مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

بغداد: از کردستان عراق نفت نخرید

بغداد: از کردستان عراق نفت نخرید

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، دولت مرکزی عراق از کشورهای دیگر خواست تا روابط نفتی خود را با منطقه کردستان این کشور قطع کنند.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت نفت پارس در سراسر ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، دولت عراق روز یکشنبه (دوم مهرماه) از کشورهای دیگر خواست تا از واردات نفت تولیدی منطقه کردستان این کشور خودداری کنند.

این درخواست که طی بیانیه‌ای از سوی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، منتشر شد، در پاسخ به برنامه اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی راجع به برگزاری استقلال این منطقه از دولت مرکزی صادر شد.

قرار است روز دوشنبه یک همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق برگزار شود که آیا مردم منطقه کردنشین این کشور مایل به جدایی از دولت مرکزی و تشکیل یک دولت مستقل هستند یا خیر.

به نظر می‌رسد که مخاطب اصلی این بیانیه ترکیه است که از طریق پایانه جیهان این کشور نفت تولید شده در میدان های نفتی اقلیم کردستان عراق به دیگر نقاط جهان صادر می‌شود.

در این بیانیه آمده: بغداد از کشورهای همسایه و کشورهای دیگر جهان درخواست می‌کند تا تنها با دولت مرکزی عراق تا جایی که به صدور نفت مربوط می‌شود در ارتباط و مراوده باشند.

دولت عراق همیشه با استقلال منطقه کردنشین مخالف بوده و همیشه در مقاطع مختلف سعی در ایجاد اختلال در صدور محموله‌های نفتی کردستان کرده است.

منطقه کردستان عراق روزانه 650 هزار بشکه نفت از میدان‌های خود تولید می‌کند. این در حالی است که این منطقه 150 هزار بشکه در روز هم از منطقه کرکوک تولید دارد. بر سر مالکیت کرکوک میان دولت مرکزی و کردستان عراق اختلافات شدیدی وجود دارد.

کردستان عراق در حقیقت تنها 15 درصد از کل نفت عراق را تولید می‌کند. این میزان هفت دهم درصد کل تولید نفت جهان را شامل می‌شود.

کردستان عراق درنظر دارد تولید خود را تا پایان سال 2020  به روزانه یک میلیون بشکه برساند.

بخش عمده نفت خام کردستان عراق را شرکت‌هایی مانند Genel، DNO نروژ، Gulf Keystone و دانا گاز تولید می‌کنند، همچنین شرکت‌های بزرگی مانند شورون، اکسون موبیل و روسنفت در حال اجرای  طرح‌هایی در این منطقه هستند، البته بیشتر این طرح‌ها در مرحله اکتشاف هستند و هنو به مرحله توسعه و برداشت نرسیده‌اند.

با این همه، شرکت روسنفت برای توسعه زیرساخت‌های نفت و گاز اقلیم کردستان عراق، یک میلیارد دلار وام به این منطقه اعطا کرده است که از طریق فروش نفت و فرآورده‌های تولیدی این منطقه بازپرداخت خواهد شد.

این شرکت همچنین متعهد شده است تا چهار میلیارد دلار در کردستان عراق سرمایه‌گذاری کند.



این مطلب مفید بود ؟
1 4