مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

تولید نفت به وقت ایران پساتحریمی فزونی گرفت

تولید نفت به وقت ایران پساتحریمی فزونی گرفت

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، بر اساس اعلام کارشناسان اقتصادی، در طول 24 سال گذشته حدود 53 درصد منابع دولت از صنعت نفت تامین شده که دولت آن را در بخش‌های مختلف هزینه کرده است.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس کلسیم در سراسر ایران

به گزارش شانا، آمار‌های موجود نشان می‌دهد که سهم نفت در تولید ناخالص ملی (GNP) امسال به 15 درصد می‎رسد و سهم نفت در اقتصاد ایران نقش آفرینی بیشتری خواهد داشت، اما دستیابی ایران به افزایش ظرفیت تولید نفت و رسیدن به سقف تولید حدود چهار میلیون بشکه کاری آسان و ساده نبوده که مهندسان و متخصصان این صنعت به آن دست یافتند.

از ابتدای سال 1391 به دلیل تشدید تحریم‌های استکبار جهانی علیه ایران که پیش از همه با هدف ضربه زدن به صنعت نفت کشور برنامه‌ریزی شده بود، صادرات نفت خام و به تبع آن تولید نفت خام با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شد، اما شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بهره‌گیری از راهبردهای ابلاغی مهندس زنگنه، وزیر نفت و همچون گذشته ضمن رعایت دقیق معیارهای فنی، نکات ایمنی (افراد و تأسیسات) و راهکارهای زیست‌محیطی با برنامه‌ریزی همه‌جانبه، اقدامات و فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را برای حفظ آمادگی چاه‌ها، تأسیسات و سیستم انتقال در اولویت کاری قرار داد؛ به نحوی که با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های منابع، تهدید دشمن را به فرصتی جهت تقویت زیرساخت‌ها، بازسازی و انجام تعمیرات اساسی تأسیسات و ماشین‌آلات و نیز تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بسیار مهم برای حصول اطمینان از استمرار و افزایش توان تولید بدل کرد.

عبدالرضا دبیری، مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به خبرنگار مشعل گفت: در همه مدت اِعمال کاهش‌های ناگزیر تولید با بهره‌برداری ادواری و برنامه‌ شده از همه چاه‌ها و تأسیسات، به گونه‌ای عمل شد که بازگشت به شرایط از پیش تعیین شده بر اساس برنامه مصوب تولید و توزیع، همواره آمادگی کامل در کوتاه‌ترین زمان وجود داشته باشد.

برخی اقدام‌های مهندسی و تعمیراتی از ابتدای شروع تحریم‌ها تاکنون به شرح ذیل است:

- اقدامات مهندسی و درون چاهی: 41378 مورد

- اصلاحیه‌های فرآیندی: 2779 مورد

- تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورش: 6997 مورد

- تعمیرات اساسی ماشین آلات دوار: 729  مورد

- تعمیرات اساسی شیرآلات فرآیندی و ایمنی: 21708 مورد

وی یادآوری کرد: به موازات این فعالیت‌ها، چند پروژه مهم و بزرگ ملی از قبیل احداث چندراهه جدید گناوه، کارخانه نمک‌زدایی لب‌سفید (با ظرفیت فرآورش روزانه 30 هزار بشکه)، واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفت شهیدان (با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه)، طرح توسعه نمک‌زدایی اهواز 2 (با ظرفیت فرآورش روزانه 30 هزار بشکه)، طرح توسعه نمک‌زدایی رگ‌سفید 1 (با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه)، خط لوله "26 انتقال نفت‌خام اهواز به پالایشگاه آبادان، افزایش توان تزریق در میادین کرنج و پارسی، ایستگاه جمع‌آوری و تزریق گاز نرگسی و پروژه‌های متعدد دیگر که در استمرار و افزایش تولید، ارتقای کیفیت نفت‌خام، کاهش گازسوزی و همچنین تولید صیانتی تأثیری بسزا داشتند، تکمیل و در مدار عملیات قرار گرفتند.

دبیری تاکید کرد: در آینده نزدیک نیز شاهد تکمیل و راه‌انداز ی پروژه‌های مهم دیگر از قبیل نمک‌زدایی گچساران 3 (با ظرفیت فرآورش روزانه 110 هزار بشکه)، نمک‌زدایی بی‌بی‌حکیمه 1 (با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشكه)، بهره‌برداری و نمک‌زدایی هفتکل/نفت‌سفید (با ظرفیت فرآورش روزانه 45 هزار بشکه) و نمک‌زدایی اهواز متمرکز (با ظرفیت فرآورش روزانه 220 هزار بشکه) خواهیم بود. علاوه بر این، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اقدامی فرابخشی، در تکمیل و راه‌اندازی پروژه احداث واحد بهره‌بردار ی و نمک زدایی منصوری (با ظرفیت فرآورش روزانه 75 هزار بشکه) و همچنین راه‌اندازی و بهره‌برداری از خطوط لوله میدان‎های غرب کارون و دریافت نفت خام تولیدی آنها نقش بسیار مؤثری داشته است.

به منظور آمادگی کامل برای رسیدن به حداکثر تولید و به منظور نمایش توانمندی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، عملیات رکوردگیری تولید حداکثری در شرکت‌های تابعه به صورت مجزا و یک رکوردگیری جامع در ستاد مناطق نفتخیز جنوب با هماهنگی مدیریت نظارت بر تولید نفت‌وگاز شرکت ملی نفت ایران اوایل آبان 1394 برنامه ریزی و اجرا شد که نتایج حاصله حاکی از آمادگی کامل نیروها، تأسیسات و ماشین آلات بوده است، به نحوی که پس از گذشت صرفا فقط 8 ساعت 95.5 درصد برنامه مصوب به صورت موفقیت آمیز و ایمن محقق شد.

اواخر اسفند 1394 متعاقب ابلاغیه دریافتی مبنی بر افزایش تولید، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب متناسب با سیاست‌های ابلاغی، در کمتر از سه ماه اقدام به افزایش تولید کرد و به تمام اهداف از پیش تعیین‌شده در راستای تعهدات تولید، تأمین خوراک پالایشگاه‌های کشور و صادرات دست یافت. این امر که موجب تعجب محافل خارجی شد و در نهایت کمک شایانی نیز به احقاق حقوق ایران در سازمان اوپک کرد، مایه افتخار و مباهات کلیه کارکنان این شرکت است و قدردانی وزیر نفت از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گواه این موضوع است.

دبیری تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، میزان تولید نفت‌خام در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب طی نیمه دوم سال جاری از 99.5 در صد برنامه مصوب فراتر رفته است و پیش بینی می‌شود با پشتیبانی روزافزون مسئولین عالی وزارت نفت و تأمین به موقع منابع مورد نیاز، تا پایان سال 1395 تولید نفت‌خام در این شرکت از مرز 3 میلیون بشکه خواهد گذشت.

وی اظهار امیدواری کرد که این اقدام جهادی سبب شکوفایی و اقتدار بیش از پیش کشور ایران شود. شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با راهبری میدان های بزرگ نفتی فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته اما توانسته است با تکیه بر توانمندی کارشناسان خود و در چند سال اخیر با همکاری شرکت‎های توانمند داخلی بیش از 39 هزار روز را بی وقفه به تولید نفت و گاز بپردازد.



این مطلب مفید بود ؟
2 0