مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

نتایج فعالیت‎های پژوهشگاه باید در سطح صنعت نفت محسوس باشد

نتایج فعالیت‎های پژوهشگاه باید در سطح صنعت نفت محسوس باشد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به تبیین انتظارات وزارت نفت از پژوهشگاه صنعت نفت پرداخت و با تاکید بر پروژه‎محور بودن فعالیت‎های این مجموعه، گفت: نتایج این فعالیت‎ها باید در سطح صنعت نفت محسوس باشد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس سیلیکون در سراسر ایران

به گزارش شانا، حبیب‎اله بیطرف امروز (یکشنبه، 30 مهرماه) در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید پژوهشگاه صنعت نفت، با بیان این مطلب افزود: در حوزه پژوهش، وزارت نفت به دنبال پژوهش‎های کابردی و توسعه‎ای است 

وی با اشاره به اقدام‎های خوب وزارت نفت در انعقاد قرارداد با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی کشور در حوزه بالادست و پایین دست صنعت نفت، عنوان کرد: پژوهشگاه صنعت نفت در بخش بالادست، در بحث مطالعات ازدیاد برداشت 2 میدان اهواز و یادآوران و در بخش پایین دست، در تدوین دانش فنی فرایند شیرین‎سازی گاز با وزارت نفت همکاری می‎کند که امیدواریم فعالیت‎های پژوهشگاه در هر 2 حوزه، به الگویی برای سایر دانشگاه‎ها تبدیل شود.

بیطرف همچنین بر ضرورت توجه بیشتر به فناوری‎های بینِ بخشی مانند فناوری بایو، نانو و آی‎تی به عنوان فناوری‎های تاثیرگذار در ارتقای راندمان کاری صنایع تاکید کرد و افزود: پژوهشگاه صنعت نفت هم باید به این مهم توجه کند چراکه به طور مثال پیش‎بینی‎ها حاکیست در دهه‎های آینده، اگر ارزش افزوده صنعتی کمتر از 30 درصد نشات گرفته از فناوری آی‎تی باشد، صنعتی میرا خواهد بود.

وی بر ضرورت بهره‎مندی از فناوری‎های نوین و روزآمد دنیا هم تاکید کرد و گفت: پیوست فناوری در قراردادهای جدید نفتی با درنظر گرفتن همین واقعیت تدوین شده است که بر مبنای آن، انتقال فناوری در سطوح مدیریت پروژه، مهندسی مخزن و مدیریت تامین منابع مالی صورت می‎گیرد و شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی، EPC کارهای ایرانی و سازندگان ایرانی از مواهب این انتقال فناوری برخوردار می‎شوند.

معاون وزیر نفت با بیان این‎که پژوهشگاه صنعت نفت می‎تواند در ارائه روش‎ها و مدل‎های انتقال فناوری به وزارت نفت کمک کند، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه باید با حرکت به سمت فعالیت‎های پروژه‎محور، سهم درآمدهای اختصاصی خود را افزایش دهد.

وی این نکته را هم یادآور شد که بین پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه، رقابتی وجود ندارد و انتظاری مبنی بر انجام فعالیت آموزشی از سوی پژوهشگاه نیست.
بیطرف گفت: وزارت نفت و صنعت نفت ایران در حوزه پژوهش و فناوری در سال های گذشته اقدامات خوبی انجام داده و ارکان مختلفی برای فعالیت در این حوزه ایجاد شده است.

پژوهش و فناوری هنوز در صنعت نفت نهادینه نشده است

وی پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه صنعت نفت، پژوهشکده ازدیاد برداشت، موسسه مطالعات بین المللی انرژی و مدیریت های پژوهش و فناوری را به عنوان بخش‎های مختلف مرتبط با پژوهش و فناوری در سطح وزارت نفت برشمرد و گفت: فعالیت‎های خوبی هم در حوزه آموزش‎های تخصصی مرتبط با صنعت نفت و نهادسازی پژوهش و فناوری در دانشگاه های معتبر کشور انجام شده است.

بیطرف از راه‎اندازی حداقل هفت انستیتوی تخصصی در زمینه‎های مرتبط با فعالیت‎های پایین دست صنعت نفت در دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی کشور طی 2 سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در این بازه زمانی، شاهد راه‎اندازی همین تعداد مراکز ازدیاد برداشت نیز در  دانشگاه‎ها باشیم. 

وی یادآور شد: با وجود این فعالیت‎های گسترده، مقوله پژوهش و فناوری و آن چیزی که در دنیا به عنوان R&D مطرح است، هنوز در صنعت نفت نهادینه نشده و باید با وجود ظرفیت‎ها و امکاناتی که داریم، در این مسیر گام برداریم. 

بیطرف به اختصاص 2 تا 4 درصد گردش مالی بنگاه های اقتصادی بزرگ دنیا به بحث تحقیق و توسعه اشاره کرد و افزود: تحقیق و توسعه علاوه بر ارتقای کیفیت کالاها و خدمات، حیات یک سازمان اقتصادی را تضمین می‎کند.

وی از مهندس زنگنه به عنوان معمار پژوهش و فناوری در وزارت نفت یاد کرد و گفت: اگرچه اقدامات ایشان در این حوزه بی‎بدیل است و در تاریخ صنعت نفت ایران به یادگار خواهد ماند، اما هنوز تا نهادینه سازی پژوهش و فناوری در صنعت نفت فاصله داریم.

بیطرف ادامه داد: اخیرا صحبتی مطرح شد مبنی بر این‎که مهندس زنگنه به پژوهش و پژوهشگاه اعتقادی ندارد؛ چنین حرفی ظلم است چرا که ایشان خود پرچمدار پژوهش و فناوری در صنعت نفت است و درباره پژوهشگاه نیز صرفا تاکید دارند که این مجموعه باید بیشتر به خروجی‎های خود توجه داشته باشد.

معاون وزیر نفت از زحمات چهار ساله دکتر کاتوزیان در پژوهشگاه صنعت نفت قدردانی کرد و گفت: ایشان شخصیت ملی و بااررزشی هستند و وزارت نفت قدردان زحماتشان است.

وی دکتر توفیقی را نیز به عنوان شخصیت ملی شناخته شده، استاد تمام دانشگاه و متخصص بزرگ در رشته شیمی مورد اشاره قرار داد و ابراز امیدواری کرد امکان استفاده از تجارب و توانمندی تخصصی ایشان در این صنعت بیش از پیش فراهم شود.



این مطلب مفید بود ؟
4 1