مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

توان توربین ملی افزایش می‌یابد

توان توربین ملی افزایش می‌یابد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا،
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن گیربکس در سراسر ایران

به گزارش شانا، سعید پاک سرشت درباره وضع تولید توربین ملی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه، انستیتو توربین با همکاری دانشگاه علم و صنعت تشکیل شد و  شرکت ملی گاز ایران با این انستیتو کار مشترک علمی-تحقیقاتی انجام داد که سبب امضای قرارداد میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت توربوکمپرسور نفت (OTC) برای توسعه دانش فنی بومی توربین گازی شد.

وی با بیان این که این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ تحقیقاتی وزارت نفت بود که با هدف دستیابی به دانش فنی توربین‌های 25 مگاوات اجرا شد، تصریح کرد: شرکت OTC تامین‌کننده بخشی از نیاز توربین‌های گازی شرکت ملی گاز ایران است که بر اساس لایسنسی که از شرکت زیمنس گرفته بود این توربین‌ها را تولید می‌کرد اما پس از آغاز تحریم‌ها، همکاری با زیمنس قطع شد.

پاک سرشت ادامه داد: از این رو شرکت ملی گاز ایران قراردادی با شرکت OTC برای دستیابی به دانش فنی توربین‌های 25 مگاواتی امضا کرد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که در طول چهار سال گذشته که این قرارداد اجرا شد، توانستیم توربین گازی را با دانش فنی ایرانی تولید کنیم، اظهار کرد: اکنون این توربین با برند IGT25  تولید شده و  سال 1395 در یک واحد عملیاتی به کار گرفته شد.

وی درباره این که قرارداد امضا شده با شرکت OTC پیش از آغاز تحریم‌ها، برای تولید چند دستگاه توربین گازی بود؟ پاسخ داد: برای تامین 100 دستگاه توربین بود که 21 توربین اولیه با برند زیمنس تولید شد و از توربین 22 تحت برند IGT25 تولید می شود که بر حسب نیاز این کار انجام خواهد شد.

پاک سرشت با بیان این که هم‌اکنون ما مدعی هستیم می‌توانیم توربین‌های گازی 25 مگاواتی را با برند ایرانی تولید کنیم ، تصریح کرد: برای رسیدن به این دانش، 59 حق ثبت اختراع را هدف‌گذاری کردیم که تاکنون بیش از 30 مورد آن ثبت شده است و از این بابت یک حدنصاب تازه به شمار می آید.

به گفته وی،  توربین تولیدی ایران در سال 1395 برنده جایزه نخست تحقیقات کاربردی جشنواره خوارزمی شد که این موضوع نشان از موفقیت این پروژه دارد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز درباره این که آیا برنامه‌ای برای ارتقای ظرفیت این توربین‌ها دارید، گفت: هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد نسخه‌های مختلف IGT25 و ارتقای آن هستیم؛ در گام نخست بنا داریم ظرفیت این توربین‌ها را تا 28 مگاوات افزایش دهیم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها افزایش طول عمر توربین‌ها برای کار در مناطق گرمسیر است که باید طراحی ویژه‌ای متناسب با این شرایط داشته باشیم.



این مطلب مفید بود ؟
6 0