مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

وزارت نفت از مقررات و استانداردهای جذب نیرو چشم پوشی نمی‌کند

وزارت نفت از مقررات و استانداردهای جذب نیرو چشم پوشی نمی‌کند

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، موضوع به کارگیری دانش آموختگان دانشگاه نفت در وزارت نفت، از سوی بر خی رسانه‌های مخالف دولت، مورد توجه قرار گرفته است. اعتراض‌ها به نحوه استخدام آن دسته از دانش آموختگانی است که در گروه الف این دانشگاه قرار گرفته‌اند و براساس مقررات، باید در مرحله مصاحبه به منظور جذب در وزارت نفت شرکت کنند.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن سیلیکون در سراسر ایران

به گزارش شانا به نقل از پایگاه خبری نفت خبر، کامران دهقانی، مدیرکل آموزش وزارت نفت، درباره شرایط جذب دانش آموختگان دانشگاه  نفت در این وزارت خانه توضیحات مبسوطی ارائه می دهد که در ادامه می خوانید:

آقای دهقانی، به تازگی برخی از دانش آموختگان دانشگاه نفت نسبت به روند استخدام  خود در صنعت  نفت، اعتراض‌هایی را مطرح  کرده اند، آیا وزارت نفت ملزم به استخدام دانشجویان دانشگاه نفت است؟

واقعیت این است که ضرورت  به کار گیری در هیچ یک از تعهدهای وزارت نفت، در باره این عزیزان وجود ندارد. حتی در دفترچه آزمون بر «اولویت» استخدام دانشجویان این دانشگاه پس از پایان موفقیت آمیز تحصیلات، مطابق با مقررات و آیین نامه های مصوب وزارت نفت  تاکید شده است. به این  ترتیب ضرورتی در این باره وجود ندارد. درگذشته هم ما از همین واژه استفاده می کردیم. در حال حاضر هم مشکلی وجود ندارد زیرا تمام کسانی که جزء گروه الف دانشجویان دانشگاه نفت هستند بر اساس تعاریف در اولویت قرار دارند و  به مصاحبه دعوت شده اند. اما استخدام بر اساس شاخص‌ ‌ها، مقررات و دستورکارهای صنعت نفت خواهد بود.

مگر این دانشجویان بورسیه وزارت نفت نیستند؟

خیر. وزارت نفت ،هیچ دانشجویی را بورسیه نمی کند، بلکه کمک هزینه تحصیلی می دهد.بنابراین استفاده از عبارت بورسیه  اشتباه است. در تعهد نامه ای که در ابتدای تحصیل از دانشجویان اخذ می شود هم درج شده که شرکت نفت کمک هزینه تحصیلی پرداخت خواهد کرد و البته دانشجویان گروه الف ، تنها از آزمون کتبی  برای استخدام در وزارت نفت معاف خواهند بود.این مسئله در همه ادوار گذشته وجود داشته و اصولا رویه جدیدی در این باره  ایجاد نشده است. اگر افراد شرایط جذب را داشته باشند حتما جذب می شوند.

چرا وزارت نفت، هزینه تحصیل دانشجویان در  دانشگاه نفت را قبول کرده و حتی کمک هزینه تحصیلی به آن‌ها می پردازد؟

هزینه ای که وزارت نفت، برای تربیت کارشناس در دانشگاه نفت می پردازد، در حقیقت برای تقویت بنیه علمی کشور و کمک به همه بخش های صنعت نفت و در واقع سرمایه گذاری برای کل کشور است.ضمن این که صنعت نفت را نباید در وزارت نفت خلاصه کرد. ممکن است دانش آموختگان دانشگاه در بخش های دیگر صنعت نفت، به جز وزارت نفت و شرکت های اصلی  مشغول به کار شوند. مثلا در بخش خصوصی فعال شوند. دقت کنیم که تنها دانشجویان گروه الف  این دانشگاه بر اساس ضوابط در اولویت استخدام وزارت نفت قرار می گیرند. یعنی استخدام این عزیزان هم منوط به  رعایت استاندارد های وزارت نفت است. خوب طبیعی است بقیه دانش آموختگان این دانشگاه در بقیه بخش های صنعت نفت و حتی سایر صنایع  به کار گرفته شوند. ضمن آن که بر اساس سیاست های جدید وزارت نفت ،اخیرا مدارک تحصیلی دانشجویان نیز آزاد است و دانشجویان می توانند مدرک خود را بدون پرداخت کمک هزینه دریافتی از دانشگاه صنعت نفت اخذ نمایند که این مهم کمک شایانی به یافتن کار در دیگر دستگاه‌ها، نهادها، صنایع و ... خواهد بود.

