مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

اجرای برجام قیمت تجهیزات را به یک سوم کاهش داد

اجرای برجام قیمت تجهیزات را به یک سوم کاهش داد

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، معاون وزیر نفت با بیان این که برجام ما را از محدودیت‎های شدید نجات داد، گفت: اجرای برجام سبب شد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت را به یک سوم قیمت دوران تحریم، خریداری کنیم.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن کمپرسور سنتتیک در سراسر ایران

به گزارش شانا، عباس کاظمی ظهر امروز (یکشنبه 17 اردیبهشت) در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست با خبرنگاران با اشاره به این که اجرای پالایشگاه ستاره خلیج فارس سال 1386 آغاز شد و باید طبق برنامه زمانبندی شده 48 ماهه به پایان می رسید، تصریح کرد: چرا کسی نپرسید اجرای این پالایشگاه در زمانی که از لحاظ منابع مالی مشکلی وجود نداشت، اجرا نشد.

وی با بیان این که بار اصلی تحریم‎ها بر دوش دولت یازدهم بوده است، تصریح کرد: اجرای برجام ما را از محدودیت‎های شدید نجات داد زیرا هزینه سنگین جابه‌جایی به ما تحمیل نمی شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش ادامه داد: باورتان نمی شود ما در زمان تحریم از چین کالا خریداری کردیم که همین کالا پس از اجرای برجام و به‎صورت اصلی از کشورهای اروپایی و به یک سوم قیمت خریداری شده است. آقایان می گویند با اجرای برجام خبری نشده و چیزی در سفره ما نیامده است.

 با اجرای برجام باید چه خبری می شد که نشد؟

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: پرداختن چند برابری قیمت کالا برای تجهیزات هزینه چند برابری را به مردم تحمیل کرده است، بعد می گویند با اجرای برجام خبری نشده است چه خبری باید می شد؟

وی با بیان این که تحریم‌های سه گانه برجام اعم از انرژی، بانکی و حمل و نقل با اجرای برجام برداشته شده است، گفت: پس از اجرای برجام، تحریم بانک‌ها هم برداشته شده است حالا این که بانکی بخواهد با ایران کار کند یا خیر، بستگی به آنها دارد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: اگر تحریم‌ها لغو نشده بود کمپرسورهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس که از زیمنس آلمان خریداری شده بود، وارد کشور نمی‌شد و ایران مجبور بود با چند برابر قیمت آن را از چین و با کیفیت پایین تر و صرف هزینه بیشتر خریداری کند که این هزینه به مردم  تحمیل می شد.

کاظمی با بیان این که البته  توان ساخت کمپرسور در داخل کشور نیز وجود دارد اما اقتصادی نیست، تصریح کرد: ما در طول پنج سال به چهار کمپرسور نیاز داریم، کدام سرمایه گذار حاضر است در این زمینه سرمایه گذاری کند؟

کاظمی ضمن حمایت از سازندگان ساخت داخل اظهار کرد: ما در ساخت برخی از تجهیزات به خودکفایی رسیدیم و شرکتهای توانمندی داریم. شرکت توربوکمپرسور نفت (OTC) یکی از شرکت‌های خوب در زمینه ساخت توربو کمپرسور است که تحت لیسانس شرکت زیمنس است و این شرکت آلمانی از این شرکت قطعه خریداری می‌کند.

از وارد کننده گازوئیل به صادرکننده گازوئیل تبدیل شدیم 

کاظمی گفت: ما در سال ٩٣ واردکننده گازوئیل بودیم، اما در سال 95 با صادرات روزانه ١٣ میلیون لیتر نفت‎گاز به صادرکننده این فرآورده تبدیل شدیم.

وی با بیان این که برجام کمک شایانی به توسعه بخش پالایشگاهی کرد، گفت: ظرفیت‎های داخلی قابل قبول است، اما در بخش‎هایی مانند لایسنس‎ها و برخی تجهیزات ابزار دقیق نیازمند واردات هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به قدیمی بودن پالایشگاه‌های کشور و تولید زیاد مازوت در آنها گفت: بر اساس قانونی که پارسال در مجلس تدوین شد قرار است تا سال ١٤٠٤ تولید مازوت به کمتر از 10 درصد برسد، ضمن آن که هم اکنون میزان مازوت تولیدی پالایشگاه‌ها ٢٥ درصد است که امیدواریم با سرمایه گذاری‌هایی که در حال انجام است زودتر به 10 درصد برسیم.

