مشاوره رایگان

مشاوره رایگان

با مشاوره با کارشناسان ما قبل از خرید از اصالت کالا و انتخاب بهترین روانکار اطمینان حاصل کنید.
حمل و نصب رایگان

تحویل کالا در تمام ایران

تحویل سفارشات در کوتاه ترین زمان در هر نقطه از ایران.
ضمانت محصولات

ضمانت محصولات

کلیه کالاها با ضمانت سلامت و بازگشت پول در صورت وجود مشکل فنی در کالا به فروش می رسند.

واردات مستقیم

واردات انواع روغن و گریس صنعتی

واردات مستقیم انواع روغن و گریس صنعتی

آزمایش و بازرسی

آزمایش محصولات، کنترل و بازرسی

10000 متر فضای سرپوشیده جهت انبارداری مدرن

کیفیت و گارانتی

ضمانت بازگشت پول

ضمانت بازگشت پول در صورت عدم کیفیت محصول


اخبار نفت، گاز، روغن و روانکاری

شرکت ملی حفاری می تواند پیشتاز بازار خلیج فارس شود

شرکت ملی حفاری می تواند پیشتاز بازار خلیج فارس شود

به گزارش بخش خبری آروشا به نقل از خبرگزاری شانا، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت می تواند با شرکت های بین المللی رقابت کند . اگر حمایت شویم ظرف کمتر از ۱۰ سال می توانیم بازار عمده خلیج فارس را در بخش حفاری در دست بگیریم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، حیدر بهمنی، در نشست خبری که روز پنجشنبه (۲ دی ماه ۱۳۹۵) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت حفاری برگزار شد، با اشاره به تاریخچه این شرکت، گفت: ملی حفاری تنها نهاد صنعتی است که به فتوای یک مجتهد ایجاد شده و در همین حال یکی از رقبای سرسخت شرکت‌های خارجی است.

وی موفقیت‌های به دست آمده در شرکت ملی حفاری ایران را نتیجه زحمات و تلاش کارکنان آن دانست و گفت: باید از دستاوردهای شرکت ملی حفاری ایران به عنوان پدر و بنیان صنعت نفت کشور دفاع کنیم.

بهمنی، توسعه و رشد صنعت نفت را منوط به حمایت از صنعت حفاری داخل دانست و افزود: اگر دانش حفاری در کشور بومی نبود هم اکنون باید روزانه مبالغی را بابت هزینه فعالیت‌های حفاری به خارجی‌ها می‌پرداختیم در حالی که اکنون این شرکت به عنوان تعیین کننده قیمت حفاری در خلیج فارس شناخته می‌شود.

ملی حفاری پیشگام در مدیریت دانش

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با یادآوری ساخت نزدیک به ۲۰ هزار قطعه مورد نیاز صنعت حفاری در داخل کشور، اظهار کرد: دانش صنعت حفاری در کشور آن قدر گسترده شده است که هم اکنون از تولید قطعه و سخت افزار و نرم افزار گذشته‌ایم و به فروش دانش رسیده‌ایم.

وی پشتوانه چانه زنی‌های زمان برجام را دانش فنی متخصصان داخلی بر شمرد و گفت: اگر برای بومی سازی که هدف اصلی ماست تلاش کنیم، در همه جوانب قدرت چانه زنی داریم.

بهمنی افزود: ما شرکت‌های خصوصی بسیاری را فعال کردیم، از جمله شرکت حفاری شمال که پس از استقلال به بخش خصوصی تحویل شد و هر شرکتی که برای کمک دست نیاز دراز کند با هدف بومی سازی مورد حمایت این شرکت قرار می گیرد.

وی با بیان این‌که از ۱۲۰ دستگاه حفاری مورد نیاز کشور ۸۰ دستگاه در شرکت ملی حفاری قرار دارد، گفت: نمی‌توان با این آمار شرکت ملی حفاری را به راحتی خصوصی کرد و به همین منظور عملیات خصوصی سازی شرکت از سوی دوستان دلسوز و علاقه مندان نظام و براساس شنیده‌ها از سوی مقام معظم رهبری و هیئت دولت فعلا متوقف شده است.

۱۰۰ درصد در صنعت حفاری مستقل شده‌ایم

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به دوران دفاع مقدس، ادامه داد: در آن زمان دانش ما بسیار محدود بود، با این حال با همه سختی‌ها صنعت حفاری را مدیریت کردیم، اکنون که ۱۰۰ درصد در صنعت حفاری مستقل شده‌ایم و به دانش فنی حفاری دست یافته‌ایم، نمی‌توان گفت ما به خارجی‌ها نیاز داریم.

وی حفاری انجام شده تا پیش از ملی شدن شرکت ملی حفاری را طی ۵۰ سال، هزار و ۱۰۰ حلقه چاه بر شمرد و گفت: پس از ملی شدن شرکت و در طول ۳۷ سال ما چهار هزار و ۲۰۰ حلقه چاه حفاری کرده‌ایم و هم اکنون سالانه ۶ هزار چاه ظرفیت حفاری داریم و در ترکمنستان حفاری می‌کنیم و سابقه حفاری در لیبی هم داریم، همه اینها اثبات می‌کند که شرکتی جهانی هستیم.

بهمنی به احتمال حضور شرکت‌های خارجی در آینده اشاره کرد و افزود: این شرکت‌ها عمدتاً برای سرمایه‌گذاری وارد می‌شوند و ما بخش عمده‌ای از کار را در دست خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که شرکت ملی حفاری در بحث دانش فنی از شرکت‌های بین المللی پیشی گرفته است، گفت: زمانی که شرکت‌هایی همچون آجیپ و نورسک هیدرو به بهانه تحریم کار را رها کردند و رفتند ما همه کارها را به بهترین شکل انجام دادیم.

ملی حفاری توانمند برای حل مشکلات حفاری منطقه

بهمنی حمایت سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران را خواستار شد و افزود: اگر حمایت شویم ظرف کمتر از ۱۰ سال می توانیم بازار عمده خلیج فارس را در بخش حفاری در دست بگیریم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران حفاری ۶۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی، حفاری چاه‌های فازهای ۲، ۱۰، ۱۴، ۱۷ و ۱۸ را از جمله کارهای این شرکت برشمرد و  تصریح کرد: این حفاری‌ها بدون هیچ مشکلی انجام شد.

وی به افزایش تعداد دکل‌های حفاری این شرکت از زمان ملی شدن اشاره کرد و ادامه داد: در زمان ملی شدن ما تنها ۶ دکل داشتیم در دهه دوم به ۱۹ دکل، دهه سوم ۴۶ دکل، دهه چهارم ۷۵ و در دهه پنجم ۸۵ دکل در اختیار گرفتیم و می توانیم ادعا کنیم که مشکلات حفاری خاورمیانه را می توانیم حل کنیم.

بهمنی با بیان این‌که پس از تحریم‌ها یک میلیون بشکه به تولید نفت کشور افزوده شد، گفت: این موفقیت بدون حضور خارجی‌ها، تنها با اتکا به دارایی‌ها و توانمندی‎های متخصصان داخلی محقق شد.

وی در پایان با بیان این که سطح علمی دانشگاه صنعت نفت بسیار بالاست، ادامه داد: به نظر من می توان همه توجه را برای دانشگاه صنعت نفت گذاشت، زیرا سطح علمی این دانشگاه آن‌قدر بالاست که می تواند با همه دنیا رقابت کند.



این مطلب مفید بود ؟
1 3