مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

برنامه‎های توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران تبیین شد

برنامه‎های توسعه‎ای شرکت ملی نفت ایران تبیین شد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، امضای نخستین قرارداد FLNG ایران در آینده‎ای نزدیک، انتشار اوراق مشارکت ریالی با پایه ارزی نخستین بار در صنعت نفت کشور، برنامه‎ریزی برای استفاده از شرکت‎های بهره‎بردار به ویژه در میدان‌های غرب کارون و تداوم تلاش‎ها برای استفاده بیشتر از توان شرکت‎های خصوصی و ظرفیت‎های داخلی، مهمترین سرفصل‎ صحبت‎های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو بود.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن کمپرسور برودتی در سراسر ایران

به گزارش شانا، علی کاردر صبح امروز (سه‎شنبه، 18 مهرماه) در آیین گشایش سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو، وضع منابع هیدروکربوری ایران را ممتاز توصیف کرد و با اشاره به ظرفیت تولید روزانه 6 میلیون بشکه نفت در مقطعی پیش از انقلاب اسلامی، گفت: اگرچه عده‎ای خیلی موافق بازگشت این میزان تولید نبودند، اما خوشبختانه با رویکرد اتخاذ شده در 2 سال اخیر و با تکیه بر مباحث ازدیاد برداشت و بازخوردهایی که در این زمینه دریافت کردیم، به این نتیجه رسیده‎ایم که رسیدن به این ظرفیت تولید با بهره‎مندی از مدیریت بهینه، سرمایه خارجی و فناوری‎های روزآمد دنیا امکانپذیر است.

وی با بیان این‎که امکان دستیابی به این ظرفیت تولید، از سال دوم برنامه هفتم توسعه فراهم می‎شود، از برنامه‎ریزی برای ایجاد 4.5 تا 5 میلیون بشکه ظرفیت تولید روزانه نفت در پایان برنامه ششم خبر داد.

کاردر قیمت تمام شده تولید نفت در ایران را همچنان مطلوب خواند و افزود: معادل ارزی نرخ تمام شده تولید، ایران را جزو کشورهایی قرار داده که با کمترین قیمت تولید می‎کنند و از آنجا که مدل اقتصادی شرکت‎های بین‎المللی را به طور مستمر پایش می‏‎کنیم، ایران از حیث سودآوری در این زمینه، جزو بهترین کشورهای دنیاست.

وی به فرایند توسعه در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: کار توسعه در این میدان مشترك به استثنای بخش فشارافزایی، در سال 97 پایان می‎یابد.

استفاده از شرکت‎های بهره‎‏بردار ایرانی در دستور کار شرکت ملی نفت

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بار دیگر به میدان‎محور شدن فعالیت‎ها در این شرکت تاکید کرد و گفت: برآورد خروجی‎ها و تنظیم پرتفولیو به طور مشخص از ویژگی‎های عملکرد میدان‎محور است که قراردادهای جدید نفتی و دیگر قالب‎های قراردادی به منظور توسعه میدان‌ها در همین مسیر اجرایی می‎شوند.

کاردر از برنامه‎ریزی شرکت ملی نفت ایران برای استفاده از شرکت‎های بهره‎بردار ایرانی به ویژه در میدان‌های غرب کارون خبر داد و افزود: بهتر است شرکت‎هایی به این منظور ایجاد شوند و حتی به طور تخصصی در این حوزه فعالیت کنند که تاکنون هم شرکت‎هایی در این زمینه فعال شده‎اند.

وی با یادآوری این‎که شرکت‎های بین المللی نفت (IOC) روی مدیریت مخزن، مدیریت پروژه در ابعاد کلان و اداره فرآیند تامین منابع مالی تمرکز کرده‎اند، ادامه داد: این درحالی است که شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی همچنان به حوزه مهندسی، خرید و ساخت (EPC) چسبندگی دارند و باید تغییر وضع دهند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه صحبت‎های خود، به واگذاری NGL 3200 و خارک اشاره کرد و افزود: همانطور که NGL 3200 به پتروشیمی‎ واگذار شد، از این روند حمایت می‎کنیم و اگر شرکت‎هایی که در حوزه پتروشیمی فعال هستند و احداث NGL را هم در دستور کار قرار دهند، حاضریم در زمینه توسعه میدان نیز با آنها همکاری کنیم؛ تاکنون هم در این حوزه، مطالعه 2 میدان گازی را واگذار کرده‎ایم.

کاردر یادآور شد: به گاز برای مصرف داخلی نیاز نداریم و گازی که در این میدان‎ها تولید می‎شود باید در زنجیره ارزش به محصولات پتروشیمی تبدیل شود. 

انتشار اوراق مشارکت با پایه ارزی در آینده‎ای نزدیک

معاون وزیر نفت در ادامه، به توضیحاتی درباره راهکارهای تامین منابع مالی پروژه‎ها پرداخت و اعلام کرد که برای نخستین بار در صنعت نفت، اوراق مشارکت به صورت ریالی با پایه ارزی عرضه می‎شود و ریسک (هجینگ) ارزی آن را شرکت ملی نفت تقبل می‎کند.

