مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

تناقض در اعلام پیشرفت فیزیکی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

تناقض در اعلام پیشرفت فیزیکی پالایشگاه ستاره خلیج فارس

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، در پی انتشار اخبار و گزارش های غیر واقع، غیر مسئولانه و سیاه نمایی های برخی از رسانه ها در خصوص افتتاح پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای به شرح زیر منتشر ساخت:
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با گریس لیتیوم در سراسر ایران

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، پروژه احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در سال 1385 برای تصفیه میعانات گازی در سه فاز 120 هزار بشکه ای در مجموع با ظرفیت 360 هزار بشکه در دستور کار قرار گرفت. این پروژه شامل سه بخش 1- احداث خط لوله 36 اینچی به طول حدود 400 کیلومتر به منظور انتقال خوراک پالایشگاه  از عسلویه به بندرعباس2- احداث آبگیر به منظور انتقال آب مورد نیاز پروژه از خلیج فارس 3- ایجاد سه واحد پالایشی 120 هزار بشکه ای میعانات گازی جهت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین، 13.5 میلیون لیتر نفتگاز، 3.3 میلیون لیتر نفت سفید با استاندارد یورو4 و 2 هزار تن گاز مایع در روز است.

در واحدهای فرآیندی که موضوعیت اصلی پالایشگاه است کلِ پیشرفت طرح تا مرداد 92 کمتر از 48 درصد، میزان پیشرفت فیزیکی برای فاز اول حدود 44 درصد و در بخش تولید آب، برق و بخار حدود 62 درصد بوده است که با پیشرفت 75 درصدی اعلام شده که یک عدد کاملا غیر واقعی است،  در تناقض است.

میزان سرمایه جذب شده تا مرداد سال 92 در بخش واحدهای فرآیندی 1230 میلیون یورو و در بخش غیر فرآیندی حدود 740 میلیون یورو بوده و در ابتدای سال 96 هزینه های انجام شده در واحد فرآیندی بیش از 2500 میلیون یورو و در بخش های غیرفرآیندی بیش از 870 میلیون یورو بوده است که نشان دهنده همت سهامدار و سرمایه گذار برای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه است. در این راستا با وجود آن‎که پروژه متعلق به بخش خصوصی است وزارت نفت همه مساعی خود را برای تسهیل تامین منابع مالی به عمل آورده است.

هم اکنون و با راه اندازی فاز یک پالایشگاه ستاره خلیج فارس که از پیشرفت بیش از 97 درصدی برخوردار می باشد، درصد پیشرفت فیزیکی واحدهای فرآیندی کل پروژه بیش از 90 درصد است که مبین پیشرفت فیزیکی 43 درصدی پروژه از مرداد ماه سال 92 تاکنون است.

میزان نصب تجهیزات پالایشگاه در مرداد ماه سال 92 حدود 9600 تن از 74000 هزار تن تجهیزات مورد نیاز بوده است که مبین عملکردی حدود کمتر از 13 درصد است و در بخش نصب تجهیزات دوار نیز از 6600 تن حجم برآوردی صرفا 70 تن نصب شده بود که بیانگر عملکرد حدود یک درصد است.

با توجه به موارد فوق ملاحظه می شود در عمل در بخش واحدهای فرآیندی که باز هم تاکید می شود بخش اصلی پروژه را شامل می شود پیشرفت قابل قبولی در فاصله زمانی سال 1385 تا 1392 صورت نپذیرفته و این امر در رابطه با دیگر نیازهای پروژه از قبیل سامانه‎های کنترل ابزار دقیق، سیستم‎های برقی و ... نیز صادق است.

و اما در بالره بحث خودکفایی در تولید بنزین و بی نیازی از واردات این فرآورده راهبردی به عنوان یکی از ارکان برنامه وزارت نفت ذکر این نکته ضروری است که در سال 1392 میزان واردات بنزین سوپر برای جبران کمبود تولید، 3.5 میلیون لیتر در روز بوده که 5.6 میلیون لیتر در روز نیز ریفرمیت از پتروشیمی ها به عنوان اکتان افزا دریافت شده است که اواخر سال 92 و اوایل سال 93 با توجه به مصوبه هیات محترم دولت نسبت به قطع دریافت ریفرمیت پتروشیمی ها با توجه به معضلات زیست محیطی اقدام شد و اکنون این برنامه وزارت نفت نیز با بهره برداری از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج و فازهای دو و سه آن تا پایان امسال محقق می شود.

و در پایان

بهره برداری از فاز نخست ستاره خلیج فارس با توجه به ایجاد زمینه برای ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین، قطع واردات بنزین، ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت بنزین داخل در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی است. همچنین یک طرح ملی و نقطه قوت کشور محسوب می شود که با دستان توانمند سازندگان داخلی به مرحله اجرا در آمده است.



این مطلب مفید بود ؟
7 2