مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

نفت جزیره ثبات سرمایه‎گذاری در سال 2017 خواهد بود

نفت جزیره ثبات سرمایه‎گذاری در سال 2017 خواهد بود

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، کارشناسان باور دارند که توافق اوپک سبب شده است امنیت عرضه نفت در سال آینده میلادی افزایش یابد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن کمپرسور سنتتیک در سراسر ایران

به گزارش شانا، آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، از یک سو و افزایش اقبال به سیاستمداران عوام‎فریب در اروپا از سوی دیگر، خطر ناپایداری سیاسی در سال 2017 میلادی افزایش یافته است. در این شرایط، سرمایه‎گذاران محتاط ممکن است بیشترین ثبات را در بازار نفت بیابند که پیش از این، بازاری پرخطر به شمار می‎آمد.

طبق اعلام بلومبرگ، توافق تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش عرضه، تنها موجب کاهش عرضه مازاد در بازارهای جهانی نمی‎شود و اگر کشورهای مشارکت‎کننده در این توافق به تعهد خود پایبند بمانند، ظرفیت اضافی عرضه نفت سبب خواهد شد زمینه‎ای برای واکنش سریع به هرگونه اختلال در عرضه ایجاد شود.

آلن گلدر، از مدیران مؤسسه انگلیسی وود مکنزی، گفت: اگر اعضای اوپک در شش ماه نخست سال 2017 میلادی به این توافق پایبند بمانند، بازار نفت در برابر تنش‎های سیاسی مصون خواهد شد، زیرا ظرفیت واکنش به اختلال در تولید حفظ می‎شود.

به گفته وی، اگر اختلالی در تولید نفت عربستان پیش نیاید، بازار نفت خواهد توانست با هر گونه اختلال دیگری مقابله کند.

اعضای اوپک در ماه نوامبر امسال توافق کردند که در مجموع، تولید روزانه خود را یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش دهند و با این کار، به رشد قیمت نفت کمک کنند. به گفته گلدر، اعضای اوپک تلاش خواهند کرد سقف تولید خود را ثابت نگه دارند و از ظرفیت مازاد تولید خود برای جبران هرگونه کاهش تولید اعضای خود استفاده کنند. یازده کشور غیر عضو اوپک، از جمله روسیه، نیز تعهد دادند که تولید خود را کاهش دهند. پس از توافق اعضای اوپک، قیمت شاخص نفت خام برنت از 22 درصد رشد برخوردار شده است.

سطح بالای ذخیره سازی نفت در جهان نیز ابزاری برای مقابله با هرگونه اختلال در عرضه نفت ایجاد می‎کند. سطح ذخیره‎سازی تجاری نفت در آمریکا که اکنون به حدود نیم میلیارد بشکه رسیده است، بالاترین رکورد ثبت شده خود را تجربه می‎کند.

با این همه، به گفته گلد، اگر اعضای اوپک به تعهد خود برای کاهش تولید پایبند بمانند، سطح ذخیره‎سازی نفت جهان در نیمه نخست سال 2017 میلادی کاهش می‎یابد و این مسئله باعث خواهد شد در نیمه دوم این سال، خطر ناپایداری سیاسی بتواند تأثیر بیشتری بر بازار داشته باشد.

پس از سه سال پر نوسان در بازار نفت، کارشناسان انتظار دارند که 2017 سالی آرام‎تر برای بازار باشد. نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان نشان می‎دهد میانگین قیمت شاخص نفت برنت در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی به 58 دلار برای هر بشکه خواهد رسید. در سال جاری میلادی، قیمت این شاخص بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت، در حالی که در سال 2015 میلادی، این شاخص حدود 50 درصد افت را تجربه کرده بود.

قیمت نفت در برابر تحولات سیاسی حساس است، زیرا این کالا در کشورهایی معدود تولید می‎شود که بسیاری از آنها، از ثبات سیاسی کافی برخوردار نیستند. بحران داخلی در کشورهایی همچون نیجریه، لیبی و ونزوئلا، تولید نفت آنها را در سال 2016 میلادی مختل کرد. رویدادهای عمده می‎توانند پیامدهایی شدید برای قیمت نفت داشته باشند. در جریان حمله عراق به کویت در سال 1990 میلادی، قیمت نفت از حدود 16 دلار به 40 دلار رسید.

ریچارد ملینسون، تحلیلگر مؤسسه انرژی اسپکتس، گفت: حتی اگر شما ظرفیت مازاد مطلوبی داشته باشید، اختلال ناگهانی در عرضه (و یا احتمال اختلال ناگهانی) قیمت نفت را تکان خواهد داد؛ هر رویدادی که بتواند بر تولید روزانه نیم میلیون بشکه نفت تأثیر بذارد و مشخص باشد که تأثیر آن کوتاه مدت نیست، می‎تواند توجه بازار را جلب کند.

جاناتان وود، کارشناس مؤسسه انگلیسی کنترل ریسکس، اعلام کرد با توجه به بحران اقتصادی در ونزوئلا و تنش‎های منطقه‎ای در خاورمیانه، بی‎ثباتی سیاسی همچنان بازار نفت را در سال 2017 میلادی تهدید خواهد کرد. اما وجود عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی سبب شده است که تنها یک رویداد عمده بتواند بازار را به چالش بکشد و احتمال تحقق چنین رویدادی در سال 2017 میلادی، اندک است.

وی همچنین اعلام کرد با توجه به کمبود سرمایه‎گذاری، روند کاهش تولید نفت ونزوئلا در سال 2017 میلادی نیز ادامه می‎یابد، اما اگر این افت تولید به صورت تدریجی محقق شود، بازار می‎تواند خود را با آن تطبیق دهد. وود گفت: احتمال تغییر ناگهانی حکومت که بتواند بخشی عمده از تولید این کشور را برای دورانی طولانی مختل کند، احتمال کمی دارد.



این مطلب مفید بود ؟
8 1