مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

پارس‌جنوبی، در مسیر تحقق یک خواست ملی

پارس‌جنوبی، در مسیر تحقق یک خواست ملی

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، پارس‌جنوبی بعنوان بزرگترین میدان گازی جهان نقش مهمی در تامین انرژی ایران دارد. هرچند که اکتشاف این میدان گازی که 50 درصد ذخایر گازی ایران و هشت درصد از ذخایر گازی جهان را در خود جای داده است، به دهه 60 بر می‌گردد.
شرکت روغن صنعت آروشا فروش و پخش محصولات مرتبط با روغن موبیل در سراسر ایران

توسعه میدان گازی پارس جنوبی در قالب 28 فاز استاندارد تا سال 1376 کلید نخورد و سرانجام نخستین تولید گاز پارس‌جنوبی با افتتاح فازهای 2 و 3 در اواخر سال 1381 آغاز شد و پس از آن نیز سه فاز دیگر تا پایان کار دولت هشتم به مدار بهره‌برداری وارد شد.

زمانی که در سال 1384 وزارت نفت را ترک کردم، 5 فاز به طور کامل به بهره‌برداری رسیده بود و به طور میانگین کار ساخت 5 فاز دیگر نیز بالای 60 درصد بود. هنگامی‌که در مردادماه 1392 دوباره از پارس‌جنوبی بازدید کردم به جز 5 فاز ناتمام دوره قبل که تکمیل شده و به تولید رسیده بود، ظرفیت‌های جدیدی برای تولید گاز به ثمر ننشسته بود چرا که بدلیل تعدد قراردادها و محدودیت منابع، عملاً پیشرفت قابل توجهی که به افزایش تولید از این میدان مشترک کمک کند حاصل نشده بود.
بنابراین در نخستین اقدام، تصمیم گرفته شد فازهای‌پارس جنوبی اولویت‌بندی شود. همچنین پیاده‌سازی و اعمال مدیریت حرفه‌ای در پروژه‌ها و استقرار سیستم تخصیص بهینه منابع از مهم‌ترین عواملی بودند که تلاش شد در روزهای نخستین، پیگیری و دنبال شود.

به این ترتیب و با تلاش مضاعف کارکنان، نخستین قدم برای اصلاح وضعیت پروژه‌ها و آبادانی پارس‌جنوبی محکم برداشته شد. بسیج کارکنان نفت در آن روزها برای توسعه فازها شکل گرفت و با وجود شرایط دشوار، کارها به خوبی پیش رفت و ظرف یک سال و نیم پس از عمر دولت و در روزهای پایانی سال 1393 افتتاح بزرگترین پروژه تولید گاز پارس‌جنوبی در قالب فاز 12 این میدان به ثمر نشست که این پیروزی در نوروز 1394 کام مردم شریف ایران را شیرین نمود و تحسین مقام معظم رهبری از این دستاورد ارزشمند خستگی را از تن کارکنان بیرون و انگیزه‌ها برای ادامه فعالیت را مضاعف ساخت.

آنچه پارس‌جنوبی را در سال‌های اخیر دوباره متحول ساخت استفاده از دانش مدیریت پروژه بعنوان حلقه مفقوده در توسعه پارس‌جنوبی بود. بر این اساس نظارت بر مولفه‌های قراردادی از نظر قیمت، کیفیت و زمان مورد تاکید قرار گرفت و جلوی افزایش بی‌رویه قیمت پروژه از یک‌سو و تاخیرهای مکرر و غیرموجه گرفته شد. ثمره این روش مدیریتی آن شده است که با وجود محدودیت در دسترسی به منابع مالی، توسعه فازهای پارس‌جنوبی مطابق برنامه‌‌ریزی پیش برود و تولید گاز از این میدان مشترک از 262 میلیون متر مکعب در روز در سال 1392 به حدود 520 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد و با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس‌جنوبی میزان برداشت از این مخزن مشترک از قطر پیشی گرفت.

امروز افزایش برداشت از میدان‌های مشترک و صیانت از ثروت‌های ملی به خواست تک تک ایرانیان تبدیل شده است و ما تمام تلاشمان این است که این خواست ملی مردم را تحقق بخشیم. چه بسا که در پارس جنوبی این مهم در آستانه تحقق یافته و ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور در بهره‌برداری از سایر میدان‌های نفت و گاز مشترک کشور نیز پیش خواهیم افتاد.

 

     بیژن زنگنه، وزیر نفت                                                                                                                                                                                         



این مطلب مفید بود ؟
3 2