مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

توضیحات وزارت نفت درباره بیانیه های اخیر گروه مجهول الهویه متخصص

توضیحات وزارت نفت درباره بیانیه های اخیر گروه مجهول الهویه متخصص

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، اخیرا و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گروهی که عنوان "جمعی از متخصصان نفت" را یدک می کشد بیانیه های بدون امضا و مجهول منتشر می کند که هدف اصلی آن تخریب صنعت نفت و زیرسوال بردن دستاوردها و عملکرد دولت یازدهم در این صنعت است. البته ماهیت و افراد پشت صحنه این گروه و حامیان رسانه ای و سیاسی آنها برای خانواده صنعت نفت و مردم هوشیار ایران کاملا شناخته شده است. این افراد کسانی هستند که تا قبل از دولت یازدهم مدیریت صنعت نفت را در دست داشتند و میراثی جز مخروبه از خود برجای نگذاشتند.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت فوکس در سراسر ایران

اما عملکرد تخریبی و ضد منافع ملی این گروه فقط به دوره صدارت و مدیریت خود درصنعت نفت محدود نشد چه اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم و خروج این گروه از صنعت نفت، اقدام‌های تخریبی آنها در صنعت نفت به اشکال مختلف از جمله جوسازی علیه کارکنان و متخصصان این صنعت، زیر سوال بردن دستاوردهای دولت یازدهم از طریق جریان سازی های کاذب و نادرست  و بعضا تهییج و تحریک برخی عوامل برای ایجاد مشکل در صنعت نفت تداوم یافت.

 هدف از این اقدام‌های تخریبی و اخلال گرایانه، چیزی جز فرار به جلو و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف و نادرست خود در صنعت نفت و سومدیریت ها در فاصله سال‌های 84 تا 92 نبوده و نیست. اعضای این گروه در بی تفاوتی دستگاه‌های نظارتی به جای این‌که پاسخگوی عملکرد خود باشند در نقش مدعی ظاهر شده و بر خلاف آموزه‌های اخلاقی و اسلامی به هر ابزاری از دروغ و تهمت گرفته تا زد و بندهای سیاسی و رسانه‌ای برای تخریب صنعت نفت و جلوگیری از رشد و پیشرفت این صنعت متوسل می شوند. مغز متفکر این گروه، کسانی هستند که در فاصله سال‌های 88 تا 92 بدون این‌که حتی یک روز در صنعت نفت حضور داشته باشند به مصادر اصلی این صنعت رسیدند اگرچه برخی از آنها به دلیل عملکرد ضعیف و غیرمسئولانه ای که از خود به جای گذاشتند نتوانستند رضایت ناصبان خود را نیز جلب کنند و در میانه راه کنار گذاشته شدند. اینها همان کسانی هستند که دوره صدارت آنها در کمیسیون انرژی مجلس نهم برای حتی همفکران خود نیز قابل تحمل نبوده و خیلی زود به حاشیه رفتند و در انتخابات مجلس دهم نیز با رای مردم از ورود به مجلس بازماندند. این افراد اما  در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر بوی کباب به مشامشان رسیده و  فعال تر از گذشته با حضور مستقیم و غیر مستقیم در ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداها در این عرصه حاضر شده و با بهره گیری از تاکتیک دروغ و وارونه سازی و ارائه مشاوره های غلط به کاندیداها، قصد دارند انتقام خود را از مردم و صنعت نفت به دلیل بریدن دست آنها از این صنعت بگیرند. برای شناخت بیشتر این افراد کافی است یک جستجوی کوچک در فضای مجازی و اینترنتی صورت گیرد تا کارنامه آنها خیلی سریع به نمایش درآید. 

این گروه باید به ملت ایران و افکار عمومی پاسخ دهد که چرا و چگونه در شرایطی که درآمد صنعت نفت در فاصله سال‌های 84 تا 92 به بالاترین سطح در تاریخ رسید ( 750 میلیارد دلار)، درآمدی که با کل دوران تقریبا 100 ساله قبل از آن برابری می کند ، صنعت نفت از یک سو و اقتصاد ایران از سوی دیگر با بدترین شرایط اقتصادی و فنی رو‌به‌رو بود؟ این افراد باید پاسخ دهند که چرا در دوره هشت ساله آنها با وجود بالابودن قیمت نفت و درآمدهای نفتی، هیچ یک از فازهای پارس جنوبی به بهره برداری نرسید؟ این افراد باید در دادگاه افکار عمومی پاسخ دهند که درآمدهای بالای نفتی کجا و چگونه مصرف شده است و دلارهای نفتی سر از کجا در آورده است؟ این گروه باید پاسخ دهند که چگونه با عملکرد نادرست، ضعیف و غیرمنطقی خود موجبات خروج شرکت‌های معظم نفتی از پروژه های کلان صنعت نفت شدند و باعث گردیدند که روند اجرای طرح های توسعه ای صنعت نفت در حوزه های بالادستی و پایین دستی دچار تاخیرهای طولانی مدت و پرهزینه شوند؟ اینها باید بگویند که چگونه زمینه خروج  شرکتی مانند اینپکس ژاپن که دولت هشتم به سختی موفق به حضور آن در میدان نفتی آزادگان شده بود، را فراهم کردند و جای آن را به شرکت هایی از کشوری با تکنولوژی پایین تر دادند ؟شرکت های که پس از چندی از ایران خارج شدند! 

