مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

مدال افتخار پارس جنوبی بر سینه ملت ایران

مدال افتخار پارس جنوبی بر سینه ملت ایران

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، یکشنبه بیست و هفتم فروردین 1396 در کنار افتتاح 6 فاز متعارف پارس جنوبی، فاز اول لایه های نفتی این میدان و 4 طرح پتروشیمی با دستان رئیس دولت تدبیر و امید و برخی اعضای هیئت وزیران از جمله محمدرضا نعمت زاده، وزیرصنعت، معدن، تجارت، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش و به میزبانی بیژن زنگنه، وزیر نفت به بهره برداری رسید.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن دنده اتوماتیک در سراسر ایران

 افتتاح 6 فاز پارس جنوبی بزرگترین افتتاحیه تاریخ صنعت نفت ایران است که با اتکا به آن میزان برداشت روزانه ایران و قطر برابر می شود اما شروع توسعه فازهایی که امروز افتتاح شد به دولت دهم باز می گردد جایی که قرار بود این فازها در طی مدت 35 ماه تکمیل شود اما تحریم‌ها، تیر غیبی بود که روند رو به رشد این طرحها را گرفتار کرد. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن برجام  و کاهش تحریم‌ها روند اجرایی این فازها سرعت گرفت و در انتهای دولت یازدهم و در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری این فازها تکمیل شده و به بهره برداری رسیدند.

اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری  و با گسترش تبلیغات غیر مستقیم رسانه ای حرف، حدیث و جنگ رسانه ای بر سر به گردن آویختن مدال افتخار تکمیل این فازها به شدت تبدیل به موضوع داغ مطبوعات شده است.

لذا برای آن که بدانیم آنچه از دولت دهم به دولت یازدهم در حوزه پارس جنوبی به ارث رسید چه بود، بد نیست نگاهی بیندازیم به گفته های مدیرعامل وقت شرکت نفت و گاز پارس تنها یک ماه مانده به پایان مهلت 35 ماهه تکمیل فازها.

محمدرضا زهیری اذعان کرده بود طرح‌های 35ماهه توسعه میدان گازی پارس جنوبی منتفی شده‌اند. وی که شرکت تحت مدیریتش مسوولیت توسعه میدان پارس جنوبی را عهده دار بود، در روزهای پایانی فروردین‌ماه 92اعلام کرده بود، فازهای 35ماهه از آغاز توسعه تاکنون، به پیشرفت حداکثر 60 درصدی رسیده‌اند و با وجود آنکه اردیبهشت‌ماه 92 مهلت 35ماهه به پایان می‌رسد، این فازها به تولید گاز نخواهند رسید. زهیری افزوده بود: «هم‌اکنون نقل و انتقال منابع مالی مشکل شده است.» او درعین حال اعلام کرده بود: کمتر از 10 میلیارد از 22 میلیارد دلاری که هدف‌گذاری شده، جذب شده است.

این حقیقت، چرخ در گل نشسته پروژه‌های اقتصادی آنروزهایمان بود. اگر چه مدیریت و نیروی انسانی نفت و گاز پارس، پیمانکاران و پیمانکاران خرد آنچه در طبق اخلاص داشتند را در راه توسعه فازها نهاده بودند و به قولی نمی توان از پیشرفت 50 تا 60 درصدی این پروژه‌ها در زمان تحریم‌ها گذشت اما اظهار نظر مبنی بر این‌که دولت روحانی دسترنج دیگران را افتتاح می کند از دایره انصاف خارج است و باید گفت کشتی صنعت گاز ایران در آن روزها به گل تحریم‎ها نشسته بود. با این حال مهندس زنگنه وقتی پشت تریبون رفت این افتخار را مصادره نکرد و از تمام وزرای قبل که دست در دست هم، هر کدام در تکمیل فازهای پارس جنوبی نقش داشتند، قدردانی کرد.

در پایان بد نیست به خاطر آوریم که در دولت دهم سابقه افتتاح پروژه‌های نیمه تمام وجود داشته است. براستی اگر واقعا پیشرفت 6 فاز متعارف پارس جنوبی و لایه نفتی 90درصد بود دولت دهم، خود آن را افتتاح نمی کرد و اجازه پرده برداری از این پروژه ها را به دولت بعدی واگذار می کرد؟؟!!

سعید ساویز، کارشناس حوزه انرژی



این مطلب مفید بود ؟
2 4