مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

سامانه تامین کالای صنعت نفت راه حل جامع فرآیند تامین و تدارکات کالاست

سامانه تامین کالای صنعت نفت راه حل جامع فرآیند تامین و تدارکات کالاست

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، رئیس خدمات بازرگانی مدیریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با 2 پروژه سامانه تامین کالای صنعت نفت و نظام طبقه بندی ایران کد، می توان تجارت الکترونیک را در بخش تدارکات کالا عملیاتی کرد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت شل در سراسر ایران

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، رقیه فرتوت با بیان این که سامانه ‌تامین کالا سامانه ای است که در سطح صنعت نفت کار می کند و دارای سه ویژگی پشتیبانی کامل از فرآیند خرید، مناقصه و پشتیبانی از تمام سازمان های زیرمجموعه های وزارت نفت است، گفت: این سامانه فرآیندی بسیار جامع است و برخی اهداف راهبردی از جمله شفاف سازی اطلاعات در آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در گذشته اطلاعات خرید در هر شرکتی به صورت مجزا در سیستم های جداگانه نگهداری می‌شد اما با ایجاد سامانه تامین کالا می توان اطلاعات خرید شرکت های تابعه را به صورت یکپارچه مشاهده و به بانک جامع منابع سازنده و تامین کننده دست پیدا کرد.

به گفته فرتوت، از گذشته سامانه انبارداری یا سامانه یکنواخت کالا در سطح وزارت نفت مطرح بوده و به دلیل شکافی که در بخش خرید سیستم یکنواخت وجود داشت، نمی توانستیم فرآیند خرید را در این سیستم به پیش ببریم و به همان نسبت نیز نمی دانستیم از چه منابعی خرید انجام گرفته است اما از طریق سامانه تامین کالا می‌توانیم بانک اطلاعاتی منابع تامین خود را نگهداری کنیم و در زمان مناسب کنسرسیوم‌های داخلی تشکیل دهیم.

رئیس خدمات بازرگانی مدیریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: با یک سامانه فرآیندی می توان همه روش های خرید را مرحله به مرحله با سامانه انجام داد. همچنین استفاده  از سامانه باعث افزایش سرعت و تصمیم گیری‌های بهتر می شود و اجرا نیز سهولت پیدا می کند. به عبارتی دیگر، به وسیله این سامانه بخش های مورد نیاز مدیریت تدارکات پوشش داده می شود.

وی با بیان این که منبع یابی، پردازش تقاضا، خرید و تحویل از ویژگی‌های عمومی سامانه تامین کالاست، اظهار کرد: در بخش منبع یابی، سازندگان و تامین کنندگان با مراجعه به سامانه تامین کالا خود اظهاری کرده و پرسشنامه های مرتبط با اطلاعات شرکت و محصولات خود را تکمیل می کنند. پرسشنامه‌های آنها در کمیته های فنی بازرگانی شرکت های اصلی بررسی و لیست سازندگان و تامین کنندگان تشکیل می شود. سامانه تامین کالا از روش‌های مختلف خرید که در قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه معاملات دیده شده است، پشتیبانی می کند. به عنوان مثال روش خرید مناقصه یک مرحله ای، دو مرحله ای، استعلام های یک مرحله ای و دو مرحله ای، خرید جزئی،‌ حراج معکوس و ... در بخش تحویل نیز فرآیند مربوط به حمل و ترخیص اقلام خریداری شده مطرح می شود.

فرتوت با اشاره به این که خدمات بازرگانی در جلسات تجزیه و تحلیل و طراحی سامانه حضور داشته و به هنگام استقرار سامانه در شرکتهای زیر مجموعه پالایش و پخش، کنترل و هماهنگ کننده امور است، تصریح کرد: در گام نخست استقرار، شرکت های ماندگار انتخاب شده و فازهای مختلف آماده سازی، آموزش، پیکره بندی سامانه و اجرای عملیاتی در شرکت‌ها انجام شد. وضع پشتیبانی سامانه، رفع موانع و مشکلات موجود شرکت های تابعه در زمینه اجرای سامانه توسط این امور پیگیری می شود.

وی با بیان این که بعد از 5 شرکت ماندگار، نوبت به ستاد پالایش و پخش رسیده است و به دنبال قرارداد استقرار در شرکت‌های واگذار شده هستیم، گفت: این شرکت‌ها، پالایشگاه‌های مشمول اصل 44 هستند که آمادگی خود را برای استقرار سامانه اعلام کرده‌اند که به محض مشخص شدن نحوه قرارداد و پشتیبانی آنها، سامانه تامین در آن شرکت‌ها مستقر خواهد شد.

نظام طبقه بندی ایران کد

رئیس خدمات بازرگانی مدیریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: در کنار سامانه تامین کالا، از سال 1389 پروژه «یکپارچه سازی و تلفیق طبقه بندی کالا و انطباق آن با سیستم ایران کد» را نیز دنبال می کنیم و برای این که سیستم لجستیکی و تدارکاتی خوبی داشته باشیم باید به سراغ طبقه بندی اقلام برویم، یکی از الزام های اساسی توسعه شبکه کالا، داشتن سیستم طبقه بندی کالاست.

