مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

شرکت ملی گاز ایران می تواند به یک برند جهانی تبدیل شود

شرکت ملی گاز ایران می تواند به یک برند جهانی تبدیل شود

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران یکی از معدود شرکت‌هایی است که اکنون می تواند به یک برند ملی و جهانی تبدیل شود.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت Total در سراسر ایران

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز، حمیدرضا عراقی در جمع مدیران عامل پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی، ایجاد منابع مستمر و قابل اطمینان را از موارد تعالی سازمانی و مهمترین نقش شرکت های عملیاتی عنوان کرد که در زنجیره ارزش شرکت ملی گاز اهمیت فراوانی دارند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز هم برای وارد شدن به فضای بین‌المللی موانعی وجود دارد، گفت: از این منظر، ما با دو عامل داخلی و خارجی روبه‌رو هستیم؛ عامل خارجی شامل ادعاهایی دروغین است که از سوی استکبار جهانی در باره ایران گفته می‌شود؛ مانند نبود آزادی‌های مدنی، وجود مشکلات اقتصادی، تلاش برای تولید سلاح‌های هسته‌ای و ... که از این طریق، می‌خواهند ایران را تحت فشارهای اقتصادی و تحریم قرار دهند؛ اما عامل دوم داخلی است و مربوط می شود به برخی دیدگاه‌ها که درباره تاثیرپذیری فرهنگ داخلی کشور از عوامل خارجی نگران هستند و علاقه‌ای به ارتباطات بین المللی ندارند، همچنین در زمینه اقتصادی داخلی نیز متاسفانه برخی سود خود را در تداوم تحریم‌ها می‌دانند و به همین دلیل با ورود به بازارهای جهانی موافق نیستند. در این میان، در بدنه دولت نیز برخی افراد موافق واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی نبوده و به هر صورتی از این مسئله جلوگیری می‌کنند.

اهداف بلند شرکت ملی گاز ایران برای ورود به بازارهای جهانی

معاون وزیر نفت، با اشاره به این که شرکت ملی گاز  پس از 50 سال تلاش مستمر، هم‌اکنون اهداف بلندی برای ورود به بازارهای جهانی و برند شدن دارد، گفت: لازم است هم‌اکنون تلاش‌های گسترده‌ای از جمله برنامه‌ریزی دقیق، سازماندهی، بسیج منابع، هدایت و رهبری و نظارت روی کارها صورت پذیرد؛ بر این اساس مهم‌ترین بخش این تلاش‌ها مربوط به بسیج منابع شامل منابع گازی، منابع مالی و نیروی انسانی است که با این سه منبع، لازم است پایداری تولید در پالایشگاه‌ها برقرار شود تا این تولید پایدار سبب تأمین گاز مطمئن و مطلوب در کشور شود.

وی اظهار کرد: نخستین منبع، ذخایر گازی کشور است که افزون بر استفاده از آنها، باید با مدیریت مصرف و ایجاد راهکارهای دقیق برای تثبیت فرهنگ استفاده صحیح از آن اقدام شود.

وی  اظهار کرد: حوزه منابع مالی به دو بخش موقت و دائم تقسیم شده که بخش موقت آن شامل وصول مطالبات در گازرسانی، تدوین راه های جدید برای تأمین مالی، فاینانس و بیع متقابل است، در حالی که بخش دائمی شامل امضای قراردادهای صادراتی گاز، فروش میعانات، LPG، گوگرد، اتان و به‌ویژه بالا بردن کیفیت محصول برای فروش است که سبب تأمین منابع مطمئن برای شرکت می‌شود.

معاون وزیر در امور گاز ، سومین منبع مهم شرکت ملی گاز را سرمایه انسانی خواند و گفت: باید به این منبع مهم نیز به دو روش موقت و دائمی نگاه کرد که در بخش برنامه‌ریزی موقت دو مشکل عمده وجود دارد؛ مشکل نخست این است که برخی افراد در سازمان کارآیی مناسبی ندارند و مشکل دوم مربوط می‌شود به کسانی که از سوی مدیریت سازمان کار مناسبی بر عهده آنها گذاشته نشده یا در محیط کار توانمند نشده‌اند، در نتیجه کار خود را درست انجام نمی‌دهند که این مسئله سبب بی‌کفایتی و بی‌تکلیفی آنها در سازمان می‌شود.

