مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

مشکین فام: به‌صورت فنی ثابت می کنم، کلاف سردرگم تحویل دادید

مشکین فام: به‌صورت فنی ثابت می کنم، کلاف سردرگم تحویل دادید

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: کسانی که می گویند فازهای پارس جنوبی پیشرفت 50درصدی داشته است باید به آنها بگویم که کلاف سردرگم را به دولت بعدی تحویل دادند و حاضرم بصورت فنی این موضوع را ثابت کنم.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن کمپرسور هوا در سراسر ایران

به گزارش شانا، محمد مشکین فام امروز (یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه) در نشست خبری با خبرنگاران درباره اظهارات مطرح شده درخصوص پیشرفت فازهای پارس جنوبی در دولت قبل مبنی بر اینکه اعلام می کنند پارس جنوبی با پیشرفت 50 درصدی به این دولت رسیده است و دولت یازدهم کار سختی برای به پایان رساندن آن نداشته است، اظهار کرد: فارغ از بحث‌های سیاسی و انتخاباتی به این سوال پاسخ می‌دهم.

وی با اشاره به این که بیش از 20 سال است که در شرکت نفت و گاز پارس حضور دارم و از اجرای نخستین فاز پارس جنوبی در این شرکت بودم، گفت: تحریم، سوء مدیریت و نبود ثبات مدیر را در پیمانکاران اصلی اجرای فازهای پارس جنوبی سبب شد اجرای کار در فازهای 15 تا 18 پارس جنوبی به یک کلاف سردرگم تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری اظهارات آقای سوری (مدیرعامل اسبق شرکت نفت و گاز پارس) گفت: پالایشگاه فاز 17 و 18 END TEST (تست اول و آخر) است یعنی همکاران با توجه به شرایط تحریم و نبود تجهیزات مجبور بودند هر کالایی که به دستشان می رسد در این فازها استفاده کنند و این موضوع پالایشگاه فاز 17 و 18 پارس جنوبی را به یک کلاف سردگم تبدیل کرد.  

وی به نقل از آقای سوری گفت: این یک واقعیت است که آقای سوری می گفت تصورمان این نبود که فازهای 17 و 18 پارس جنوبی راه اندازی شوند.

«آشوب صنعتی» در پارس جنوبی در دولت گذشته

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، تحریم ها را به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل تاخیر در اجرای و پیشبرد فازهای پارس جنوبی نام برد و افزود: نداشتن مدیریت منسجم نیز در تاخیر فازهای پارس جنوبی بسیار تاثیر گذار بود.

وی ادامه داد: آقایان درست می فرمایند که 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، اما این پیشرفت متناسب با یک کلاف سردرگم بود که حتی پیمانکار نمی‌دانست باید چه کاری انجام دهد به‌گونه ای که بدون انجام کاری پیش نیاز، به سراغ مرحله بعدی می‌رفتند و پس از آن متوجه اجرا نشدن پیش نیاز می‌شدند.

مشکین فام از خرید تجهیزات تکراری و چند برابری و خریدهای نامتناسب با طراحی اولیه پروژه به‌عنوان بخشی از این کلاف سردرگم نام برد و افزود: گاهی اوقات به دلیل خرید تجهیزات نامتناسب کل طراحی اجرا پروژه را تغییر می‌دادند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر این که عدم مدیریت سبب تاخیر در اجرای پروژه های پارس جنوبی شد، تصریح کرد: در این زمینه همین میزان کافی است که بگویم مدیر یکی از پیمانکاران تاثیر گذار در فاز پارس جنوبی (IPMI)12 بار عوض شد و با تغییر هر مدیر، کار از نو آغاز می شد.

وی گفت: این پیشرفت فیزیکی که از آن صحبت می شود، پیشرفتی است که انسجام و یکپارچگی در آن دیده نمی شد، حاضرم بصورت فنی این موضوع را ثابت کنم.

مشکین فام تکمیل فازهای نیمه کاره که از دولت قبل به ارث رسیده بود را بسیار سخت عنوان کرد و  از این بهم ریختی به عنوان «آشوب صنعتی» نام برد.

وی با یادآوری این که  میزان پیشرفت فیزیکی پیمانکاران پارس جنوبی با میزان دریافتی آنها تناسبی نداشته است، تصریح کرد: ما مدت زمان زیادی را برای رسیدن به پیشرفت واقعی در این پروژه ها صرف کردیم که موید این نکته تعداد نفر ساعت کاری است که در تکمیل این پروژه ها حضور داشتند.

چرا آقایان در 8 سال فازهای پارس جنوبی را تکمیل نکردند؟!

