مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

سیاست و راهبرد آینده ایران در گرو تصمیم مردم است

سیاست و راهبرد آینده ایران در گرو تصمیم مردم است

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، وزیر نفت همگان را به مشارکت فعال در انتخابات پیش رو به اقتضای یک وظیفه ملی دعوت کرد و گفت: هر رای در این انتخابات تاثیرگذار و آینده شما و فرزندانتان در گرو حضور و مشارکت فعال در این انتخابات است.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با شرکت Total در سراسر ایران

به گزارش شانا، بیژن زنگنه امروز (شنبه، 16 اردیبهشت ماه) در آیین گشایش بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب افزود: شما هستید که تصمیم می گیرید ایران آینده، چگونه و با چه سیاست و راهبردی اداره شود.

وی گفت: بسیار مهمتر از افراد، مسیری است که شما انتخاب کنید، این که ایران در چه مسیری و به چه سمت و سویی حرکت کند، آینده ما، شما و به‌ویژه فرزندانمان در گرو تصمیم ما در 29 اردیبهشت ماه است.

استفاده قطره چکانی از منابع محدود

وزیر نفت با یادآوری این که وقتی در میانه سال 92 وارد وزارت نفت شدم، نه فرد ناآشنایی به نفت بودم و نه در کار سطح وزارت فرد کم سابقه ای بودم، افزود: آنچه در که در نفت دیدم مرا شگفت زده کرد، وضع آن روز برای قابل تصور نبود.

وی ادامه داد: به‌هرحال در آن موقع جریان نابسامانی در صنعت نفت وجود داشت و ما وقت طولانی را صرف کردیم تا روابط را تا حدودی که امکانپذیر است، تنظیم کنیم.

زنگنه با اشاره به این که در مقطع سال 89 تا 91، بیشترین گشایش‌های مالی برای صنعت نفت ایجاد شده بود، اظهار کرد: بعید می دانم در هیچ دورانی از صنعت نفت، این میزان منابع مالی وارد صنعت نفت شده و به نحوی ناکارآمد هم هزینه شده باشد.

وی تصریح کرد: وقتی ما وارد وزارت نفت شدیم چندان منابع مالی وجود نداشت، از عمر تحریم‌ها کمتر از یکسال گذشته بود و سقوط قیمت نفت هم بر مشکلات ما اضافه کرده بود، اما چاره ای جز ادامه کار وجود نداشت و با سرسختی و پیگیری و به اصطلاح قطره چکانی منابع بسیار محدود و همت همه همکاران و مجموعه پیمانکاران و سازندگان توانستیم به لطف خداوند متعال به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم.

ورود 11 فاز پارس جنوبی به تولید در دولت یازدهم

وزیر نفت با بیان این که  در سه سال و نیم گذشته، 11 فاز جدید پارس جنوبی به بهره برداری رسید، تصریح کرد: خود من هم انتظار وارد مدار تولید شدن این میزان فاز پارس جنوبی را نداشتم و این لطف خداوند بود.

وی با اشاره این که ظرفیت تولید پارس جنوبی در این دوره زمانی 2 برابر شده است، گفت: در پایان سال 91، ظرفیت تولید روزانه 285 میلیون مترمکعب بود که این میزان در پایان سال 95 به 575 میلیون در روز رسید.

زنگنه افزود: با توجه به ظرفیتی که برای تولید گاز در پارس جنوبی اضافه شد، سهم سوخت مایع در سبد مصرفی نیروگاه‌ها به شدت کاهش یافت و از 43 درصد در سال 92 به کمی بیش از 10 درصد در سال 95 رسید.

وزیر نفت به گاز تحویلی به نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: گاز تحویلی به نیروگاه‌ها از 36 میلیارد مترمکعب در سال 92 به بیش از 62 میلیارد مترمکعب در سال 95 افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این که ایران از واردکننده نفت گاز در سال 92 به صادرکننده مهم این فرآورده نفتی در سال 95 تبدیل شده است، افزود: در سال 95، 50 میلیون لیتر توانستیم نفت کوره صادر کنیم.

گازرسانی روزانه به 10 روستا

زنگنه به گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک نیز اشاره کرد و گفت: سرعت گازرسانی در این طول سه سال و نیم گذشته به سرعت افزایش یافت، همچنین گازرسانی به شهر زاهدان با هزینه بالغ بر 750 میلیارد تومان به انجام رسید؛ گرچه این روزها برخی می گویند اتفاقی نیفتاده و گازی به زاهدان نرسیده است.

به گفته وزیرنفت، گازرسانی به شهر ابتدا باید صورت گیرد و بعد منطقه به منطقه شبکه ها گازدار شوند و سپس علمک نصب شود و گاز به خانه ها برسد.

