با شرکت‌های خارجی صاحب سرمایه و فناوری هستیم. این اقدام که در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی هم گنجانده شده است می تواند به تقویت مراکز پژوهشی کشور کمک کند.

وی افزود: در جریان شکل گیری شبکه فناورانه صنعت نفت و دانشگاه‌ها، قرارداد مطالعه فناورانه میدان نفتی بی بی حکیمه به پژوهشکده ازدیاد برداشت واگذار شده است. افزون بر این، مطالعه فناورانه میدان گازی پارس جنوبی و لایه نفتی پارس جنوبی هم با هدف افزایش ضریب بازیافت در قالب قراردادهای میدان محور، به این مرکز پژوهشی سپرده شده است.

به گزارش شانا، قرارداد مطالعه فناورانه ٩ میدان نفتی کشور اواخر سال ۹۳ امضا شد که بر مبنای آن، مطالعه میدان آزادگان جنوبی به انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران، میدان نفتی دارخوین به دانشگاه امیرکبیر، میدان نفتی سروش به دانشگاه سهند تبریز، میدان اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان کرنج به دانشگاه آزاد اسلامی، میدان کوپال به دانشگاه صنعتی شریف، میدان منصوری به دانشگاه شیراز، میدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت و میدان بی‎بی حکیمه به پژوهشکده ازدیاد برداشت واگذار شد.

زاهدزاده با بیان این که مطالعه روی میدان بی بی حکمیه در حال انجام است، گفت: مراحل مقدماتی برای آغاز مطالعه روی میدان گازی پارس جنوبی و لایه نفتی پارس جنوبی با مشارکت خارجی انجام شده، از آنجا که مراکز پژوهشی در این قراردادهای مطالعه فناورانه می‌توانند همکار خارجی داشته باشند پژوهشکده ازدیاد برداشت نیز با چند شرکت خارجی از جمله شرکت اتریشی هات یادداشت تفاهم امضا کرده است.

وی تصریح کرد: بحث گسترده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، تفکری است که باید در صنعت نفت نهادینه شود، هم اکنون شاهد عزم جدی شرکت ملی نفت ایران برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم.



این مطلب مفید بود ؟
7 2