مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

مهمترین اولویت‌های صنعت پالایش کشور تبیین شد

مهمترین اولویت‌های صنعت پالایش کشور تبیین شد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، وزیر نفت مهمترین اولویت‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را تبیین کرد و گفت: توزیع سوخت با کیفیت در کلانشهرها مهمترین دستاورد دوران مدیریت آقای کاظمی است.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس گرافیت در سراسر ایران

به گزارش شانا، بیژن زنگنه عصر امروز (یکشنبه، 23 مهرماه) در نشست تکریم عباس کاظمی و معارفه علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: ما یک قرار چهار ساله با آقای کاظمی داشتیم که ایشان با وفاداری و وظیفه شناسی به بهترین نحو آن را اجرایی کردند و اکنون سرافراز و سربلند هستند.

وی با بیان این که در دوران مدیریت آقای کاظمی  کارهای مهمی در صنعت پالایش کشور انجام شد، تصریح کرد: بهبود وضع سوخت‌رسانی به شهرهای بزرگ یکی از مهمترین اقدام‌ها بوده است که تحقق این مهم، محصول توانمندی و تجربه ارزشمندشان در صنعت پالایش بود.

وزیر نفت از کاظمی به‌عنوان برجسته‌ترین چهره‌های عرصه صنعت پالایش نام برد و گفت: صنعت پالایش نسبت به دیگر بخش‌های صنعت نفت همیشه در سطح بالاتری قرار داشت، زیرا نخستین بخشی که ملی شد و ایرانیان مسئولیت آن را به عهده گرفتند، صنعت پالایش بود.

توزیع سوخت باکیفیت در کلانشهرها

وزیر نفت با تاکید بر این که کار توزیع سوخت با کیفیت بالا در شهرهای بزرگ با هدف اجرای تعهدهای زیست محیطی بوده است، تصریح کرد: سلامت جمع زیادی از هموطنانمان را کیفیت بالای سوخت تضمین می‌کند و خیلی از بیماری‌ها را دور می‌کند.

وی با اشاره به کارهای بزرگی که در حوزه پخش فرآورده‌های نفتی شده است، یادآور شد: سوخت‌رسانی به موقع به نیروگاه‌ها و شهروندان، کار سخت و سنگینی است که به نحو احسن انجام شد.

زنگنه با بیان این که ما در توسعه صنعت پالایش، بخشی از آن کارهایی که نیاز بود را انجام دادیم و بخشی نیز به دلیل واگذاری به بخش خصوصی اجرا نشده است، ادامه داد: طرح افزایش کمیت و کیفیت فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه آبادان به سامان رسیده و کار آن در حال انجام است.

وی، از حوزه پخش فرآورده‌های نفتی به‌عنوان پیشخوان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نام برد و گفت: در این بخش، موضوع برندینگ را داشتیم که باید کامل شود.

زنگنه به موضوع خصوصی سازی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به بخش خصوصی باید آنگونه که در مصوبه دولت آمده، اجرایی شود و مسئولیت این شرکت باید در اندازه انبارهای اصلی باشد و این به بدان معناست که باید کیفیت خدمات به مردم افزایش یابد.

جسارت جوانان بالاست

وزیر نفت به بازنشستگی آقای کاظمی اشاره کرد و با بیان این که سه سال از مدت زمان بازنشستگی آقای کاظمی گذشته بود، تصریح کرد: تصمیم داشتم با توجه به قولی که رئیس جمهوری در باره جوان‌گرایی به مردم داده بود یک نیروی جوان را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منصوب کنم.

وی با بیان این که وقتی از نیروی جوان صحبت می‌کنیم منظور فقط سن نیست، بلکه خود فرد و توانمندی او هم مهم است، گفت: ما چه بخواهیم چه نخواهیم پیر شده‌ایم.

زنگنه با خواندن این شعر «چون جوان بودمی همی گفتم،  شیر، شیر است گر چه پیر بوَد ... حال چون پیر گشتم گویم، پیر، پیر است اگر چه شیر بوَد» اظهار کرد: پیر بودن یک واقعیت است. جوانی نعمت بزرگ خدادادی است و جوانان از نظر خلاقیت، نوآوری، تحرک، ریسک پذیری و جسارت با نیروهای باتجربه فرق دارند.

وی خطاب به هم رده‌های سنی خود گفت: ما نسلی هستیم که در شرایط خوبی آموزش دیدیم و کار یاد گرفتیم و باید این آموزش را به نسل بعد منتقل کنیم، باید قبول کنیم که زمان زیادی نداریم.