فرتوت با اشاره به این که سیستم طبقه بندی کالا از دیرباز در وزارت نفت وجود داشته و از سیستم طبقه بندی شرکت شل الگوبرداری شده است، افزود: بدین وسیله اقلام خود را با کدی به نام M.E.S.C طبقه بندی و در انبارها قرار داده ایم. سال های زیادی است که از سامانه MESC استفاده می کنیم اما به دلیل بروز برخی مشکلات تصمیم گرفته شد تا در کنار شماره طبقه بندی MESC  از سامانه کدینگ دیگری با حدود کشوری استفاده شود تا به مرور زمان بتواند جایگزین MESC شود؛ در سامانه کدینگ شناسایی، طبقه بندی و کدگذاری اقلام انجام می شود.

به گفته وی، یکی از مشکلات سامانه طبقه‌بندیMESC   وجود پنج مرکز طبقه بندی و نبودن زبان مشترک بین کالاهای این پنج مرکز است. به همین دلیل پروژه ای ملی تحت عنوان نظام طبقه بندی ایران کد تعریف شد که در آن علاوه بر وزارت نفت، شرکت های تامین کننده سراسر کشور نیز می توانند برای اقلام خود ایران کد بگیرند .

فرتوت با بیان این که یکی از اهداف پروژه ایران کد،‌ تلفیق است که به شناسایی اقلام مشابه با MESC های مختلف در مراکز طبقه بندی 5 گانه و تخصیص نفت کد یکسان به آنها می پردازد، افزود: در این پروژه علاوه بر قطعات یدکی برای تجهیزات و دستگاه ها نیز نفت کد تخصیص داده می شود و به این ترتیب دستگاه‌های منصوبه کدگذاری شده، کنترل تنوع آنها و شناسایی سازندگان مختلف برای آنها امکانپذیر می شود.

وی ادامه داد: ‌با این روش اگر سازنده ای بنا به دلایلی از تامین تجهیزات منصرف شود، ویژگی‌ها را از طریق سامانه ایران کد داریم و می توانیم دستگاه و تجهیز دیگری که از نظر ماهیتی مشابه است را جایگزین کنیم. در انتهای فرآیند کدگذاری برای تمام اقلام یک کاتالوگ ایجاد می شود تا مشخصات به صورت کامل بیان شود به عنوان مثال می توان در مورد یک شیر دروازه ای صحبت و ماهیت آن را بیان کرد؛ با این روش فضای تامین کشور مشخص می شود .

رئیس خدمات بازرگانی مدیریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که در فاز جدید ایران کد به دنبال نرم افزارهای مورد نیاز پروژه هستیم، اظهار کرد: با بکارگیری پروژه ایران کد در پالایش و پخش افزون بر 200 هزار قلم کالا در این سامانه وارد شده و نزدیک به 187 هزار کد دائم دریافت کرده ایم.

 فرتوت با اشاره به این که مجری پروژه ایران کد، مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) است، تصریح کرد: ایران کد پروژه ای است که همه شرکت‌ها درگیر آن هستند. بنابراین تا زمانی که اقلام جدید در صنعت نفت خریداری شود، این پروژه ادامه دارد و سعی بر آن است تا با ایجاد سازوکارها و نرم افزارهای مناسب، تخصیص کد توسط کارکنان خود وزارت نفت انجام گیرد.

بانک ساخت داخل کالا

وی با بیان این که بخش دیگری از فعالیت های خدمات بازرگانی به بانک ساخت داخل کالا باز می گردد، گفت: پیش از اینکه سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت(EP)  ایجاد شود، از سایت مدیریت بازرگانی با آدرس www.cd-niordc.com  برای ثبت نام تولیدکنندگان و تامین کنندگان، ارزیابی و معرفی آنها به شرکتهای تابعه شرکت ملی پالایش و پخش استفاده می شد.

رئیس خدمات بازرگانی مدیریت بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران ادامه داد: همچنین بانک کالاهای ساخت داخل را در سایت مدیریت بازرگانی داریم که درسال 1379 تحلیل، طراحی و پیاده سازی شد و شرکت های تابعه تحت «روش اجرایی تحقیق و ساخت داخل»، اقلام خارجی که نخستین بار در کشور ساخته می‌شود را معرفی کرده و پس از انجام بررسی‌های لازم در بانک کالای ساخت مرتبه اول درج می‌شوند. تا از این پس سایر شرکتهای زیرمجموعه، از ساخته شدن آن اقلام در داخل کشور مطلع شوند. از آن سال تاکنون اطلاعات 13 هزار و 713 قلم کالا در این بانک وارد شده اند و بر اساس آماری که در سال 95 داشته ایم 473 قلم کالای جدید به این بانک اضافه شده است.

به گفته وی، به دلیل این که بخش طبقه بندی کالای ستاد در این مدیریت قرار گرفته است، علاوه بر پیاده سازی ایران کد برای ایجاد یک بستر کدینگ سازمانی، در مورد اقلام Inventory  شرکت‌های تابعه نیز فعالیت‌هایی را انجام می دهیم.

فرتوت افزود: به دلیل این که به صورت جامع به اطلاعات شرکت‌ها دسترسی داریم، تعدادی گزارش‌های مدیریتی در اختیار آنها قرار می دهیم تا خودشان تصمیم گیری کنند و تعاملات گسترده ای با مدیریت تدارکات شرکتهای تابعه داریم.



این مطلب مفید بود ؟
7 2