این گروه باید پاسخ دهند که با چه هدفی در مدت کمتر از یک سال ساختار مدیریتی صنعت نفت را شخم زده و زمینه خروج  خانه نشینی 350 نفر از مدیران برجسته و متخصص نفت را فراهم کردند؟ 

اینها باید پاسخ دهند که چگونه با عملکرد نادرست خود زمینه تحمیل تحریم های نفتی و تشدید شرایط تحریمی را موجب گردیدند؟ این افراد باید پاسخ دهند که چگونه طرحی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس که کار ساخت آن سال 85 آغاز شد و می بایست حداکثر 5 ساله ساخته می شد، در سال 92 تنها 48 درصد پیشرفت فیزکی داشت؟ این افراد باید به شهروندان و خانواده های ایرانی پاسخ دهند که چگونه در کمال بی انصافی، بی مسئولیتی و بی تفاوتی، بنزین آلوده مجتمع های پتروشیمی را در شهرهای بزرگ از جمله تهران توزیع کرده و سونامی بیمارهای زمینه به خطر افتادن سلامت و جان شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان را فراهم ساختند؟ این افراد که دوباره هوس صدارت و وزارت کرده اند ، باید پاسخ دهند که چگونه چشم خود را بر روی  میادین و منابع نفتی مشترک ایران با همسایگان بستند و در کمال بی تفاوتی و بی مسئولیتی اجازه دادند که کشورهای همسایه با قدرت و شدت اموال ایرانیان را بالابکشند؟ این گروه که 4 سال است دست آنها از درآمدهای نفتی کوتاه شده و دل آنها برای دست و دلبازی و حراج این منابع تنگ شده باید پاسخ دهند که چگونه به بهانه دور زدن تحریم ها، میلیاردها دلار از اموال این مردم را در اختیار افرادی مانند بابک زنجانی قرار داده و  فسادهای تاریخی و بی سابقه ای را در تاریخ ایران رقم زدند ؟ این افراد باید پاسخ دهند که چگونه عظمت و اقتدار ایران را در سطح مجامع و بازارهای جهانی نفت به بازیچه گرفته  و با بی تجربگی و کوته فکری در زمین رقبایی مانند عربستان سعودی بازی کرده و  با رای دادن به طرح هایی مانند از بین فتن نظام سهمیه بندی در اوپک ، زمینه تضعیف جایگاه ایران را در اوپک فراهم ساختند؟ این افراد باید پاسخ دهند که چگونه در دوران مدیریت آنها ، دکل ها و امثال دکل ها باید گم شده و ردی از آنها وجود نداشته باشد؟ این افراد باید پاسخ دهند که چگونه و چرا مهمترین کار مدیریت صنعت نفت در دوره آنها، کاسب کاری و دلال بازی بوده و دلالان بزرگ نفتی که ممکن است در دنیا بی نظیر باشند امکان ظهور و بروز در صنعت نفت ایران را پیدا کردند ؟ این افراد درحالی با هدف کاسبکاری ، دستاوردهای برجام در صنعت نفت را نادیده انگاشته و در صدد کوچک شمردن آن  هستند که  صادرات نفت در سال 92 به کمتر از یک میلیون بشکه کاهش یافته بود و عملا صنعت نفت در رکود کامل قرار داشت. 

این افراد که صرفا عنوان متخصص صنعت نفت را یدک می کشند در اخرین شبنامه خود با عنوان «بیانیه مهم متخصصان صنعت نفت / وزارت نفت برای حسن روحانی تور نفتی برگزار نماید» مدعی عدم جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت در دولت یازدهم شده اند که مهمترین ماموریت آنها در طول 8 سال قبل از آن بیرون انداختن شرکت های بزرگ خارجی و بازکردن پای شرکت های درجه چندم و هندی به صنعت نفت بود؟ جالب است که در این به اصطلاح بیانیه این افراد دچار اشتباه سهوی و شاید عمدی شده و زمان خروج شرکت اینپکس ژاپن را دولت هشتم اعلام داشته در حالیکه این شرکت سال 85 از میدان نفتی آزادگان خارچ شد.  این افراد در حالی مدعی توسعه میادینی مانند آزادگان و یادآوران می باشند که سال 92  بعد از 8 سال تنها روزانه 45 هزار بشکه از این میدان تولید می شد در حالی این میزان در پایان سال 95 به 300 هزار بشکه بالغ گردید.  

این گروه که از علنی کردن نام اعضای خود هراسان و نگران است، در بیانیه آخر در حالی مدعی واردات برخی تجهیزات فنی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دوران تحریم است که پاسخ نمی دهد این واردات با چه هزینه ای و با حضور چند واسطه و دلال به کشور   صورت گرفته است؟ سوالی که آنها باید پاسخ دهند این است که اگر قادر به واردات تجهیزات فنی پالایشگاه بوده اند، چرا این پالایشگاه تا سال 92، تنها 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؟ در این صورت یا ادعای آنها کذب است و یا اینکه تمایل و اراده ای برای تسریع در ساخت پالایشگاه نداشته اند؟ توقف سواپ نفت و خسارتی که از این بابت به اقتصاد کشور وارد شد و همچنین توقف تولید نفت و گاز در شرایطی که کشور با رشد سریع مصرف مواجه بود و ده ها مسئله و ماجرای دیگر که خود مثنوی هفتاد من می باشد ، حاصل حضور این گروه پر ادعا و زیاده خواه در صنعت نفت است.  

در پایان اظهار امیدواری می شود که در آینده سازوکاری فراهم شود که گروه هایی از این دست به جای فرار به جلو و اظهار طلبکاری از مردم و مجموعه صنعت نفت ، پاسخگوی عملکرد زیانبار خود در این صنعت بوده و یا حداقل اینکه امکان فعالیت آزادانه در تشویش افکار عمومی و وارونه سازی حقایق نداشته باشند. همچنین انتظار می رود کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در انتخاب مشاوران خود و بهره گیری از نظرات آنها ، نهایت دقت را نموده تا خدای نکرده در بیان اظهارات و انتقادات مدیون مردم و کشور نشوند. 


این مطلب مفید بود ؟
2 1