زنگنه ادامه داد: همان طور که یک پدر کاری را به فرزندش واگذار می‌کند ما هم باید این کار را واگذار کنیم. چنانچه فرزند اشتباه کند پدر، فرزندش را از خانه بیرون نمی‌کند و کمک می‌کند که فرزندش کار را یاد بگیرد، البته فرزند هم باید احترام پدر را نگه دارد.

وزیر نفت با بیان این مقدمه عنوان کرد: من به آقای کاظمی گفتم که انتظار دارم به آقای صادق آبادی همانند فرزند خود نگاه کنید و مطمئن هستم اینگونه نیز خواهد شد. ضمن این که به آقای صادق آبادی نیز می‌گویم به آقای کاظمی و دیگر بزرگان بخش پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان پدر و برادر بزرگ خود نگاه کند.

انتقادها را می پذیرم

زنگنه با بیان این که این‌گونه نیست که فردی که به عنوان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انتخاب شده علامه دهر باشد بلکه یک فرد عادی است، تصریح کرد: البته این فرد برای قرار گرفتن در این جایگاه شایستگی‌های داشته است، ضمن این که افراد عادی با دوستی و در کنار هم می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی، فرار از بازنشستگی را غیرممکن دانست و یادآور شد: به رئیس جمهوری اصرار کردم که به جای من یک جوان به عنوان وزیر نفت معرفی کند و حتی یک نفر را پیشنهاد دادم و گفتم ابتکار، نوآوری و جسارت جوانان بیشتر است اما ایشان نپذیرفتند.

وزیر نفت به مشکلات ساختاری صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: این ساختار می‌گوید سن نیروها باید بالا باشد. وقتی برای برخی از سمت‌ها رتبه (Grade D) D گذاشته می‌شود یعنی باید سابقه 30 سال کار در صنعت نفت داشته باشد.

زنگنه، پرورش ندادن تعدادی جوان برای سپردن پست وزارت نفت را یکی از انتقادها به خود عنوان کرد و گفت: من این انتقاد را قبول دارم، هم اکنون سن برخی از نخست وزیران و وزیران در دنیا زیر 50 سال است.

صادق آبادی و آشنایی با وزیر نفت

زنگنه در ادامه با اشاره به سابقه آشنایی با مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد: آقای صادق آبادی از سال ۱۳۸۵ شاگرد من در مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد بود و در باره موضوع پایان‌نامه با من مشورت کرد. من موضوع پالایش نفت فوق سنگین را از منظر اقتصادی پیشنهاد دادم و روی این موضوع کار کرد. در جلسه دفاع وی، آقای غنیمی فرد که در آن مقطع مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران بودند نیز حضور داشتند.

وی همکاری با صادق آبادی را منوط به دوران دانشجویی ندانست و گفت: این همکاری پس از دوران دانشجویی ادامه یافت و وی پیش از دوران وزارتم در دولت یازدهم با من همکاری می کردند و ایده اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف برای آن دوران است.

یارانه، اولویت نخست پالایش و پخش

وزیر نفت در ادامه مهمترین اولویت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را پرداخت به موقع یارانه عنوان کرد و گفت: پرداخت نکردن به موقع یارانه سبب ایجاد مشکلاتی در کشور می‌شود.

وی از تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس و توسعه پالایشگاه سیراف به‌عنوان اولویت‌های دوم و سوم نام برد و گفت: اولویت چهارم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نوسازی و بهسازی پالایشگاه‌هاست، سالانه سه هزار میلیارد تومان تخفیف برای نوسازی و بهسازی به پالایشگاه‌ها داده می‌شود.

زنگنه از کاهش تولید مازوت در پالایشگاه‌ها هم به‌عنوان دیگر اولویت نام برد و توضیح داد: در سال‌های آینده گرفتار مازوت با سولفور بالا خواهیم بود که برای این موضوع مجموعه‌ای از راه حل‌ها دنبال می‌شود و وقت زیادی برای اجرایی کردن این راه حل‌ها نداریم.

وزیر نفت در پایان اظهار امیدواری کرد که صنعت پالایش و پخش همانند گذشته سربلند و سرپا باشد و بتواند برای صنعت نفت همانگونه که در دوران جنگ تحمیلی خدمات بزرگی کرد، خدمت کند.

زنگنه از صادق آبادی به‌عنوان سومین مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در دوران 12 سال وزارت خود بر نفت نام برد و گفت: آقایان آقایی و کاظمی دو معاون من در پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بودند.



این مطلب مفید بود ؟
3 1