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی با بیان این که پارس جنوبی را پول نساخت و تدبیر و عشق ساخت، افزود: اگر تدبیر نبود آقایان در دولت قبل می‌توانستند تمام مدت که کار دستشان بود آن را به پایان برسانند. چه کسی اجرای پروژه های پارس جنوبی را از دست آنها گرفته بود؟ چرا فاز 17 و 18 پارس جنوبی که سال 84 آغاز شده بود و در شرایط که اجرای هر فاز پارس جنوبی حداکثر 6 سال به پایان می رسد را تمام نکردند؟ چرا پیشرفت فاز 17 و 18 پارس جنوبی بعد از سال 90 در 50 درصد باقی ماند؟

 وی درباره این که از 11 فازی که در این دولت افتتاح شده چند فاز باید در دولت قبل به اجرا می رسید، تصریح کرد: فازهای 12، 15 و 16 و 17 و 18 باید در آن دولت به پایان می‌رسید.

مشکین فام گفت: سال 89 قرارداد فازهای 35 ماهه به امضا رسید که هر چه ما در آن مقطع می گفتیم از لحاظ فنی این فازها درمدت 35 ماهه به پایان نمی رسد، (ثابت شده بود که تکمیل هر فاز پارس جنوبی  در 35 ماه مقدور نیست) گوش نکردند. این فازها قرار بود در فروردین سال 92 به ثمر بنشیند، فکر می‌کردند اگر چیزی بگویند اجرایی می شود. اما چرا نشد؟

نصب 2 سکوی فاز 14 تا پایان سال

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره روند توسعه فاز 14 پارس جنوبی گفت: تا پایان امسال، 2 سکوی این فاز وارد مدار و یک میلیارد فوت مکعب گاز تولیدی این فاز به بخش خشکی منتقل می شود.

وی از برنامه شرکت نفت و گاز پارس برای کاهش فلرینگ در پارس جنوبی خبر داد و گفت: قرارداد جمع آوری گازهای همراه نفت پالایشگاه فازهای 2 و 3 به‌زودی امضا می‌شود.

مشکین فام گفت: از هشت پالایشگاه پارس جنوبی، سه پالایشگاه هنوز به بهره بردار تحویل نشده است که تا پایان امسال تحویل می‎شود.

وی درباره مذاکرات ایران و قطر در حوزه پارس جنوبی عنوان کرد: دو کشور با هدف هماهنگی در امور و برداشت صیانتی، گاه مذاکراتی دارند اما به هیچ عنوان حق دخالت در روند توسعه میدان‌های هم را ندارند.

دلیل حادثه دیدگی خط لوله فاز 19 در حال بررسی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس درباره مشکلاتی که برای خطوط لوله پارس جنوبی در فازهای 16 و 19 اواخر پارسال ایجاد شده بود، نیز گفت: مشکل این خطوط ظرف 2 ماه حل شد.

به گفته وی، هنوز دلیل آسیب دیدگی خط لوله فاز 19 مشخص نشده است و نفت و گاز پارس از همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برای بررسی علت حادثه دیدگی استفاده می کند.

مشکین فام از بررسی‌ها در بلوک مرزی فاز 12 به منظور امکانسنجی توسعه در این منطقه نیز خبر داد و یادآور شد: حمایت از پیمانکاران داخلی به طور جدی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

دیگر میدان‌های نفت و گاز پارس؛ فرزاد، گلشن، فردوسی و لایه نفتی

مشکین فام درباره دیگر میدان‌هایی که در برنامه کاری شرکت نفت و گاز پارس قرار دارد، به میدان فرزاد اشاره کرد و گفت: فرزاد B به این دلیل که بخش عمده آن در سمت ایران است و گاز مرغوب تری دارد، توسعه آن نسبت به فرزاد A در اولویت است.

وی گفت: قرار است برای این میدان، مشاور مهندسی بکار بگیریم و قرارداد MC نیز با پتروپارس امضا می کنیم؛ این میدان شبیه پارس جنوبی نیست و باید طراحی بنیادی و پایه خاص خود را داشته باشد.

مشکین فام ادامه داد: میدان های گلشن و فردوسی از آنجا که مشترک نیستند در اولویت کاری قرار ندارند و مذاکرات جدی درباره این میادین نداشته ایم.
وی گفت: لایه نفتی از ابتدا هم در اختیار نفت و گاز پارس بود که مدتی به صورت طرحی مستقل دنبال شد و دوباره با تصمیم وزیر نفت به این شرکت بازگشته است. 



این مطلب مفید بود ؟
1 2