عراقی رعایت نشدن عدالت، انتصاب افراد شایسته، رعایت ارشدیت و مرشدیت و بی‌توجهی به نحوه انجام کار صحیح و درست را از مشکلات برنامه ریزی دائمی خواند و ادامه داد: راحت‌طلبی بی‌رویه در شرکت‌های دولتی، موضوع مهمی است، همچنین بی توجهی به چشم‌انداز شرکت، نبود فرهنگ‌سازی و روشن سازی راهبردهای سازمان برای کارکنان سبب ایجاد مشکلات زیادی در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی می‌شود که لازم است با توجهی ویژه برنامه ریزی مناسبی برای رفع این مشکلات انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ، ایجاد اعتماد را مهم‌ترین اصل در تغییر رویه سرمایه انسانی دانست و تصریح کرد: ایجاد اعتماد با انجام کار درست و بدون اشکال در درازمدت و بدون خطا، جذب نیروهای خوب، نگهداری مناسب از آنها و داشتن راهبرد هدفمند به صورت دائمی می‌تواند برای شرکت راهبردهای مناسبی ایجاد ‌کند و لازم است تا این سه ستون اصلی که شامل منابع مالی، گازی و نیروی انسانی است، همواره مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ایجاد خلاقیت و تفکر خلاق دو عامل مهم برای حرکت به سوی تحول، پویایی و توانمند سازی کارکنان

عراقی در ادامه سفر خود در جمع کارکنان شرکت گاز استان بوشهر، با تاکید بر این‌که این شرکت به دلیل جوان و توانمند بودن کارکنان و حضور در میان شرکت‌های صنعتی و بزرگ کشور، فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار دارد، گفت: داشتن سهم 70 درصدی شرکت ملی گاز از انرژی کشور که بخش اعظم آن از استان بوشهر عبور می‌کند، نشان دهنده اهمیت فعالیت‌های شرکت‌های گاز در این استان است.

معاون وزیر نفت، تأمین منابع مالی مطمئن و پایدار را از جمله اهداف شرکت ملی گاز دانست و اظهار کرد: لازم است تا ارزش افزوده در شرکت‌های پالایش گاز ایجاد شود، همچنین اصلاح قیمت‌ها و فرهنگ سازی مصرف گاز طبیعی در شرکت های گاز استانی نیز بسیار مهم است؛ بر این اساس باید در مقابل حجم زیاد عملیات فراورش، انتقال و توزیع گاز طبیعی در کشور، هزینه و ارزش واقعی آن را ابتدا برای مردم شرح دهیم و راه های استفاده مناسب مصرف بهینه و ایمن از گاز را به مردم اعلام کنیم.

وی افزود: اصلاح فرآیندها و کم کردن هزینه و زمان در بسیاری از کارها باید از سوی شرکت‌های گاز استانی انجام شود.

عراقی، توانمندسازی کارکنان در شرکتهای گاز استانی را ضروری دانست و ادامه داد: ایجاد خلاقیت و تفکر خلاق دو عامل مهم برای حرکت به سوی تحول، پویایی و توانمند سازی جهت تغییر رفتار در سازمان و مردم است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به لزوم انجام خدمات، خدمات دهی و نگهداری مناسب شبکه پس از گازرسانی در کل کشور، تاکید کرد: برون سپاری فعالیت‌ها در شرکت‌های گاز استانی باید به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد البته نباید آن را با پیمان سپاری اشتباه گرفت.

معاون وزیر نفت در پایان تصریح کرد: ما زمانی تبدیل به برند خواهیم شد که سازمان‌ها و شرکت های دیگر از عملکرد شرکت ملی گاز الگو بگیرند و از استانداردهای آن استفاده کنند زیرا این شرکت یکی از معدود شرکت‌هایی است که اکنون می تواند به یک برند ملی و بین المللی تبدیل شود.

توجه ویژه مناطق عملیاتی انتقال گاز به انعطاف پذیر بودن، اصلاح فرآیندها، تعالی عملیاتی و یکپارچه سازی

به گفته عراقی، فعالیت در شرکت انتقال گاز ایران به دلیل ماهیت کاری خاص این شرکت که وظیفه انتقال گاز در کل کشور را بر عهده دارد، همیشه با استرس همراه است و این مسأله در منطقه 10 عملیات انتقال گاز به علت حجم عظیم گازی که از این بخش منتقل می شود از همه جا بیشتر است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، در جمع کارکنان منطقه 10 عملیات انتقال گاز اظهار داشت: شرکت ملی گاز، شرکت انتقال گاز و مناطق دهگانه آن باید با نگاهی جدید هم برای حفظ و نگهداری از تأسیسات و هم ایجاد استانداردها و الگوهای جدید مدیریتی و عملیاتی تلاش کنند که خوشبختانه شرکت انتقال گاز هم اکنون در حال حرکت در این مسیر و پیوسته در حال پویایی و پیدا کردن راه‌های جدید همراه با خلاقیت و نوآوری است و جزو سازمان‌های یاد گیرنده محسوب می شود و ثابت کرده که توانایی وفق دادن خود با شرایط را دارد.

وی افزود: آمادگی و انعطاف پذیر بودن برای شرایط خاص، اصلاح فرآیندها، تلاش برای تعالی عملیاتی و یکپارچه سازی از مهمترین مواردی است که مناطق عملیاتی انتقال باید به آن توجه ویژه کنند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.



این مطلب مفید بود ؟
4 0