کاظمی گفت: با راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، واحد بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس و واحد بنزین سازی لاوان حدود ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ به تولید کشور افزوده خواهد شد، امیدواریم با راه اندازی طرح های جدید، شهرهایی بیشتری را زیرپوشش توزیع بنزین یورو ٤ قرار دهیم.

افزایش سهم ساخت داخل در طرح‎های پالایشی جدید

وی افزود: بسیاری از تجهیزات اصلی طرحه‌ای پالایشی جدید از ساخت داخل است و می توان گفت ٦٠ تا ٦٥ درصد از این تجهیزات، داخلی است، وانگهی ما در بخش کانالیست ها بسیار پیشرفت خوبی کرده ایم و امیدواریم که خودکفا شویم؛ هم اکنون حدود ٧٠ تا ٨٠ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز داخلی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که سیاست جدی پالایش و پخش این است که جایگاه‌ های عرضه سوخت  زیر نظر برند فعالیت کنند که البته اجباری نیست؛ ما نمی‌خواهیم به تجارت کسی ضربه بزنیم و فقط پیشنهادمان این است که در این طرح مشارکت کنند. در این طرح صاحبان برند مسئولیت همه مشکلات احتمالی را بر عهده می‌گیرد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با تاکید بر این که واحدهای فرآیندی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در سال ٩٢ در حدود ٤٣ درصد بود و با تلاش‌هایی که انجام شد به ویژه در سال 95 و پس از برجام به ٩٧ درصد رسید، افزود: هم اکنون همه تجهیزات فازهای 2 و 3 این پالایشگاه در سایت موجود است.

سرمایه گذاران طرح های بهینه سازی پالایشگاه های نفت ایران از  آسیایی هستند

وی با اشاره به اجرای پرروژه های کیفی سازی در چهار پالایشگاه نفت کشور گفت: برای کاهش 15 درصدی تولید مازوت در پالایشگاه های کشور نیاز به 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم که تاکنون پنج میلیارد از این مبلغ محقق شده است، به عنوان مثال طرح کیفی سازی در پالایشگاه آبادان به ارزش 1.2 میلیارد دلار به مرحله اجرا و سفارش گذاری تجهیزات رسیده است.

کاظمی افزود:  همه سرمایه گذاران طرح‌های بهینه سازی پالایشگاه‌های نفت ایران از کشورهای آسیای شرقی هستند، گفت: مطالعات پایه در این طرح ها در سال 1380 انجام شده بود اما دوباره بر اساس نیازهای روز بازار این مطالعات اصلاح شده است.

وی با بیان این که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تولید گاز در پارس جنوبی مصرف نفت سفید از 28 میلیون لیتر به 4 میلیون لیتر رسیده است، گفت: در مقابل این کاهش مصرف در بحث صادرات فرآورده های نفتی در سال های گذشته پیشرفت های داشته ایم به طوری که از 2 اسکله صادراتی هم اکنون به 6 اسکه رسیده ایم و پنج اسکله دیگر در مرحله ساخت است.

وی درباره افزایش یارانه‌ها که برخی کاندیداهای ریاست جمهوری قول داده اند، تصریح کرد:  من عقلم در این زمینه قد نمی دهد، زیرا بسیاری از پروژه های ما با پولهایی کمتر از این رقم قابل انجام است با این حال آنها معطل مانده اند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در پاسخ به این سوال که آیا تفکر تولید بنزین پتروشیمی هنوز هست؟ گفت: محصولی که مردم از ما می خواهند بنزین یورو ٤ است، بنابراین بر اساس قانون تکلیفی که بر عهده ماست، باید بنزین یورو ٤ تحویل بدهیم که این از طریق پتروشییمی‌ها امکان‌پذیر نیست.



این مطلب مفید بود ؟
9 1