وی افزود: میزان گازرسانی به روستاها از 14 هزار روستا در سال 92 به بیش از 23 هزار روستا رسیده است، یعنی نزدیک 9 هزار روستا؛ که تقریبا شامل روزانه 10 روستا می شود.

وی تصریح کرد: این میزان گازرسانی بدون اتکا به منابع بودجه عمومی بوده است و فقط با تامین مالی از طریق بند «ق» بودجه سال 93 و ماده 12 قانون رفع موانع تولید بوده است که بسیار کار بزرگی بود که دولت آن را ارائه و مجلس آن را تکمیل و گسترش داد که جای قدردانی دارد.

سرعت افزایش برداشت از میدان‌های مشترک

وزیرنفت در ادامه به توسعه میدان‌های مشترک به‌عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت نفت در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در میدان‌های غرب کارون (آزادگان، یادآوران، یادآوران) تولید نفت از 70 هزار بشکه در روز در تیرماه سال 92 به نزدیک 280 هزار بشکه در روز در اسفندماه سال 95 رسیده است.

وی افزود: از لایه نفتی پارس جنوبی برداشتی پیش از این دولت برداشتی وجود نداشت که در فروردین ماه امسال 25 هزار بشکه از این لایه برداشت صورت گرفته است.

وزیرنفت همچنین میزان برداشت از میدان آذر به‌عنوان یکی از میدان‌های مشترک ایران را در اسفندماه امسال 15 هزار بشکه در روز عنوان کرد.

سهممان را از بازار نفت پس گرفتیم

زنگنه دیگر دستاورد موفق وزارت نفت را که در سایه گشایش‌های برجام ایجاد شد، بازگشت ایران به بازار جهانی نفت عنوان کرد، افزود: تولید و صادرات نفت ایران پس از اجرای برجام، بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت و ما توانستیم سهمی را که از دست رفته بود و خطر آن می رفت که این سهم برنگردد، پس بگیریم.

وی به افزایش تولید محصولات پتروشیمی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: حجم تولید محصولات پتروشیمی دراین دولت تاکنون بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است و با طرح‌هایی که تا پایان این دولت افتتاح می شود این رقم به 9 میلیون تن می رسد و امیدواریم در تابستان امسال، واحد متانول مرجان با ظرفیت 1.6 میلیون تن به بهره برداری برسانیم و بدین ترتیب نزدیک 10.5 میلیون به ظرفیت نهایی تولید پتروشیمی  کشور در دوره چهار ساله افزوده می شود.

به زودی یکی از قرادادهای ساخت داخل امضا می‌شود

وزیر نفت، آغاز تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را از دیگر موفقیت‌های دولت دانست که با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود اما با سرسختی وزارت نفت انجام شد.

زنگنه، ساخت داخل 10 قلم کالای اصلی مورد نیاز بخش نفت را از دیگر برنامه های مهم وزارت نفت عنوان کرد و گفت: در این زمینه، در بیشتر موارد قراردادهای متعدد با سازندگان داخلی و در مواردی به صورت اشتراک سازندگان داخلی و خارجی امضا شده است و امیدوارم به‌زودی یکی از قراردادها در زمینه ساخت داخل برای لوله های مقاوم در برابر خوردگی امضا شود تا ایران در تولید این نوع کالا بی نیاز از واردات شود و همچنین به بازارهای صادراتی ورود کند.

صنعت نفت ایران آماده جهش به پیش است

وی ادامه داد: با قاطعیت اعلام می‌کنم که صنعت نفت ایران برای یک جهش به پیش، آماده است؛ چنانچه امروز مشاهده می شود، سازندگان و پیمانکاران داخلی مرتبط با صنعت نفت توانایی بالایی دارند.

وزیر نفت با اشاره به این که ظرفیت‌های امروز صنعت نفت ایران در زمینه سازندگان و تولیدکنندگان داخلی با گذشته قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها نه تنها می توانند در توسعه صنعت نفت ایران بلکه در صورت ایجاد فضای مناسب روابط بین المللی، در منطقه هم نقش سازنده و مناسبی را برعهده گیرند.

به گفته زنگنه، توسعه کسب و کار در حوزه وسیع و تعیین کننده نفت، شامل بخش های بالادستی و پایین دستی در زمینه‌های ساخت و ساز اعم از پیمانکاری، ساخت تجهیزات تا خدمات فنی مانند حفاری و زیرمجموعه آن نیازمند تعریف و اجرایی کردن پروژه های مهم است که فناوری پیشرفته و منابع مالی بالا نیز لازمه اجرای این پروژه هاست.