وی گفت: در این راستا، هماهنگی‎های لازم با بورس صورت گرفته و در حال اخذ مجوزهای مورد نیاز هستیم.

کاردر، انتشار اوراق مشارکت به شکل سابق، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانکی را از دیگر راهکارهای تامین منابع از داخل کشور عنوان کرد و افزود: در فرایند توسعه میدان‎ها در قالب‎ EPC نیز با اتصال به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر و بازپرداخت سرمایه از محل تولیدات میدان، می‎توان کار را پیش برد.

وی با بیان این‎که برآنیم امسال 10 قرارداد را به سرانجام برسانیم، درباره نتایج مطالعات دریافت شده از شرکت های خارجی عنوان کرد: خوشبختانه این شرکت‎ها پیام ما مبنی بر اهمیت ازدیاد برداشت را به خوبی دریافته‎اند و در تمام نتایج مطالعاتی که ارائه داده‎‌اند، بهره‎مندی از روش‎های EOR و IOR را مدنظر قرار داده‎اند.

کاردر یادآور شد: در این مرحله، تنها پیشنهادهای فنی مورد بررسی قرار می‎گیرد و در صورتی که بحث فنی به طور کامل در سه لایه کارگروه فنی، مشاوران مخازن و مشاوران عالی مخازن بررسی شود و مورد تایید قرار گیرد، مذاکرات اقتصادی و قراردادی در دستور کار قرار می‎گیرد.

وی با بیان این‎که شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی همچنان فرصت دارند خود را به شرکت‎های خارجی به عنوان شریک در توسعه میادین معرفی کنند و یا متقاضی توسعه میدان شوند، ادامه داد: هنوز برخی شرکت‎های خارجی، شریک داخلی خود را انتخاب نکرده‎اند و امیدواریم شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی با بالا بردن سطح استانداردهای خود، بیش از پیش در این زمینه ایفای نقش کنند.

وی از تدوین بسته‎های مختلف هر یک با ارزش حدود 300 میلیون دلار برای اجرای طرح‎ها و پروژه‎های مختلف خبر داد و گفت: مناقصات لازم به ترتیب برگزار می‎شود و امیدواریم این اقدام، ظرفیت مناسبی برای افزایش سطح فعالیت‎های شرکت‎های داخلی پدید و به تبع آن، سازندگان داخلی فراهم کند.

امضای نخستین قرارداد FLNG و لغو مناقصه مخزن جاسک

کاردر با بیان این‎که نخستین قرارداد احداث FLNG در صنعت نفت ایران با ظرفیت نیم ملیون تن به زودی با شرکتی نروژی امضا می‎شود، ادامه داد: قرارداد بلندمدت و 20 ساله است و فرمول قیمت‌گذاری از سوی وزارت نفت اعلام و ابلاغ می‎شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت بر سیاست این شرکت مبنی بر بهره‎مندی بیشتر از توان شرکت‎های خصوصی در بخش پایین دست نظیر احداث آب‎شیرین‎کن‎ها، نیروگاه‎ها و ... تاکید کرد و در عین حال یادآور شد: شرکت‎ها باید در مناقصه‌ها قیمت واقعی دهند زیرا شرکت ملی نفت به طور طبیعی اقتصاد پروژه را از منظر خود نیز بررسی می‎کند و در صورتی که مانند مناقصه مخزن جاسک که بنا بود در قالب ساخت، مالکیت و بهره‌برداری (BOO) واگذار شود، توجیه اقتصادی کافی نداشته باشد، این روند ادامه نخواهد یافت.

کاردر گفت: این مناقصه به دلیل ارائه قیمت‎های غیرواقعی لغو شد و امیدواریم شرکت‎ها از این پس با ارائه قیمت‎های طبیعی بازار، به تداوم سیاست شرکت ملی نفت مبنی بر همکاری بیشتر با بخش خصوصی کمک کنند؛ زیرا در غیر این صورت شرکت ملی نفت ناگزیر خواهد شد این دست از پروژه‎ها را با سرمایه‎گذاری مستقیم خود اجرایی کند.

وی از واگذاری پروژه‎ها در قالب ساخت، بهره‌برداری و انتقال BOT، ساخت، مالکیت و بهرهبرداری و مشارکت عمومی-خصوصی PPP و .... استقبال کرد و گفت: استرالیا و هند از کشورهایی هستند که به خوبی در مسیر اجرای پروژه‎ها در قالب مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) گام برداشتند و نتایج خوبی گرفتند.

کاردر در پایان با بیان این‎که فعلا نگرانی در باره صحبت‎های آقای ترامپ وجود ندارد، عنوان کرد: فضای کار به طور تخصصی شکل گرفته و مسیر خوبی ایجاد شده است که امیدوارم با قوت ادامه یابد.



این مطلب مفید بود ؟
6 0