مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

مبنای قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‎‎‎ها تغییر نکرد

مبنای قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‎‎‎ها تغییر نکرد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین نرخ جدید برای خوراک پتروشیمی‌ها مخالفت کردند.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت castrol در سراسر ایران

به گزارش شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، 11 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور با حذف کل ماده 53 این لایحه با 161 رای موافق، 30 رای مخالف و 3 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نمایندگان با ارجاع این ماده به کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای بررسی بیشتر آن نیز مخالفت کردند.

در ماده 53 آمده بود: دولت مکلف است حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ این قانون قیمت انواع خوراک گاز و مایع تحویلی به واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی را با حفظ قابلیت رقابت پذیری و جاذبیت سرمایه گذاری به شرح ذیل تعیین کند.

بر اساس بند (الف) این ماده قیمت خوراک گاز طبیعی پایه 2 برابر میانگین تحویلی به دیگر مصارف داخلی مشروط بر این که قیمت خوراک گاز طبیعی تحویلی از 85 درصد قیمت این نوع خوراک گاز در کشورهای عمده تولید کننده آن بیشتر نشود.

در بند (ب) این ماده نیز آمده است: قیمت خوراک گاز اتان بر اساس میانگین حسابی قیمت حاصله از ارزش حرارتی آن نسبت به گاز طبیعی پایه و قیمت خوراک گاز اتان در کشورهای عمده تولید کننده آن تعیین می شود.

بند ج ماده مذکور بیانگر این است که قیمت دیگر خوراک‎های گازی بر اساس قیمت‎های گاز طبیعی پایه و اتان و به نسبت سهم اجزا تشکیل دهنده آن تعیین می شود.

همچنین در بند د آمده است: قیمت انواع نفت خام و خوراک مایع تحویلی به واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‎ها ازسوی دولت به گونه‌ای تعیین می شود که در طول سال های اجرای برنامه از 90 درصد قیمت فوب خلیج فارس بیشتر نشود، همسو با اجرای این بند وزارت نفت تخفیف های اعمال شده در این بند را متناسبا از محل اعمال تخفیف در قیمت فروش نفت خام به پالایشگاه های تامین کننده خوراک مایع واحدهای پتروشیمی جبران می کند.

بر اساس تبصره این ماده آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر تعیین قیمت انواع خوراک گاز مایع، تخفیف های پلکانی و نحوه جبران خسارت، دامنه صنایع مشمول در چارچوب قراردادهای بلندمدت و دیگر ضوابط مربوطه،‌ توسط وزارتخانه‎های امور اقتصادی و دارایی، نفت و صنعت، معدن و تجارت حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

به گزارش شانا، هم اکنون روزانه حدود ٤٣ میلیون متر مکعب گاز در اختیار پتروشیمی‎ها قرار می گیرد یعنی سالانه ١٥ میلیارد مترمکعب. از این میزان پنج میلیارد مترمکعب گاز در سال به عنوان خوراک برای پتروشیمی های گازی و بقیه به عنوان سوخت مصرف می شود.

قیمت سوخت گاز واحدهای پتروشیمی یارانه ای است که فرمول خوراک گاز پتروشیمی که در تاریخ ٢٦ دی‌ماه ٩٤ ابلاغ شد  شامل آن نمی شود. این درحالی است که در دیگر پتروشیمی های دنیا قیمت سوخت و خوراک یکی است، ضمن این که قیمت خوراک نیز نسبت به دیگر نقاط جهان پایین تر است.

به گزارش خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس نیز در گفتگوی ویژه خبری یکم دی ماه، با اشاره به حضور در جلسه‌ای به ریاست علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور مرکز پژوهش‌ها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تعدادی از وزیران و وزارتخانه‌ها و برخی کارشناسان درباره موارد دارای بار مالی برای دولت در گزارش این کمیسیون راجع به لایحه برنامه ششم توسعه، گفته بود: از وقتی که این ماده مرتبط با خوراک پتروشیمی‌ها در کمیسیون مصوب شد بنده وجدانم خیلی راحت نبود؛ این‎که ٨٨ هزار میلیارد تومان پول خرج شود، اگر بتواند توسعه را رقم زند، به هیچ وجه مهم نیست و هیچ اشکالی ندارد اما بنده حس کردم این مصوبه خیلی با مذاق برنامه ششم جور در نمی‌آید. بنابراین امروز صبح (یکم دی‎ماه) که جلسه داشتیم گفتم من خودم در صحن مجلس پیشنهاد می‌دهم که این ماده حذف شود و همه هم در آن جلسه موافقت کردند از جمله دولت و قرار شد جای دیگری درباره این موضوع برنامه ریزی ‌کنیم.



این مطلب مفید بود ؟
1 4