اکنون چه تعداد  از دانش آموختگان این دانشگاه  برای انجام مصاحبه استخدامی دعوت شده اند؟

حدود 800 نفر از دانش آموختگان دانشگاه نفت، برای استخدام مراجعه  و فرم های مربوط به استخدام را تکمیل کرده اند و اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی ما ثبت شده است. بخشی از این عزیزان مصاحبه شده اند و بخشی دیگر هم از پانزدهم مهر ماه به بعد برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

پارسال چه تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه نفت جذب  وزارت نفت شده اند؟

پارسال، براساس سهمیه و مجوزهای اخذ شده 150 نفر از عزیزان،استخدام شده اند. امسال به دلیل شرایط بهتر ،تصمیم داریم همه کسانی که در مراحل استخدامی موفق بشوند راجذب وزارت نفت کنیم.

به تازگی دیده شده که برخی از داوطلبان  استخدام، حتی  نسبت به نوع پرسش‌های طرح شده در مصاحبه، اعتراض کرده اند.

در نظر داشته باشید، صنعت نفت یک صنعت، با سابقه ای یکصد ساله است که اعمال سلیقه در این موارد واقعا ممکن نیست. جذب یک فرد در صنعت نفت، تابع یک فرآیند مشخص است و مقررات آن به صورت دقیق مدون شده است. حتی به منظور جلوگیری از هرگونه اعمال سلیقه، همه مصاحبه های استخدامی به صورت متمرکز انجام می شود.

ماجرای حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت  به استخدام دانشجویان دانشگاه نفت چیست؟

ابتدا باید بگویم، حکمی به این اداره کل ابلاغ نشده است ؛اما تا آنجا که می دانم برای چند نفر، حکم اولیه صادر شده است. گویا چند نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه پس از مراجعه به دیوان عدالت اداری موفق به دریافت حکم اولیه مبنی بر استخدام  از سوی شرکت نفت شده اند. اگر امور حقوقی شرکت ملی نفت حکمی را به این اداره کل که متولی این امر است ابلاغ نماید ، قطعا مطابق قانون عمل خواهد شد. صنعت نفت  یک صنعت قانون مدار است و در برابر قانون تمکین می کند. این مسیر قانونی و حقوقی است. 

پس اگر بقیه افراد جذب نشده به  دیوان عدالت اداری مراجعه و چنین حکمی  دریافت کنند وزارت نفت تمکین خواهد کرد؟

همه دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت قانون هستند.  این‌ها قوانین کشور است و ما به آن پایبند هستیم اما تاکنون حکمی برای اجرا به این اداره کل ابلاغ نشده است.

آقای دهقانی به نظر می رسد که موضوع  استخدام  دانش آموختگان دانشگاه نفت  به اهرم فشار علیه وزارت نفت تبدیل  شده است. نظر شما در این مورد چیست؟

یکبار دیگر تاکید می کنم که دانشجویان عزیز واجد شرایط ،نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند. واقعیت این است که ما از همه افراد واجد شرایط دعوت کرده ایم. در این باره هیچ تفاوتی به لحاظ ماهوی ایجاد نشده است. همه افرادی که وارد این مرحله شده‌اند در صورتی که استانداردهای مد نظر صنعت نفت را داشته باشند، قطعا به کار گرفته خواهند شد؛ و به همین دلیل، ما با مساعدت و موافقت وزیر نفت، هر تعداد از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که استانداردهای استخدامی را داشته باشند، جذب خواهیم کرد. این نگاه وزارت نفت و به خصوص شخص وزیر نفت است. اما مسئله رعایت مقررات و استانداردها قابل چشم پوشی نیست و نمی توان در صنعتی مانند نفت از این استانداردها صرف نظر کرد. در این میان، عده ای هم هستند که از این مطالبه گری دانشجویان اهداف دیگری را دنبال می کنند. به عنوان مثال هنگامی که ما برای 500 نفر از دانشجویان، پیامک دعوت به مصاحبه فرستادیم و از آن ها خواستیم تا با ارسال یک کد مشخص دریافت پیامک را تایید کنند؛ بیش از 1100 پیامک دریافت کردیم و وقتی بررسی شد دیدیم تنها 280 نفر از این تعداد ،کسانی هستند که پیامک اولیه برای آن‌ها از طرف ما ارسال شده بود. این ها مسائلی است که وجود دارد. برخی تجمع می کنند و طوفان های مجازی به راه می اندازند؛ اما این قبیل موارد واقعا ارتباطی با فرآیند جذب و استخدام ندارد و در همه مراحل و موارد قانون و چارچوب های استاندارد حاکم خواهد بود.   



این مطلب مفید بود ؟
4 1