ضرورت بازسازی تاسیسات نفتی

وزیرنفت با بیان این که در بخش بالادستی باید به چند کار مهم پرداخته شود، تصریح کرد: نخست، افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی و برداشت نفت با تاکید بر توسعه میدان‌های مشترک، دوم، نوسازی تاسیسات نفتی که بخش مهمی از تاسیسان صنعت نفت فرسوده شده است و نیاز به نوسازی کامل دارند.

وی ادامه داد: در بخش پایین دستی نیز باید جهش دوم در صنعت پتروشیمی را که آغاز شده است به سرانجام رساند و در بخش پالایشی نیز باید ظرفیت پالایشی به سه میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در روز برسد.

به گفته زنگنه، موضوع بهینه سازی مصرف انرژی نیز بسیار مهم است و اشتغالزاست. که از جمله خواسته های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.

قراردادهای جدید نفتی سکویی برای توسعه پیمانکاران داخلی

وزیر نفت با اشاره به الگوی جدید قراردادهای نفتی، این قراردادها را عامل اصلی برای ایجاد موج قوی برای فعال کردن همه پیمانکاران و سازندگان داخلی عنوان کرد و افزود: عده ای گمان می کنند زمانی که می گوییم قراردادهای نفتی یعنی اتکای به خارج، در حالی که بیشترین تاکید ما در این قراردادها بر روی سازندگان داخلی است، از جمله این که شرکتهای ایرانی می توانند به صورت مستقیم در بخش‌هایی که توانمند هستند با صنعت نفت قرارداد امضا کنند و هم این که الزاما در همه موارد باید یک شرکت اکتشاف و استخراج ایرانی در کنار اگر شرکت‌های خارجی می آیند حضور داشته باشند؛ ضمن این که سهم عمده کارها از سوی سهم ایرانی اجرا خواهد شد.

زنگنه ادامه داد: تاکیدمان بر این است و ظرفیت‌های داخلی ما نیز اطمینان داشته باشند که ما درصدد هستیم در اجرای قراردادهای نفتی ضمن رسیدن به اهداف خودمان در باره افزایش تولید همراه با برداشت مناسب از میدان‌ها، این قراردادها را به سکویی برای توسعه و تقویت صنایع داخلی و پیمانکاران داخلی خودمان تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: از منظر جذب سرمایه‌های خارجی و فناوری، بنده برآوردم این است که ما می توانیم ظرف 2 سال حدود 80 میلیارد دلار قرارداد امضا کنیم و این یعنی ارجاع دست کم 50 میلیارد دلار کار به ظرفیت‌های ایرانی؛ اشتغالزایی که این مجموعه ایجاد می کند، بسیار اثرگذار است.

وزیر نفت با بیان این که جلسه‌های متعددی با پیمانکاران داخلی و سازندگان داخلی داشتم، تصریح کرد: در این جلسه‌ها گفته شد ضمن این که پیمانکاران و سازندگان داخلی تلاش کنند تا توانمندی خود را ارتقا دهند همکاری میان پیمانکاران و سازندگان داخلی را هم تقویت کنیم.

نفت موتور محرکه اقتصاد ایران

زنگنه گفت: بسیاری بر این اعقتادند که تا صنعت نفت حرکت نکند بقیه بخش‌های اقتصادی هم نمی توانند حرکت کنند و این زنجیره نفت می توانند و باید موتور پیشران توسعه اقتصاد ایران باشد. ضن این که صنایع پتروشیمی و پالایشگاهها  هم از این جنس هستند.

وزیرنفت در ادامه به بخش پتروشیمی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بخش نفت مسئولیت تامین خوراک پتروشیمی‌ها را بر عهده دارد و در برنامه ششم هم 40 میلیارد دلار جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت پتروشیمی عملی است.

زنگنه با بیان این که امسال سال اقتصاد مقاومتی و اشتغال است، ادامه داد: باید تلاش کنیم در این جهت کار خود را به پیش ببریم.

دوشنبه با صنعتگران در نمایشگاه دیدار می کنم

وی تصریح کرد: من روز دوشنبه (18 اردیبهشت ماه) از صبح تا ظهر زمانی را برای دیدار و گفت‌وگو با صنعتگران اختصاص داده ام که با آنها رو در  رو صحبت و گفتگو کنم.

وزیر نفت با تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم به دلیل نقش بی بدیل وی در فرآیند به نتیجه رساندن برجام و در فرایند تسهیل و اجماع سازی الگوی مدل جدید قراردادهای نفتی، ادامه داد: همچنین از کمیسیون های انرژی و صنایع مجلس و همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که چه در قراردادهای نفتی و حمایت از ساخت  داخل از صنعت نفت حمایت کردند، تشکر می کنم.

زنگنه همچنین از سازندگان و پیمانکاران برای حضور در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی تشکر کرد.



این مطلب مفید بود ؟
4 0